Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Vegetarmat

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-11, 21:26   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarmat

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Min erfaring er slett ikke at veganere og vegetarianere har særlig mer greie på kosthold enn andre, men mange tror de har det.

Da har vi vidt forskjellige erfaringer på det, i hvert fall når det kommer til veganere, som jeg kjenner flest av. Jeg har ikke så mye erfaring med vegetarianere.

Gammel 23-06-11, 18:27   #22
Aqua
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: oslo
Aqua har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vegetarmat

Dette er kanskje en litt teit sammenligning, men jeg ser på det at jeg er på tur til å bli vegetarianer på samme måte som religion når det kommer til hvordan jeg vil introdusere mitt barn til det når det tid kommer. Jeg er ikke religiøs, men jeg kommer til å snakke med henne om mange forskjellige religioner og forklare hvorfor norge har kristendommen som statreligion. på samme måte kommer jeg til å snakke med henne om mange forskjellige måter å spise mat på, forklare hva JEG synes personlig om kjøtt når hun er gammel nok til at jeg ikke traumatiserer henne til å tenke " STAKKARS KUA!" fordi det nytter ingen og til syvende og sist er det hennes valg hva hun vil tro på og jeg støtter det. MEN ved mitt middagsbord, når jeg lager middag spiser hun det hun får servert. Og jeg passer selvfølgelig godt på at hun får nok.
men ærlig talt når det kommer til proteiner så får mange massevis av proteiner i kosten sin. jern er mer bekymringsfullt for jenter, men det kan du også få via spinat, brokkoli osv.
Jeg vil tørre å påstå at mange omnivore som kritiserer vegetarianere for at ikke får i seg nok av det de trenger får ikke nok i seg av det DE trenger. grøntfor, frukt istedet for rafinert sukker (eller aspartam *grøss*).

Og at jeg føler meg bedre med meg selv og har gått ned i vekt var heller aldri nevnt som noen grunn for at jeg ga vegetarmat til pia heller. jeg bare nevnte grunner til at JEG valgte det. ikke hvorfor jeg synes hun burde.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:22.