Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

iPhone og forsikring - hvilken har dere?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-11, 12:18   #21
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: iPhone og forsikring - hvilken har dere?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

På 3GS også. Jeg har en liten sprekk bak fra der ladekabelen stappes inn. Men det har aldri affektert mobilen på noe vis.

På iPhone4 er bakdelen glass, så det er ikke snakk om brist i plastikken....

Gammel 17-06-11, 12:20   #22
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Men har man deksel så er jo bakside godt beskyttet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 12:25   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Nei, men nå snakket du generelt om brister. Jeg bare påpekte at det går an å få på 3GS også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 12:34   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer altså ikke å bestemme meg. Hver gang jeg får høre at iPhone er desidert best og at jeg bør gå for den, kommer det noen (har en diskusjon gående på FB) som sier at den tåler ingenting og at jeg absolutt bør gå for Samsung.
Er 3GS mer robust enn iPhone 4? Hva er de største forskjellen på disse to telefonene og hva gjør 4 så mye bedre? Jeg har aldri hatt iPhone, så en 3GS ville jo også vært et digert hopp oppover i forhold til den jeg har nå.

Gammel 17-06-11, 12:44   #25
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Iphone 4 har i hvertfall et kamera man kan bruke til _noe_.

Jeg har 3gs. Jeg har vært veldig fornøyd fra dag 1 for å begynne der. Men jeg gikk da også fra en "vanlig" mobil. Jeg har gått fra å glemme å skru på mobilen flere dager på rad til å bli avhengig av å ha den med meg. Og jeg er fornøyd. Men jeg kan jo si de tingene jeg ikke er fullt så fornøyd med og som jeg håper å få forbedret på min neste telefon, enten det er en iphone eller en annen fon.

1. Kameraet er ikke bra i det hele tatt. Det er noe bedre på iphone 4, og det skal vel være en forbedring på den som kommer i høst også.
2. Telefonen har kjipt utvalg i ringetoner. Det er mulig det går an å laste ned andre et eller annet sted, men det er ikke sånn at det ligger opp i dagen.
3. Kalenderfunksjonen. Dette er kanskje det som irriterer meg mest. Jeg brukte det jo ikke før, så det var ikke et tema da jeg kjøpte den, men NÅ er det det. Den er ganske dårlig på å varsle synes jeg. Og så er selve layouten på kalenderen ganske så uoversiktlig. Og så hender det at den ikke oppdaterer mot google av ukjente årsaker, slik at hendelser går meg hus forbi. Mannen som har en samsungtelefon, har til enhver tid de neste taskene sine på skjermen. Det ønsker jeg meg også, men det er av en eller annen grunn ikke mulig med iphone. Den hovedskjermen der alle ikonene er er egentlig skuffende lite interaktiv.
4. Dette har også blitt bedre, men den er ennå ikke spesielt flink til å gjøre flere ting samtidig.

Men den er morsom. Og fin. Og velsignet enkel å bruke. Og det finnes mange kule apper til den. Men endel vesentlige enkle funksjoner som man trenger til vanlig telefonbruk synes jeg er uforholdsmessig tungvindt, det er akkurat som om de har tatt en iphone touch og beta-snekret inn en telefonfunksjon.

Gammel 17-06-11, 12:49   #26
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

iPhone 4 har mye bedre skjerm og bedre kamera enn iPhone 3GS. Jeg ville aldri i verden kjøpt 3GS nå.

Gammel 17-06-11, 12:51   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner at man ikke vil gå fra en iPhone 4 til en 3GS, men jeg går fra en vanlig SE-telefon fra før krigen omtrent (den er så crap at jeg griner) og til iPhone, og da må jo selv en 3GS være nesten en religiøs åpenbaring, tenker jeg.
Jeg bruker sjelden kameraet på mobilen, har speilrefleks som jeg tar bilder med. Men jeg har tatt bilder med mobilkameraet på SE-en min, og når DE bildene (kun utendørs) kan bli bra, så må da i hvert fall bilder fra en 3GS være like bra om ikke bedre.

