Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Også jeg som trodde at Aftenposten-leserne hadde mer å fare med enn VG-leserne …

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-11, 21:26   #7
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Også jeg som trodde at Aftenpostenleserne hadde mer å fare med enn VG-leserne...

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes likevel at skoleverket burde sett på om de kunne fått til litt mer fleksibilitet i inneklemtferiene til ungene lengre ned i klassene. Det hadde hjulpet mange familier som ønsker noe ferietid sammen selv om foreldrene ikke er lærere.

Når det gjelder resten av året, så er vet vel ikke noe greiere for lærere å finne tid til ferier sammen enn andre - sommeren er lang og gjør oss fleksible med hensyn til partners ferie, men resten av året er jeg langt mer fastlåst enn mange jeg kjenner, som har ordninger med avspasering som kan tas ut når som helst.

Jeg synes godt det går an å be barn fri fra skole i forbindelse med en skoleferie om man ønsker å dra på langtur til fjerne strøk. Men å la tenåringene får reise på heisatur i mai fordi det er billigere billetter da, synes jeg vitner om slett holdning til skole.

I fjor trodde jeg ikke mine egne ører da en av kontaktelevene mine i vg1 møtte opp på aller første skoledag på ny skole for så å fortelle "jeg blir borte en uke fra i morgen, altså, vi skal til syden". Da Tenkte jeg Mitt om foreldrene hennes som hadde bestilt tur til familien på et så viktig tidspunkt på ny skole. Hun kom tilbake solbrun og blid etter en uke - og var komplett forvirret lenge etterpå. Hun hadde gått glipp av enorme mengder viktig informasjon og hele inkjøringsfasen med nye lærere, fag og klassekamerater.

Det er ikke en enestående historie, og jeg tenker det er på høy tid med en holdningsendring.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:37.