|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
Ute på tur
|
Sv: Full jobb og oppfølging av barn
Selv om man flekser, så er det jo kjedelig å være den som kommer sent eller drar tidlig flere dager i uken. Vi jobber også begge 100% og noen ganger er det veldig tight, forrige uke var det 2 dager med førskole, mannen skulle levere et prosjekt og jeg hadde egentlig satt meg opp på hjemmekontor, men plutselig kom det fintfolk fra konsernet og jeg måtte halse avgårde på jobb, og gjøre den andre jobben min på kveldstid. I morra er det sommeravslutning, og i neste uke er det 3 dager fotballskole. :hva tenkte jeg når jeg meldte han på det:
|
|
|
#43 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Full jobb og oppfølging av barnÅh.. Kjenner følelsen ja.
|
|
|
#45 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Full jobb og oppfølging av barnJeg jobber også fult og er alene med 3 barn (dog litt større, men det har jammen vært nok denne våren)
|
|
|
#46 |
|
maler
|
Sv: Full jobb og oppfølging av barnVi har faktisk måttet senke kravene litt i forhold til oppfølging. Vi får ikke deltatt begge på alt det kunne vært hyggelig å delta på. Vi greier stort sett å stille opp med en forelder, og begge der det er viktig. Mannen har flex på jobb, jeg har en forståelsesfull arbeidsgiver og endel fri på dagtid. Ettermiddagene oppleves faktisk som mer pes, med fritidsaktiviteter som semi-kræsjer hele tiden og en toåring som helst bør huske noe mer fra barndommen enn å ha sittet i bilstol mens de andre ble kjørt rundt.
|
|
|
#47 |
|
Off the map.
|
Sv: Full jobb og oppfølging av barnJeg kjenner på mye av det samme som deg, særlig da jeg akkurat har begynt i ny jobb og bør 'vise meg litt fram'. Jeg var glassklar på det i intervjuet at jeg måtte ha fleksibilitet, og det har jeg også fått. Heldigvis så er det ingen som ser når jeg kommer eller når jeg går, og jeg har en mann som jobber for seg selv som tar mer henting enn meg.
|
|
|
#48 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Det har jeg gjort, har nå 90%. Fom august reduserer jeg til 80%, men gjør samme jobben likevel, dvs 100% jobb. Skulle ikke tro jeg var økonom.
|
|
|
#49 |
|
Ad astra
|
Sv: Full jobb og oppfølging av barnFørst;
|
|
|
#50 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Full jobb og oppfølging av barnJeg føler litt på det samme som deg jeg også, og det er ingen god følelse. Selv om jeg vet at jeg gjør jobben min, så er det det at jeg må gå litt før, ha en dag på sykehus med barn tannlege osv. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Full jobb og oppfølging av barnJeg kjenner meg veldig godt igjen. Mai og juni er et helv&%te, på vår avdeling er det i tillegg, I kid you not, 8 bursdager fra uken før 17. mai til slutten av juni.
|
|
|
#52 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Full jobb og oppfølging av barnJeg har vært så heldig å ha lærer"feriene" til å ta unna legetimene, og en hjemmearbeidende mann. Nå skal vi begge ut i kontorjobb, og jeg aner ikke hvordan det skal kunne funke.
|
|
|
#53 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Full jobb og oppfølging av barnVerken min mann eller jeg har fleksible jobber,men jeg har en forståelsesfull sjef og 2 veldig forståelsesfulle assistenter, som gjør hverdagen veldig mye enklere når hverdagen er altfor travel. Jeg synes også dr er veldig mye nå om dagene. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
I mål
|
Det skjønner jeg. Men jeg tror det er mest en selv som føler på dette så lenge man leverer det man skal. Jeg tenker at dersom man har fleksitid og arbeidsgiver ikke sier noe annet og man leverer det man skal, må man øve på å legge til side dårlig samvittighet. Sist redigert av apan : 16-06-11 kl 11:37. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Full jobb og oppfølging av barnJeg har tenkt de samme tankene de siste dagene. Det er mye "gå tidlig" for tida, men jeg jobber i perioder mye i helgene og på kveldstid. Og når det trengs tar jeg telefoner og styrer på. Fleksibiliteten går begge veier i min jobb. Men jeg har virkelig fundert på hvordan de løser det som har jobber der de må være til stede, type lærer/hjelpepleier/skift.
|
|
|
#56 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Ja, det er en gåte for meg.
|
|
|
|
#57 |
|
Drømmer
|
Sv: Full jobb og oppfølging av barnJeg har bare ett barn men måtte gå ned i stilling for å rekke over alt, da var jeg alene med poden, han var mye hos legen og på sykehus, jeg hadde ingen fleksitid. Så da gikk jeg ned til 80% , det fungerte mye bedre for oss. Jeg hadde en utrolig grei arbeidsgiver da, for det ble jo en del legebesøk, avslutninger osv utenom den ene fridagen også, det var aldri noe problem. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
|
|
|
#59 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
![]() |
Sv: Full jobb og oppfølging av barnKjenner følelsen...... det er ikke noe hyggelig å alltid være den som sier at "kan vi slutte møtet en halvtime før fordi jeg må rekke avslutning/oppsetning/maifest i barnehagen/på skolen.....", men jeg tror vi gjør lurest i å gjemme bort den dårlige samvittigheten. Stort sett så tror jeg vi er flinkere til å fokusere på det vi IKKE får til en det vi faktisk får til. sålenge det går i hop på et vis med fleksible ordninger på jobb (og sålenge de ikke sier noe annet så må man jo regne med at de tross alt synes det er BRA at man er der og at man leverer det man skal!!!) og man i tillegg får fulgt opp ungene sine så er det jo SUPERT!!!
|
|
|
|
#60 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det nytter nesten ikke å løse med 100% jobb. |
|