Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?
Opprinnelig lagt inn av Darth, her.
Jeg jobber på videregående og her kan vi virkelig snakke om nedtrapping. Jeg syns faktisk det blir litt mye selv. Vi satt standpunktkarakterene 31. mai (for de som kom opp i norsk ble karakterene satt i midten av mai), og elevene er jo veldig klar over dette selv. Så kombinasjonen av eksamensavvikling og at karakterene er satt gjør at det blir fint lite gjort i juni. Jeg kunne godt ha kjørt ordinær undervisning lenger, for min del er det mye mer stress å finne på alternative opplegg enn å kjøre full undervisning til siste slutt.
Jøss. Vi hadde frist for føring av standpunktkarakterer for Vg3 15. juni, og det var for å rekke å skrive dem ut til avslutningsseremonien den 17. Vg1 og Vg2 skal ikke være ført før i morgen eller tirsdag. Vi har kjørt full undervisning på disse trinnene ut sist uke, med unntak av to dager da de ble permittert fordi det var veldig mange muntligparti oppe som krevde klasserom. Jeg vet om flere klasser/grupper som hadde prøver sist uke. Kommende uke har de fått mulighet til å søke permisjon hvis de kan dokumentere at de har arbeid. Vg3 har også i teorien hatt undervisning fram til fredag, men der har det selvsagt vært slappere siden de har så mange eksamener, sånn at mange er borte til enhver tid.