Sv: Nye regler om oppfølging av sykemeldte
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Jeg måtte forresten ha dialogmøte med arbeidsgiver 2 uker før fødsel sist gang. Møtet tok vi på fødeavdelingen.
Det som var enda mer komisk var at jeg noen uker etter fikk innkalling til møte med NAV. Jeg brukte en time i telefonen rundt til ulike kontor for å få dem til å forstå at jeg var i permisjon. Ikke lett når ett kontor behandlet permisjonssøknaden og ett kontor behandlet sykmeldingen.
Fantastisk!
Jeg var gradert sykemeldt forrige svangerskap, dialogmøtene besto av "Du, Malama, kan du komme inn hit litt? Lukk døren etter deg" (Jeg og sjefen hadde kontorer ved siden av hverandre med dør mellom, og hadde samtaler uten å reise oss mange ganger for dagen, noen ganger trillet jeg dog stolen litt bak så jeg så ham..) "Ja, vi må sende et sånt brev igjen, stemmer ikke dette med sånn vi har blitt enig om?"
Vurdering av arbeidsevne hadde vi liksom litt mer fortløpende, når han så jeg ikke klarte alt, så tok han fra meg en arbeidsoppgave. Kontakt med arbeidsplassen hadde jeg jo, all den tid jeg var der 70%. Han klarte overbevise hms-avd om at de ikke trengte møte opp, men de fikk kopi av brevene han skrev. Legen involverte vi aldri. Det var tross alt krysset av for svangerskapsrelatert, så det var underforstått at dette bare ville vare frem til permisjonen.