Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen som har bodd/jobbet i Australia her?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-11, 23:39   #5
mamsen74
Aktiv

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
mamsen74 er litt kul
Standard

Sv: Noen som har bodd/jobbet i Australia her?

Nei, vi måtte ikke det. Mannen var lønnet fra jobben sin her hjemme. Etter min mening ville jeg ikke valgt WA. Jeg kunne godt tenkt meg å reise dit på ferie, men det ligger tross alt ganske utenfor allfarvei, selvom det skal være fint der.

Vi bodde i Adelaide. Det er en passe stor og veldig koselig by. Mange steder å besøke selvom avstandene down under er stoooore!! I Adelaide bor det endel norske som er gift med australienere og det kan være koselig for dere. Jeg savnet i alle fall venner og familie hjemme og det var ikke så lett å holde god kontakt pga tidsforskjellen.

Jeg var hjemme med jentene våre, de var 3 og 5 år da vi reiste. Hun eldste savnet vennene sine veldig og var ikke komfortabel med engelsk. Hun kan endel ord, men ønsker ikke å snakke selv. Hun er den som er mest utadvendt hjemme så det var litt overraskende for oss.

Skal man reise utenlands så bør man være 1 år eller mer. Vi var i 8 mnd og man bruker noen mnd på å komme seg i stand også plutselig skal man begynne og forberede hjemturen.

Hus i Australia kan være vanskelig å få leid (vi slet lenge), da de ikke ønsker å leie ut til noen som ikke har sett huset på forhånd (altså på visning). Husene leies ut umøblert så man bruker gjerne litt tid på å komme seg i orden.

Slanger og edderkopper er mest skummelt den første måneden, så tenker man ikke så mye på det...

mamsen74 er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.