|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hadde mannen din blitt glad for å få bunad?Mannen fikk penger av sine foreldre øremerket bunad da han ble 30. Jeg vet ikke hvor glad han ble for presangen og om det egentlig var noe han hadde ønsket seg. Da jeg møtte han et par år senere hadde han enda ikke fått finger'n ut og kjøpt seg bunaden. JEG synes jo bunad er lekkert, særlig på høye menn som min, så da jeg kom inn i bildet ble det fart i sakene og nå er han stolt eier av en Gudbrandsdalsbunad. Han føler seg visst sååå fin når han bærer den og det er han også |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
Sv: Hadde mannen din blitt glad for å få bunad?Min mann hater bunad og har gitt klart uttrykk for det. Men min bror f.eks er veldig glad for at han har bunad.
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hadde mannen din blitt glad for å få bunad?Min mann har allerede bunad |
|
|
|
|
|
#64 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Hadde mannen din blitt glad for å få bunad?Jeg syns menn er flotte i bunad, men Eplemannen har gitt uttrykk for at han ikke vil ha. Dessuten hater han bursdagen sin (17. mai) ... egentlig kan jeg ikke tenke meg noen beskjed som hadde vært verre for ham enn "du får bunad til bursdagen". Jeg tror jammen jeg kommer til å kjøre det som en aprilspøk til neste år
|
|
|
#65 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hadde mannen din blitt glad for å få bunad?Mannen min har ikke noe voldsomt lyst på, tror jeg, og ville definitivt syns det var bortkastede penger. Så jeg ville ikke kjøpt bare fordi jeg ville se det på ham. Jeg kunne gjort det med en genser, liksom, men ikke et plagg jeg vet han hadde fått dårlig samvittighet for om han ikke brukte.
|
|
|
#66 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hadde mannen din blitt glad for å få bunad?Nei, han har gitt relativt klar beskjed om at han ikke vil ha det. Tror ikke han klær det så godt heller. Han er lang og tynn, synes det er finest på menn som normale til lubne. Han kan heller bruke bunadsslips om han vil matche.
|
|
|
#67 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hadde mannen din blitt glad for å få bunad?Altså, jeg har "fortsatt å nevne det" fra en tid da han var gasnke avvisende, til en tid da han modnet, fant ut hvilken han skulle ha dersom han skulle hatt, og jobbet videre med modning gjennom de ti årene vi har vært sammen. Og det er altså først i år han har modnet nok til at jeg har bestemt at han skal få. Altså genialt nok to år for sent til å få til trettiårsdagen, og veldig langt unna førtiårsdagen, så jeg tenker det blir det litt mindre runde 35. Tanken min er å få slekta til å enten gi sølv eller annet tilbehør, eller å gi penger som går til bunaden, så gir jeg resten som må til, hvilket vil bli vesentlig over vårt vanlige gavebudsjett, men han kan se på det som at jeg gir det jeg ellers ville gitt, også legger vi til det som mangler selv da. (Dette for om mulig å hindre ham i å tenke at han da skal bruke like mye penger på min 35-årsdag som kommer en måned senere...)
|
|
|
#70 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hadde mannen din blitt glad for å få bunad?Det hadde ikke vært noe for min mann. Tror ikke en gang han ville latt som han ble glad for det. Skal man kjøpe noe så dyrt, tror jeg man må være helt sikker på at dette er noe mottaker ønsker seg. Det er jo en utrolig flott presang å få, om man liker bunad da
|
|
|
#71 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hadde mannen din blitt glad for å få bunad?
Mens jeg synes at det er de lange og slanke som kler det best. De lubne blir jo fjøsnisser. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Enig med du. En jeg ofte ser på 17. mai er smålubben og har en slik:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Passiv
|
Sv: Hadde mannen din blitt glad for å få bunad?Han hadde blitt veldig glad for bunad. |
|
|
|
#74 |
|
Sv: Hadde mannen din blitt glad for å få bunad?Ja det tror jeg han hadde likt. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Brødrene mine er en av hver sort. Og du har helt rett. En fjøsnisse og en kjekkas. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hadde mannen din blitt glad for å få bunad?Dessverre ville min mann hengt den innerst i skapet og aldri tatt den ut igjen.
|
|
|
#78 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Hadde mannen din blitt glad for å få bunad?Nei. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hadde mannen din blitt glad for å få bunad?Min ønska seg da han vart 30, så da er det ikkje så rart han vart glad for det kanskje.
|
|
|
#80 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hadde mannen din blitt glad for å få bunad?Jeg er litt usikker. Jeg tror mannen min gjerne ville hatt bunad, men de som er aktuelle synes han ikke er så fine så da blir det ikke noe av. Han vil gjerne at jeg skal få bunad, da.
|
![]() |
|
|