Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Winter is coming

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-11, 00:28   #41
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Winter is coming

Oisann, jeg hadde ikke fått med meg at episode 10 var den siste i sesongen. Men dere som har lest bøkene: er sesong 1 lik A Game of Thrones, slik at en sesong 2 blir fra A Clash of Kings?

Jeg skjønner at jeg må lese meg opp her.

Gammel 21-06-11, 00:31   #42
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sesong 1 dekker akkurat Game of Thrones. Første scene i første episode er prologen; siste scene i siste episode er siste side i boken.

Hva de gjør med sesong 2 er det jo ingen som vet enda, men jeg ville jo i utgangspunktet tro at de gjør det samme der.

Gammel 21-06-11, 00:58   #43
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Åh. Jeg har ikke ord. Fine serien. Og dragene!
Det blir grusomt lenge å vente på sesong to nå, men heldigvis kommer jo den nye boka om ikke lenge.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 08:25   #44
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De hadde rappet litt fra A Clash of Kings, da. (De siste Arya-scenene.) De skal lage en sesong to også, ja?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 09:12   #45
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vil jeg lese boken når jeg nå først har sett alle serie-episodene?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 10:22   #46
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Allium - JA! Og så vil du lese boka etter. Og så den neste. Og vips er du like hektet som meg.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 10:33   #47
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:vandrer til amazon:

Det aner meg at dette er velegnet strandlektyre.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 12:11   #48
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

De skal lage en sesong to også, ja?

Jada, basert på høye seertall bestilte HBO sesong 2 umiddelbart etter at første episode var vist, og det ser ut til å ha vært fornuftig; seertallene har faktisk gått opp for hver episode gjennom første sesong. Hvis de greier å holde kvaliteten oppe, og budsjettet nede, så blir det nok mange sesonger. Men budjsettet skal være på 5 – 10 millioner dollar per episode, så dette er ikke akkurat billig, og hvis HBO ikke tjener nok penger så vet vi fra tidligere at de ikke har skrupler med å plutselig avslutte produksjonen av en for dyr serie uten hensyn til hvor i historien de er; både Deadwood og Rome ble avsluttet før seriene var «ferdige».

Alle som ikke har kjøpt nødvendige TV-abonnementer for å se dette bør, for sin egen og andres del, kjøpe denne serien så snart den blir lagt ut for salg på Blu-Ray og DVD – forventet salg til privatpersoner blir også lagt til grunn når TV-selskaper vurderer om de skal bestille flere epiosder.

Bonusspekulasjonsspoilere (jeg har lest flere av bøkene, så seriøst: «Beware! Here be spoilers!»): Hvem kommer til å ri de tre dragene når de har blitt store?

Jeg mener det må bli Daenerys Stormborn, Tyrion the Imp og Bran «the Broken». Jeg er imidlertid ikke sikker på hvordan Bran i så fall skal møte dragene siden han har reist nord for «The Wall» for å finne ravnen med tre øyne, men Arya har jo i likhet med Tyrion faktisk krysset «The Narrow Sea» og hun er er derfor kanskje en mulig kandidat for en drage, men jeg holder en knapp på Bran. Det må jo være noen som er introdusert tidlig i historien; etter første bok/serie ser jo Jon Snow ut som en aktuell kandadat, han er jo også Daenerys nevø (sønn av Rhaegar Targaryen og Lyanna Stark – og dette er hintet såpass kraftig i TV-serien at jeg tror vi kan være sikre), og representerer sånn sett både «Ice» og «Fire», men i lys av hans stilling senere i serien virker det mindre sannsynlig.

Og hvem kommer til å sitte på «The Iron Throne» når serien er slutt? Jeg håper virkelig det ikke vil være Petyr Baelish, men jeg føler meg jammen ikke trygg.

Ben "Give The Red Viper his own show" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 13:00   #49
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det siste ville virkelig vært for ille. Da håper jeg at den andre spekualasjonen, at verden bare er is og aske, som en dyster The Road, er riktig.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 13:00   #50
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har for øvrig ikke sett serien enda.

- No. 4 -
Gammel 21-06-11, 13:11   #51
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg skal kjøpe serien når den kommer på DVD.
Kanskje jeg til og med kan overtale Murrmannen til å se den sammen med meg, skjønt jeg tviler. Men snart kommer siste boka, jeg gleder meg sånn!

Gammel 21-06-11, 13:12   #52
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg har forhåndskjøpt med downloading på Kindle-en min.

- No. 4 -
Gammel 21-06-11, 13:45   #53
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:tør absolutt ikke lese BMs spoilere:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 13:50   #54
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

:klarer ikke la være:

Og den ene var da virkelig opplagt, at jeg ikke har pønsket ut den muligheten.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 13:53   #55
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kan fint lese spoilere her ser jeg. Jeg er navneblind når det gjelder film og tv, så jeg aner ikke hvem som er hvem. I hodet mitt er de "dvergen", "han fra LOTR", "han lamme gutten", "han som ikke ville sloss" og sånn.
Jeg får lese bøkene, da pleier jeg å lære navnene.

(Det er ikke bedre etter mange episoder heller. Jeg har sikkert sett alle episodene av Criminal Minds - spør meg søren ikke hva hovedrollefigurene heter. De er "han derre", "hun nye lyse", "hun mørke", "han andre" og "han lekre" og Penelope Garcia.)

Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 13:55   #56
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Det er nok best å la være hvis du ikke har lest mer enn den første boken.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det siste ville virkelig vært for ille. Da håper jeg at den andre spekualasjonen, at verden bare er is og aske, som en dyster The Road, er riktig.

Det er ikke nødvendigvis noen motsetning; hvis verden er «is og aske» i betydningen at kongeblodet, magien og gudene er brent og frosset ut av den, så er det bare «småfolk» igjen og Petyr Baelish burde da være en utmerket kandidat til tronen.

Ben "Fingers of the King" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 15:11   #57
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor har jeg ikke snublet over disse bøkene før, egentlig?
:har gått til innkjøp, men mannen har okkupert bok nummer 1:

Vi ser serien sammen, dvs. mannen i mitt liv begynt å se den uten meg og innså at det var noe jeg burde se og så dermed de første om igjen.

Gammel 21-06-11, 15:14   #58
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg skal kjøpe serien når den kommer på DVD.
Kanskje jeg til og med kan overtale Murrmannen til å se den sammen med meg, skjønt jeg tviler. Men snart kommer siste boka, jeg gleder meg sånn!

Du skal selvfølgelig se den sammen med meg.

Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 15:36   #59
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Du skal selvfølgelig se den sammen med meg.

Selvsagt, sånn må det være.

Gammel 21-06-11, 15:48   #60
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvordan var det med norskutgaven her, hadde den første kommet på norsk? Jeg tror jeg skal lese den mens jeg venter på babyen.

Også syns jeg det er synd og bra på en gang at sexscenene er som de er i serien. Synd fordi jeg ikke vil se den sammen med fjortisen slik den er, fint fordi det er en bra serie.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.