|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Frukt og grønt hver dag?Ellers er langkokt tomatsaus på noen måter enda sunnere enn tomater, pga de stoffene som da frigis. Mener det virker spesielt forebyggende mot prostatakreft. Pizzasaus på glass er jo i denne kategorien. Hva frysetørring (som i Toro) gjør med næringsinnholdet i tomatene vet jeg ikke, men tviler på at det er bra...
|
|
|
#62 |
|
Epikur
|
Sv: Frukt og grønt hver dag?Langkokte tomatsauser er jo til å bli helt lykkelig av. Og ratatouille, en kremet purre og potetsuppe, blomkålsuppe, hjemmelaget pesto...
|
|
|
#63 |
|
Søt og rar
|
Sv: Frukt og grønt hver dag?Jeg spiser mindre frukt enn jeg gjorde tidligere, men jeg spiser likevel nok håper jeg. Grønnsaker spiser jeg mye av. Denne helga føler jeg at jeg har spist lite "ordentlig" pga. litt dårlig form, men likevel:
|
|
|
#65 |
|
Epikur
|
Sv: Frukt og grønt hver dag?Eller kanskje det var poteter TIL pizza? Faren til svigerinnen min mener at det er ikke middag uten poteter og insisterer på potet til lasagne, spaghetti og raspeballer.
|
|
|
#66 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frukt og grønt hver dag?
|
|
|
|
#68 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frukt og grønt hver dag?Jeg har vokst opp med en far som spiste poteter til pasta.
|
|
|
#69 |
|
Søt og rar
|
Det er supergodt! Veldig tynne skiver på toppen. Jeg bruker det sammen med mozarella og litt ferskrevet parmesan (eller hva nå den trekanten heter), og tomater/frisk basilikum.
|
|
|
#70 |
|
Søt og rar
|
Antydet du at jeg var like skrullete, eller?
|
|
|
#71 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Sv: Frukt og grønt hver dag?Vi spiser masse grønnsaker til hver middag nå, men jeg har definitivt vært der tidligere at det ikke var noe grønt til. Da bestod middagene for eksempel i: |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Epikur
|
Neeeeida.
|
|
|
#73 |
|
villende
|
Sv: Frukt og grønt hver dag?Jeg spiser "5 om dagen" uten å måtte tenke over det. Jeg spiser lite frukt og mye grønnsaker. Jeg har vokst opp som vegetarianer (selv om jeg som voksen ikke lever vegetariansk), og det er derfor helt naturlig for meg å ha grønnsaker som en stor del av kostholdet, men jeg kan skjønne at det finnes personer som aldri spiser grønt. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Fortynnet
|
Sv: Frukt og grønt hver dag?Jeg er litt sesongspiser når det gjelder frukt. Spiser masse norske epler om høsten, clementiner og appelsiner når de er gode, bær om sommeren osv. Jeg syns mye av frukten som selges er litt kjedelig og smakløs, og gidder ikke sitte hver eneste dag og trykke i meg frukt jeg egentlig ikke har lyst på. Da lager jeg heller smoothie eller inkluderer frukt i salater osv. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Frukt og grønt hver dag?Jeg begynte ikke med grønnsaker før jeg fikk barn, og da tok det noen år med tilvenning før det nå er helt på automatikk. Før det spiste jeg enellerannen type kantinemat til lunsj (ofte ting fra salatbaren, men i grunnen mest av "godsakene" og lite grønt.
|
|
|
#76 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det har jeg fått servert. Eller, jeg tenkte mer på det som en middag med brun saus og poteter.. og makaroni til. Noe spesielt, i mitt hode, men det er nå så.
|
|
|
#77 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frukt og grønt hver dag?Mange som viser hvor flinke de er til å spise frukt og grønt her, og kanskje bare meg som sliter med det. Å ha grønnsaker til middag er ikke så vanskelig, men resten av dagen er det verre med. Det er ikke måltider nok til å få i seg 550 gram hver dag, jeg må spise noe annet også utenom middag.
|
|
|
|
#78 |
|
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frukt og grønt hver dag?Ja jeg spiser 5 om dagen! Naturlig nok, siden jeg er vegan/vegetarianer.
|
|
|
|
#79 |
|
Borte
|
Sv: Frukt og grønt hver dag?Som regel spiser jeg frukt og grønt hver dag. Og det har jeg alltid gjort tror jeg. Det er mer unntaket om jeg en dag ikke har noe frukt eller grønt i magen. Ungene gjør det også.
|
|
|
#80 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Frukt og grønt hver dag?Tja. Jeg spiser grønt hver dag, men om jeg alltid når fem om dagen er jeg ikke sikker på. |
|
|
|
![]() |
|
|