Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-11, 10:42   #621
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg leser Q&A - Slumdog millionaire. Veldig fin bok!

Jeg er veldig ambivalent til Nesbøs siste. Jeg digger Harry Hole og syntes han fikk fryktelig hard medfart i Panserhjerte. Når anmeldelsene nå forteller at det blir enda hardere tak i Gjenferd, gruer jeg meg til å være vitne til Harrys fall, og velger derfor å utsette det så lenge som mulig. Men jeg kommer helt sikkert til å lese - jeg har hatt en skikkelig crush på Harry i 10 år. Sukk.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå  
Gammel 16-06-11, 10:49   #622
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har faktisk ikke lest noe av Jo Nesbø. Det er ikke bevisst, men det har bare ikke blitt sånn. Jeg føler meg faktisk litt outsider. BØR jeg lese en bok eller to av han, mon tro?

Selv har jeg nettopp begynt på Cloud Atlas av David Mitchell. Boka veier et tonn, ikke akkurat noen veskebok, men jeg kommer nok til å drasse på den likevel.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 16-06-11, 10:54   #623
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jo Nesbø - "Panserhjerte" på lydbok.

Gammel 16-06-11, 11:08   #624
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lastet ned Clash of Kings, Storm of Swords og Feast of Crows og er veldig, veldig lykkelig.

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 16-06-11, 11:10   #625
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser ei bok som heter Stalins kossor.

Begynner omsider å skimte slutten i det fjerne.

Gammel 16-06-11, 11:12   #626
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg leser ei bok som heter Stalins kossor.

Begynner omsider å skimte slutten i det fjerne.

He-he! Jeg elsket Stalins kyr. Har du lest Utrenskning? Den er enda bedre.

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 16-06-11, 11:16   #627
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

He-he! Jeg elsket Stalins kyr. Har du lest Utrenskning? Den er enda bedre.

Ja, jeg hører du sier det. Nei, jeg skal ikke lese flere bøker av denne forfatteren.

Gammel 16-06-11, 11:19   #628
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lastet ned Clash of Kings, Storm of Swords og Feast of Crows og er veldig, veldig lykkelig.

Jeg skal hente mine på postkontoret i dag. :gammeldags, men :

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 16-06-11, 11:30   #629
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har kommet litt i gang med Clash of Kings - og det er nesten rene narkotikaen for meg. Helt hekta. Skjønner hva kollegaen min mente da han sa at jeg som likte fantasy bare MÅTTE lese serien.

Og så har jeg sååå lyst til å sniklese slutten, bare for å vite hvordan det går... Med disse bøkene blir det ikke engang en spoiler, for jeg må jo vite hvordan det ender opp til å bli akkurat sånn. Mer som en slags gulrot - om noen skjønner hva jeg mener?

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 16-06-11, 11:49   #630
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg er veldig ambivalent til Nesbøs siste. Jeg digger Harry Hole og syntes han fikk fryktelig hard medfart i Panserhjerte. Når anmeldelsene nå forteller at det blir enda hardere tak i Gjenferd, gruer jeg meg til å være vitne til Harrys fall, og velger derfor å utsette det så lenge som mulig. Men jeg kommer helt sikkert til å lese - jeg har hatt en skikkelig crush på Harry i 10 år. Sukk.

Ja! Jeg holdt tidvis på å dø litt på meg mens jeg leste panserhjerte. Jeg kjente smerten! Ok nesten, da.

Gjenferd skal forhåpentligvis leses mens jeg er i Danmark og har hele familien til å se etter ungene.

Gammel 16-06-11, 12:56   #631
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Og så har jeg sååå lyst til å sniklese slutten, bare for å vite hvordan det går... Med disse bøkene blir det ikke engang en spoiler, for jeg må jo vite hvordan det ender opp til å bli akkurat sånn. Mer som en slags gulrot - om noen skjønner hva jeg mener?

Han er jo ikke ferdig enda, så du kan ikke lese slutten. Men jeg har hørt rykter om at han forsåvidt har røpet hvordan den siste boken skal slutte, nemlig med at endeløs snø (eller var det aske?) faller over en verden der alle er døde.

Gammel 16-06-11, 13:01   #632
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Det er planlagt fem bøker, er det sånn?

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 16-06-11, 13:02   #633
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er planlagt fem bøker, er det sånn?

Det er planlagt 7 (i alle fall er det gjeldende plan; den har blitt endret før ), og nummer 5 kommer i juli.

Gammel 16-06-11, 13:07   #634
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er planlagt 7 (i alle fall er det gjeldende plan; den har blitt endret før ), og nummer 5 kommer i juli.

Sju?!

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 16-06-11, 13:08   #635
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skilpadda - jeg glemte det at han ikke er ferdig ennå. Men lese slutten på den fjerde boka i det minste.
Jeg tar meg stadig i å gruble over solsystemet i den verden/det universet de befinner seg i. Og konkluderte for meg selv når jeg leste at det er funnet 'frie' planeter som svever fritt at det må være en sånn planet de bor på.

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 16-06-11, 19:55   #636
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har begynt på A Clash of Kings nå.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 16-06-11, 21:10   #637
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Statsvitenskap - innføring i politisk analyse"

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 16-06-11, 21:34   #638
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Jeg leser ikke lenger Stalins kossor!

Gammel 16-06-11, 22:42   #639
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har så vidt begynt på Gjenferd, men irritasjonen min over den någet todimensjonale Harry Hole har blitt påfallende allerede fra starten av, så jeg vet ikke helt hvordan det går. Nesbø bør ta et kurs i hvordan å ikke bruke alle klisjeer som finnes.

Gammel 16-06-11, 22:46   #640
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har fått kloa i 1Q84. Er Murakami-fan så har gledet meg til den lenge!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.