Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-11, 11:24   #10
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Jeg synes det hørtes spennende ut. Hadde det stått "sunn familie", vill man bare følt at en sånn bok har man lest før, men denne er helt klart noe mer og jeg synes kjernesunn er ett fint navn

Må si dere er positive her inne, og åpen for ting som kanskje er endel anderledes. "Jeg gidder ihvertfall ikke lese en bok som ikke gjør det som jeg alt gjør det"

Litt enig i dette.
Boka syns jeg er litt revolusjonerende, fordi familien har gjort seg så sterke, positive erfaringer - ikke bare med fysikken, men først og fremst med psyken. Sønnen med ADHD/Tourette (tror det er den kombinasjonen han har) er nærmest symptomfri og medisinfri etter å ha endret kostholdet. Det i seg selv synes jeg er spennende og sier ganske mye.
I tillegg er hele gjengen gladere, mer opplagt, friskere, slutt med de vanlige infeksjonene (hoste/forkjølelse osv) dvs supert immunforsvar, sunnere/sterkere kropper.

Men kostholdsendringen innebærer å kutte melk, gluten, sukker og kunstige tilsetningsstoffer. Det er en STOR omveltning for de aller fleste, slik at man heller tar sterk avstand til dette ekstreme - enn å snuse interessert.

Det er klart at familien ønsker å spre budskapet for at flere skal kunne erfare sterke og sunne kropper, både egne og barnas. Men sterke budskap blir lett oppfattet som fanatisk og religiøst.

Jeg er altså der at jeg tror at dette er en viktig bok, de har gjort mange erfaringer og de har også mange eksperter i ryggen. De har gått grundig til verks i forhold til ernæringsbehov/vitaminer/mineraler, og de har også fulgt opp med blodprøver osv.
Jeg har boka + "kjernesunn mat" og får mye inspirasjon.
Om dette hadde vært kost som kunne kjøpes for ikke altfor mye penger og var tilgjengelig i de fleste matbutikker og spisesteder, hadde jeg ikke vært i tvil.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.