Gammel 17-06-11, 12:53   #28
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Kameraet på 3GS er ganske ubrukelig. Jeg ville kjøpt iPhone 4, mye bedre. Den er raskere, bedre skjerm, bedre kamera, blitz, også syns jeg den er finere.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 12:54   #29
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg skjønner at man ikke vil gå fra en iPhone 4 til en 3GS, men jeg går fra en vanlig SE-telefon fra før krigen omtrent (den er så crap at jeg griner) og til iPhone, og da må jo selv en 3GS være nesten en religiøs åpenbaring, tenker jeg.
Jeg bruker sjelden kameraet på mobilen, har speilrefleks som jeg tar bilder med. Men jeg har tatt bilder med mobilkameraet på SE-en min, og når DE bildene (kun utendørs) kan bli bra, så må da i hvert fall bilder fra en 3GS være like bra om ikke bedre.

Nei. Min gamle SE-telefon fra førkrigstiden tar bedre bilder enn en 3gs. Det kameraet er virkelig dårlig. Og det er ikke sikkert at kameraet betyr like lite for deg lenger når du får iphone, skjønner du, det er noe med at man utvikler en telefonavhengighet. Men klart, finner du en billig 3gs får du jo muligheten til å prøve konseptet. Jeg er fornøyd med min som sagt, men jeg kunne veldig godt tenke meg oppgradering snart.

Gammel 17-06-11, 12:55   #30
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Har ikke forsikring.

Den er da ikke skrøpelig. Min er i mye bedre stand enn noen av de SE tlf jeg har hatt tidligere. Den er stabil og rask, helt og pen, finnes ikke ripete. Hatt den i snart 1 år.

Gammel 17-06-11, 12:55   #31
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ingen forsikring. IPhone tåler uventet mye. I allefall når du bare venter på at den to år gamle skal ta kvelden snart så du kan kjøpe iPhone4 med god samvittighet.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 12:57   #32
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Ville foresten ikke tenkt tanken om 3gs en gang... 4 er det som gjelder nå. 3gs er treg, har dårligere skjerm, mye dårligere kamera. Programmer som lages blir laget med tanke på 4 og 5 som snart kommer. 3gs er på vei til å fases ut.

Gammel 17-06-11, 12:57   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nei det blir nok en 4-er. Jeg har funnet en til 1999 kroner med et abonnement jeg vil ha. Og en til 1699 kroner med et litt dyrere abonnement, men da får jeg til gjengjeld mange flere inkluderte ringeminutter og smser, samt mer nettbruk.

Ang. nettbruk, kan noen fortelle meg litt mer om dette? Jeg har ingen erfaring med mobil og internett. Vi har ikke trådløst nett hjemme, men skal skaffe oss det nå neste helg. Kjøpe trådløs router. Da kan jeg surfe på hjemmenettet med iPhonen, sant? Jeg er så livende redd for å få monsterregning, jeg er så ny på dette.

Gammel 17-06-11, 13:00   #34
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Du kan surfe på hjemmenettet med iphonen ja. Og koble deg til trådløse nett rundomkring der du er slik som med en pc. Jeg har det mediumabonnementet til netcom. Selv om plutten surfer på youtube på 3g-nettet når vi er på tur flere ganger i uka, har jeg ikke betalt ekstra for datatrafikk.

Gammel 17-06-11, 13:03   #35
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei det blir nok en 4-er. Jeg har funnet en til 1999 kroner med et abonnement jeg vil ha. Og en til 1699 kroner med et litt dyrere abonnement, men da får jeg til gjengjeld mange flere inkluderte ringeminutter og smser, samt mer nettbruk.

