|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Tips og råd vedrørende utleie av bolig ønskesI lys av den andre tråden vedrørende diskrimminering og boligutleie dukket det opp noen tips om hvordan utleiere går frem for å velge leietakere, ect. Vi holder på å bygge hus med utleiedel (sokkel, 3 soverom), og henter inn tips og råd fra alle kanter da vi selvsagt har hørt diverse skrekkhistorier og ønsker å gjøre de vi kan for å unngå å få slike leietakere (i den grad man kan gardere seg). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Tips og råd vedrørende utleie av bolig ønskes3 mnd. depositum ja. |
![]() |
![]() |
#3 |
Drømmer
|
![]() Sv: Tips og råd vedrørende utleie av bolig ønskesHer er det vanlig med 3 mnd depositum, jeg betalte 21 000 i depositum da jeg leide leilighet for 3 år siden. Jeg leide leilighet med hvitevarer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
heimføing
|
![]() Sv: Tips og råd vedrørende utleie av bolig ønskesFordelen med å ikke annonsere selv som utleier, er selvsagt at du slipper å få altfor stor respons, altfor mange å velge i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Sv: Tips og råd vedrørende utleie av bolig ønskesJa, referanser fra arbeidsplass og/eller tidligere leieforhold er et must. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Tips og råd vedrørende utleie av bolig ønskesDa jeg leide ut leiligheten min fant jeg leietaker gjennom ønskes leid annonse i avisen. Hun ønsket seg akkurat en slik leilighet jeg hadde, virket skikkelig og hadde fast jobb. Hun var forresten ikke norsk. Hun bodde der til hun skulle flytte utenbys. Etter det valgte jeg å selge leiligheten, for jeg regnet ikke med at jeg ville finne en like grei leietaker igjen.
![]() |
#9 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Tips og råd vedrørende utleie av bolig ønskesVi holder oss stort sett til finn og hybel.no. Vi har ikke tid eller ork til å håndtere masse telefoner, og rare spørsmpål |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Tips og råd vedrørende utleie av bolig ønskesEr vanlig med 3 mnd depositum ja. Og referanser er gull verdt, spesielt fra tidligere utleiere, om det finnes.
![]() |
#11 |
![]() Sv: Tips og råd vedrørende utleie av bolig ønskesTakk for svar alle! Noterer flittig her
Hva mener du med dette? Vi tenkte å sette dette på en egen konto, og så får leietaker depositim + renter. Er det krav om å bruke en spesiell kontotype (f eks høyrente) eller andre utgifter til dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Tips og råd vedrørende utleie av bolig ønskesDu må bruke en særskilt depositum-konto. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|