Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Har du gått Besseggen?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-11, 14:59   #21
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.793
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du gått Besseggen?

Gikk den da jeg var 11 år med hyperventilerende mor, som ikke er så flink til å skjule at hun har høydeskrekk og som synes DET BLÅSTE DA NOE HELT FORFERDELIG OG DETTE KAN DA DEFINITIVT IKKE VÆRE TRYGT!!?? :skingrestemme: :knegg. Husker det som en veldig fin tur, med båten inn til Memurubu og gikk tilbake.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 15:02   #22
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.525
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gått Besseggen?

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Gikk den da jeg var 11 år med hyperventilerende mor, som ikke er så flink til å skjule at hun har høydeskrekk og som synes DET BLÅSTE DA NOE HELT FORFERDELIG OG DETTE KAN DA DEFINITIVT IKKE VÆRE TRYGT!!?? :skingrestemme: :knegg. Husker det som en veldig fin tur, med båten inn til Memurubu og gikk tilbake.

Du var tydeligvis et veldig tryggt barn, vet ikke om jeg hadde vært komfortabel med å gå tur den dag i dag med noen med høydekrekk.

Tusen takk for tips alle sammen. Jeg har ikke gått turen selv, bare sett bilder og ble litt forfjamset da jeg så at ut.no (her) sa den passet for barn (men klart, jeg er litt usikker på hva de definerer som barn.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 15:08   #23
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.793
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du gått Besseggen?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Du var tydeligvis et veldig tryggt barn, vet ikke om jeg hadde vært komfortabel med å gå tur den dag i dag med noen med høydekrekk.

Du sier noe. Pappa var med, han er veldig rolig og fattet så jeg stolte på han.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 15:14   #24
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.793
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du gått Besseggen?

Eller så er jeg bare veldig god til å fortrenge redsel. Jeg husker det virkelig som en fin opplevelse, var utrolig stolt resten av sommeren. Ikke minst da jeg skulle ta BCG'en i 6.klasse og gjorde det med Beseggen T-skjorte. (Veldig gjennomført. Evt. nerd. )

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 15:15   #25
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du gått Besseggen?

Jeg gikk da jeg var åtte år, og husker det bare som morsomt. Jeg ble dyktig sliten, men det gikk ikke ut over humøret (så langt jeg kan gjenkalle, mulig mor og far har en annen versjon av historien). Vi gikk altså til Memurubu. Senere samme tur gikk vi også til topps på Glittertind, så jeg må vel ha vært litt sprekere enn jeg er nå...

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 16:15   #26
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du gått Besseggen?

Nei, men det skulle jeg veldig gjerne gjort.

  Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 16:30   #27
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du gått Besseggen?

Nei, men jeg har veldig lyst til å gjøre det.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 16:30   #28
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du gått Besseggen?

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Gikk den da jeg var 11 år med hyperventilerende mor, som ikke er så flink til å skjule at hun har høydeskrekk og som synes DET BLÅSTE DA NOE HELT FORFERDELIG OG DETTE KAN DA DEFINITIVT IKKE VÆRE TRYGT!!?? :skingrestemme: :knegg. Husker det som en veldig fin tur, med båten inn til Memurubu og gikk tilbake.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 19:57   #29
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du gått Besseggen?

Det er ikke en så vanskelig tur at et barn ikke greier det. De greier det sikkert lettere enn en voksen. Men jeg tror det er en alt for lang tur for de fleste barn. '

For dem som er vant med å gå lange dagsturer er det helt sikkert greit. Men for andre vil det være uutholdelig. Hadde ikke tenkt tanken en gang på å få Snuppa mi over der. Ikke fordi hun ikke hadde greid det, men fordi hun hadde vært lei etter første halvtimen med bare oppoverbakke....

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 19:59   #30
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gått Besseggen?

Med min høydeskrekk - nei - ikke ti ville hester hadde klart å skremme meg opp dit.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 20:00   #31
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.075
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gått Besseggen?

Jeg sier ikke at det er en umulig tur med forholdsvis små barn. Man skal bare være klar over hva man gjør og man bør vite at ungene klarer det. Som jeg skrev over så er det ikke alle som skjønner hva de forsøker seg på.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 20:12   #32
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.444
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du gått Besseggen?

Det står at man bør beregne 8 timer på turen så om man har unger som er vant til å gå så lange turer går det vel greit.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 20:27   #33
Helle
Har glorien til vask.
 
Helle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.696
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du gått Besseggen?

Har ikke gjort det, men har lyst til det

__________________
Snuppelurene 01 og 05
Lillebror 16/7-08

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 20:41   #34
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gått Besseggen?

Jeg har gått der med en sterk og turvant seksåring. Da var været stabilt og fint. Det jeg ville sikret meg er klær og utstyr for dårlig vær. Jeg har alltid med meg vindsekk, og på en sånn tur med barn tror jeg at jeg ville hatt sovepose og liggeunderlag også. Pass på at barna drikker nok. Det kan fort bli glemt hvis man blir ivrig.

Det er en perfekt tur for barn, synes jeg, så lenge man husker at man skal mye opp og ned og at man kan bruke mye lenger tid enn det som står.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 23:30   #35
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du gått Besseggen?

Et sprekt barn uten høydeskrekk klarer det nok. Mesteparten av turen er enkel (men det er langt). Personlig slet jeg da jeg skulle over selve eggen i kraftig vind. Jeg blir veldig svimmel når det er luftig, og kan ikke engang stå på en stol uten å holde meg fast i noe. Av den grunn kunne ikke jeg tatt ansvar for et barn akkurat på den delen av turen.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 00:02   #36
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gått Besseggen?

Jeg tror ikke jeg hadde tatt med meg barn under 10, i hvert fall. Det er langt og bratt, også er det så mye folk! Vi gikk midt i høysesongen, og det var nesten trafikkork på det smaleste. Da kunne jeg blitt nervøs for en vilter 8-åring.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 00:39   #37
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Har du gått Besseggen?

Jeg har gått Besseggen flere ganger, en av gangene som gravid (og med uvi ). Synes ikke turen er spesielt tung, men det er som mange andre har nevnt - langt. Mener å huske at turen er 17 km.

Min 7-åring er både fjellvant og sprek, men jeg mener foreløpig at Besseggen er en litt for lang tur for henne. Og da tenker jeg mye sikkerhetsmessig, at om det røyner på eller blir uvær etter en mil, uansett hvilken retning Besseggen gås, er det langt igjen og forholdsvis steinete for en overnatting i det fri.... (Har opplevd hvor fort været kan skifte i fjellet).

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no