Ang. nettbruk, kan noen fortelle meg litt mer om dette? Jeg har ingen erfaring med mobil og internett. Vi har ikke trådløst nett hjemme, men skal skaffe oss det nå neste helg. Kjøpe trådløs router. Da kan jeg surfe på hjemmenettet med iPhonen, sant? Jeg er så livende redd for å få monsterregning, jeg er så ny på dette.

Du skal surfe MYE før du merker det på regninga, altså (såfremt du ikke er i utlandet, der skal du passe på å slå av dataroaminga som automatisk står og søker, det kan bli dyrt. :erfart: ). De fleste abonnement har en real mengde fri surfing inkludert i prisen.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 13:44   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Du kan surfe på hjemmenettet med iphonen ja. Og koble deg til trådløse nett rundomkring der du er slik som med en pc. Jeg har det mediumabonnementet til netcom. Selv om plutten surfer på youtube på 3g-nettet når vi er på tur flere ganger i uka, har jeg ikke betalt ekstra for datatrafikk.

Det er mediumabonnementet jeg tenkte å velge ja. Vurderer også large, men 600,- kroner i måneden høres litt mye ut. Til gjengjeld får jeg jo MYE ringetid og smser da, så kanskje det jevner seg ut.
Takk for svar, tenk - jeg skal endelig få iPhone! Har gått rundt og ønsket meg det intenst siden i fjor sommer men har ikke hatt/tatt meg råd til det før nå. Får masse penger igjen på skatten nå om en uke, så mannen min sa at da måtte jeg jo endelig få unnet meg en smarttelefon. Han ser jo helst at jeg velger Galaxy da, siden han mener den er best, men han kan få velge seg en Galaxy selv og la meg velge den JEG vil ha, for tenk.

Gammel 17-06-11, 14:20   #37
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Det er mediumabonnementet jeg tenkte å velge ja. Vurderer også large, men 600,- kroner i måneden høres litt mye ut. Til gjengjeld får jeg jo MYE ringetid og smser da, så kanskje det jevner seg ut.
Takk for svar, tenk - jeg skal endelig få iPhone! Har gått rundt og ønsket meg det intenst siden i fjor sommer men har ikke hatt/tatt meg råd til det før nå. Får masse penger igjen på skatten nå om en uke, så mannen min sa at da måtte jeg jo endelig få unnet meg en smarttelefon. Han ser jo helst at jeg velger Galaxy da, siden han mener den er best, men han kan få velge seg en Galaxy selv og la meg velge den JEG vil ha, for tenk.

Jeg har ikke noen sinne bruk for så mange ringeminutter. Husk, man har jo fri familie og ringer gratis til mannen. Og det er dit jeg ringer mest, er jeg redd. Men hvis jeg hadde ringt veldig, veldig mye hadde jeg nok vurdert large. Jeg tror du kommer til å bli kanonfornøyd enten du velger det ene eller det andre. Det er nemlig først nå etter å hatt ifonen min i halvannet år jeg begynner å bli kresen. Til nå har jeg bare vært forelsket.

Gammel 17-06-11, 14:37   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg er svært LITE kresen i den teknologiske verdenen, jeg har vært greit fornøyd med den drittmobil i et års tid nå, og før denne hadde jeg en enda verre i ett år. Så iPhonen min kommer jeg vel til å ha til jeg er 50, minst.
Jeg sender, kremt, en god del smser, men kan jo heller bare begrense meg.

Gammel 17-06-11, 14:48   #39
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Standard

Jeg har djuice all in one M. 500 av hver. Er nå halvveis i mnd og er laaaangt unna halvveis i forbruket. Koster 199,- mnd

Gammel 17-06-11, 14:53   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Oj. Jeg må ha det abonnementet til 439 i måneden for å få telefonen så billig. Jeg har ikke råd til å betale tusenvis for telefon nå, og er for utålmodig til å vente i månedsvis. I tillegg til at jeg MÅ ha ny tlf snarest, da min synger på siste verset.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:17.