Sv: Medlemssalong II
Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.
Jeg har akkurat rundet 100 innlegg og har 30 poeng ..... mange mil igjen å gå.
Jeg syntes i så tilfelle at dere må ha et tredje kriterie som f.eks anbefalinger av andre medlemmer. Vi er mange her inne som kjenner hverandre etterhvert godt fra bl.a. NM og det føles litt feil å måtte starte helt på nytt igjen her inne. Korriger meg gjerne hvis jeg er helt på jordet nå.
Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.
Jeg syntes fortsatt at dere skal sette dere ned og diskutere litt nøyerer kriteriene for å få bli medlem av denne delen. Å få nok innlegg er en ting, det er bare å skrive i vei og poste men ryktepoengene er en annen ting. Det er ikke alle som har samme skrivegave og som får postet innlegg som er så fornuftige, artige etc at andre gir ut ryktepoeng. Men selv gråe mus har ønsker og behov for å kunne komme inn på et litt mer privat sted å lette sitt hjerte.
For all del, jeg skjønner veldig godt at det må være kriterier men av og til blir de kanskje ikke helt"rettferdige" da det er mye lettere å prikke en venn enn en fremmed.
Synes du et "anbefalingssystem" en noe mer rettferdig enn et system basert på prikkepoeng og antall meldinger altså? Jeg kan ikke skjønne annet enn at det må bli minst like "klikkete" og "urettferdig".
Fordelen med et system som baserer seg på prikker og antall meldinger, er i alle fall at det blir et objektivt system. Noen har lettere for å sanke prikker og bedre tid til å skrive meldinger enn andre, det er sant, men det er i alle fall rettferdig på det viset at dersom man tilfredsstiller de (målbare) kravene som er satt, så kommer man inn uten noe mer om og men.
Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.
Jeg vet da det. Men det er også en kjent sak at man prikker de man kjenner mer osv. Og man får prikker i retur.
Jeg kjenner meg heller ikke igjen i dette. Jeg har aldri takkeprikket, og jeg kan ikke huske å ha fått noen takkeprikker noen gang. Som Skilpadda, er jeg også "sløv" med å prikke vennene mine. Det er faktisk ganske sjelden jeg prikker Skilpadda, Polyanna eller noen av de andre som jeg kjenner godt her inne og også er venner med IRL. De vet at jeg synes de skriver fantastiske innlegg og at jeg digger dem på generelt grunnlag, så det er liksom ikke nødvendig å gjøre et poeng av det hver gang de sier noe smart.
Men jeg prikker nok Skilpadda og Polyanna ganske mye oftere enn jeg prikker dem som hovedsakelig skriver "Enig" og "Kos" (for ikke snakke om "Klemz" :grøss: ), det er sant. (So sue me!)
|