|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barn
Da krysser man fingrene for at man enten har turnusfri eller aftenvakt. Jeg kan ikke komme senere eller gå tidligere pga slike arr. Da må jeg avspasere en hel dag, eller bytte med noen. (ikke at det er lett) Og så håper man at aftenvakta ikke faller på alle avslutningsdagene.
![]() |
#62 |
ekstremt trøtt
|
Jeg jobber skift og kan ikke gå tidlig eller komme senere på jobb. Det er vanskelig å leie inn noen for bare et par timer, da må i tilfelle de på skiftet før gå lenger eller de på skiftet etter komme tidligere. Det betyr overtid noe som ikke er veldig aktuelt. Legetime midt i skiftet kan jeg glemme, da må jeg ta hele dagen fri.
![]() |
#63 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnJeg er alene, og jeg har ikke sjans til å være med på mange av de tingene barnehagen arrangerer. Nå jobber jeg riktignok i samme barnehage som barna mine går, men jeg er som regel travelt opptatt på egen avdeling når det arrangeres foreldrekafeer, påskefrokost og denslags. Jeg løser det med å sende foreldrene mine.
![]() |
#64 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnMen Tjorven,
![]() |
#65 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnDet er ikke noe kjempeproblem. Jeg skrev det bare som et frustrasjonsutbrudd fordi jeg hele tiden føler at alle må ta hensyn til meg. Det er ikke så kult å alltid være den som det må tilrettelegges for. Jeg gjør jobben min, og får gode tilbakemeldinger. Det er slett ikke det det står på.
![]() |
![]() |
#66 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnJeg har hatt en jobb hvor jeg hadde mer arbeidsoppgaver enn en fulltidsstilling, og etter foreldrepermisjonen så tenkte jeg at jeg skulle prøve med 80% stilling (og hadde jo selvsagt "avtale" med arbeidsgiver om at arbeidsoppgavene skulle bli redusert).
![]() |
![]() |
#68 |
ej ikke møjkets heije
|
Det er dette jeg tenker også. Så mye penger er jeg ikke villig til å ofre for å slippe og tenke på meg selv som "utskuddet". Jobben er jo den samme uansett for min del.
![]() |
![]() |
#69 |
Tidsklemt
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnJeg glemte forresten å si at jeg synes det ser ut til at barnehagen deres legger mye litt for mye innenfor arbeidstida.
![]() |
![]() |
#70 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Det er saken hos oss også. Det er vanskelig å kreve samtaler etter arbeidstid fordi det er en liten barnehage, og de har ikke ressurser til å sette inn vikarer dagen etter. Dette skoleåret har de vært en for lite, og sommerfesten ble lagt til kl 15.
![]() |
#71 |
Kjernesnill
|
Jeg håper du kan klare å legge bort den dårlige samvittigheten. Jeg syns jeg har det omtrent som deg, stadig noe som skjer i arbeidstiden. Men forskjellen er at jeg flekser og tar velferdspermisjon (til lege, tannlege osv. for barna) med strålende god samvittighet. Jeg tenker at "nå er det min tur til å bruke tid på slikt". Sjefen min har tre voksne barn, og han vet at dette er nødvendig, selv om han er ferdig med småbarnsperioden for lengst. Han får meg til å føle at dette er akseptert, og det er verdifullt for meg.
![]() |
#72 |
Kjernesnill
|
Det er akkurat likt hos oss, vi har også foreldresamtaler, påskefrokost, sommerfest, Luciatog, julegrantenning osv. innen barnehagens åpningstider og dermed innen min arbeidstid. Det er få arrangementer som starter før 8 eller etter 16, og dermed må man ha fleksitid for å få det med seg. Det har blitt en del avspasering opp igjennom på både meg og mannen, vi er heldige som kan få det til.
![]() |
#73 |
Tidsklemt
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnJa, jeg skjønner jo at alt ikke kan legges utenfor arbeidstida. Men for meg er det stor forskjell på om det starter 15 eller 15.30 f.eks.
![]() |
![]() |
#74 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Da må mannen ta det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnVi har også foreldresamtalene våre på morgenkvisten (kl 8.30 er det lengste jeg har fått dem til å strekke seg og selv da etter litt press). Men siden jeg vanligvis er på jobb kl 07.30, så kommer jeg veldig for sent. På ettermiddagen er den siste kl 14.30. Da må mannen gå altfor tidlig (og han har langt mindre fleksibel jobb enn meg), så det blir feil uansett.
![]() |
![]() |
#76 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
På mannens skole har de mer eller mindre forbud fra rektor mot å legge foreldresamtaler utenom ordinær arbeidstid. Det skal bare gjøres i unntakstilfeller. Jeg syns det er rimelig også egentlig, lærere har jo unger de også, som skal kjøres hit og dit f.eks. Det blir jammen en del samtaler i løpet av et år. En ting er de ordinære samtalene som man har to ganger i året med alle. Men så skal det samtales med foreldrene til de som mobber, blir mobbet, har barn med spesielle behov, foreldre med spesielle behov, oppfølging av ditt og datt. Det blir en del |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnVi har det nok rimelig likt som dere. Det blir vel ikke bedre med skolebarn etterhvert.. Men etter at jeg ble utbrent for noen år siden har jeg gitt meg selv forbud mot å få dårlig samvittighet for sånt. Jeg gjør så godt jeg kan og jobber (pga. fleksibiliteten) absolutt nok. Så jeg bare har ikke dårlig samvittighet for sånt lenger. Men det tok meg en stund å komme dit.
![]() |
#78 |
En som trener
|
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnJeg stempler inn og ut, og føler derfor ikke på det at jeg noen ganger går tidlig eller kommer sent, nettopp fordi alle vet at man uansett jobber de timene man skal. Veldig bra ordning, jeg liker det veldig godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Tittel og tittel....
|
Jeg vet ikke helt om jeg er enig i at det er jobben vår og være i barnehagen etter stengetid. Jeg har også barn og de andre ansatte har et liv de også. Jeg syns faktisk at dersom det er et stort ønske fra foreldrene at slike arrangementer skal være etter stengetid, så kan su arrangere det.
![]() |
#80 |
Drømmer
|
Enig med deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|