|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvor langt nord har du vært?
Første gang jeg var i Trondheim var jeg 13, og da var det det lengste sør jeg hadde vært.
|
|
|
#82 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor langt nord har du vært?Jeg har vært så langt nord som til Trondheim. Kunne tenkt meg Lofoten og Finnmark men det får bli et år jeg har råd til bobil-tur.
|
|
|
#83 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor langt nord har du vært?Lofoten |
|
|
|
|
|
#84 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor langt nord har du vært?Tromsø her også. Som i og for seg ser ut til å være øst for det østligste av Sør-Norge, og derfor antagelig er det østligste jeg har vært i Norge i tillegg.
|
|
|
#85 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Hvis du googler så ser du at jeg har rett og du har feil ;-). Har vært mye i Nord-Norge ser du *klapper samen i meg på skuldra* |
|
|
|
|
|
#86 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor langt nord har du vært?Jeg har vært i Nyksund i Vesterålen, men hvis øyer ikke teller blir det nordligste punktet Tjeldsundbrua.
|
|
|
#88 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hvor langt nord har du vært?Bodø, tror jeg. Men jeg har vært på Andøya, det er jo lenger nord, men ikke fastlandsnorge. Jeg tror flyet dit gikk fra Bodø, hvis ikke er det sjanser for at jeg har vært lenger nord (På en flyplass hvertfall). |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Hvor langt nord har du vært?Nordkapp |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor langt nord har du vært?Jeg spurte om fastlandsnorge fordi det er veldig mange som har vært på Svalbard. Andøya er da fastlandsnorge. |
|
|
|
#91 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Hvor langt nord har du vært?Jeg har ikke vært på nordkapp, men jeg har vært i Honningsvåg
|
|
|
|
#93 |
|
Crazy Cat Lady
|
Arbeidsplassen min på Tromsøya ligger på 69,68 grader nord. Til sammenligning ligger Alta på 69,58 grader nord. Jeg husker piloten i et fly opplyste om dette da vi skulle lande i Alta en gang, som en kuriositet for oss som hadde reist i over en time for å forflytte oss noen kilometer lenger sør
|
|
|
|
#94 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hvor langt nord har du vært?Jeg har vært i Tromsø et par ganger, det er så langt nord som jeg har kommet.
|
|
|
#95 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor langt nord har du vært?Lengst nord : Nordkapp |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() |
Sv: Hvor langt nord har du vært?Med norgesferie med mor og far på tidlig 90-tallet kom vi oss omsider til Nordkapp i en rusten gammel Ford. Husker turen som noe traumatisk med overnattinger i trang bil fordi vi hadde så lange etapper at vi ikke rakk campingplassene før de stengte for natta, eller de var for dyre... Røyking inne i bilen ( fordi det ellers ble trekk på de voksne)og en hund som sprang løs inne i bilen før den stakk av i Troms et sted. Bilen ble påkjørt på kaia før vi skulle over til nordkapp og medførte mye ekstra styr... |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor langt nord har du vært?Tromsø. |
|