|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?Ok.. Vi får bestille pass til hele gjengen på mandag, så får vi se hva vi får mulighet til av reising. Blir det ikke reise nå i sommer, så blir det i høstferien/juleferien. Vurderte å ta Malin ut av skolen en uke i høst for å reise, men jeg har så mye obligatorisk undervisning selv (pluss praksis og greier) at det ikke går.
|
|
|
|
#22 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?Jeg mener å huske at jeg sjekket dette for en innenlands flyreise for et års tid tilbake. Såvidt jeg husker, leste jeg meg frem til at SAS ikke krevde pass ved innenlandsreiser, fordi de hadde fingeravtrykksregistrering ved innsjekking og boarding. Det kan godt hende det samme gjelder Norden.
|
|
|
#23 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?Når vi har reist med Norwegian har jeg måtte forevise legitimasjon for både ungene og meg ved hvert eneste sjekkpunkt, og den har blitt nøye studert.
|
|
|
#24 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?Rusket fløy akkurat til København med mormor. Det jeg fikk vite da, etter å ha kontaktet SAS og politiet, var følgende:
|
|
|
#25 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?
Jeg kjøpte flybilletter innland denne uken. Norwegian gjør oppmerksom på at barn trenger ID, pass eller fødselsattest er ok for barn innenriks.
Sist redigert av Lavender : 16-06-11 kl 15:41. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?Ingen flyreise uten pass på meg. Uansett destinasjon.
|
|
|
#28 |
|
Utenlands
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?Jeg hadde blitt hjemme. Kipt aa bli staaende aa ikke komme seg hjem igjen fordi noen plutselig gjoer jobben sin. Dyrt kan det ogsaa bli. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?Altså: Voksne bør ha pass uansett destinasjon, barn i følge med foreldre trenger ikke. Eller må barn i følge med egne foresatte ha pass som legitimasjon når de f.eks skal reise til København?
|
|
|
|
#30 |
|
Utenlands
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?Jeg vet ikke, men selv hadde jeg ikke tatt sjansen paa aa reise uten. Det tar vel ikke saa lang tid aa faa pass lenger heller? |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?Uten pass til deg selv, eller barna?
|
|
|
|
#32 |
|
Utenlands
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?Jeg hadde ikke reist uten at jeg hadde pass til alle. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Men altså, politiet på Gardermoen sier at man ikke trenger pass, og de skriver ikke ut nødpass selv om man ber om det, såfremt man skal til Schengen. Jeg fikk ihvertfall klar beskjed om det ifjor når jeg skulle til Barcelona, og møtte opp i god tid hos politiet på OSL. Det var en jobbreise, og det var uansett uaktuelt å bli hjemme, men jeg tror aldri jeg ville latt være å reise på en ferietur med familien hvis jeg ikke hadde pass og ikke fikk nødpass. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Ikke innenriks i Norge, men ellers ja.
|
![]() |
|
|