|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tannkrem med mild smak, finnes det?Trodde det var noen år til de måtte over på voksentannkrem jeg. Når er det anbefalt ? Min 5-åring syns zendium for barn er for sterk til og med...
![]() |
#22 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tannkrem med mild smak, finnes det?Man bør skifte når de nye tennene kommer.
![]() |
#23 |
maler
|
![]() Sv: Tannkrem med mild smak, finnes det?
Står dette noe sted? Jeg har nemlig aldri sett eller fått beskjed om noe sånt. Det er klart - hvis dette er anbefalinger tannleger kommer med, følger vi jo det, men vi har ikke hørt noe om det så langt. Og jeg har heller ikke lest noe sånt noe sted.
![]() |
#24 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Tannkrem med mild smak, finnes det?Det fikk vi beskjed om på siste kontroll. Jeg ble også overrasket, for de nye tennene har han hatt en stund ....
![]() |
#26 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Tannkrem med mild smak, finnes det?Som man roper i skogen (eller på FP) osv....
![]() |
#27 |
maler
|
Men dette med slipemiddel, stemmer det?
![]() |
#28 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Tannkremer som lover deg hvitere tenner inneholder vanligvis mer slipemiddel enn andre tannkremer. Det er slipemiddelet som gjør tennene hvitere ved at misfarging lettere skal kunne fjernes. Mer slipemiddel sliter mer på emaljen enn om det er lite slipemiddel i tannkremen, om dette virkelig har noe å si for slitasjen på tennene på lang sikt tør jeg ikke uttale meg om. Jeg ville dog vært forsiktig med å bruke whitening tannkrem dersom jeg hadde tynn emalje (f.eks. kraftige erosjoner) for å unngå å evt. unødvendig slitasje.
![]() |
#29 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Tannkrem med mild smak, finnes det?Hos begge barna her har barnetannkrem dessverre vært ensbetydende med plakk og gule tenner (spesielt i perioder hvor de har brukt medisiner). Vi fikk anbefalt av tannlegen å gå over til voksentannkrem pga. behov for mer slipemidler. Da ble det fort penere tenner igjen.
![]() |
|
|