Sv: Noen som har bodd/jobbet i Australia her?
Nei, vi måtte ikke det. Mannen var lønnet fra jobben sin her hjemme. Etter min mening ville jeg ikke valgt WA. Jeg kunne godt tenkt meg å reise dit på ferie, men det ligger tross alt ganske utenfor allfarvei, selvom det skal være fint der.
Vi bodde i Adelaide. Det er en passe stor og veldig koselig by. Mange steder å besøke selvom avstandene down under er stoooore!! I Adelaide bor det endel norske som er gift med australienere og det kan være koselig for dere. Jeg savnet i alle fall venner og familie hjemme og det var ikke så lett å holde god kontakt pga tidsforskjellen.
Jeg var hjemme med jentene våre, de var 3 og 5 år da vi reiste. Hun eldste savnet vennene sine veldig og var ikke komfortabel med engelsk. Hun kan endel ord, men ønsker ikke å snakke selv. Hun er den som er mest utadvendt hjemme så det var litt overraskende for oss.
Skal man reise utenlands så bør man være 1 år eller mer. Vi var i 8 mnd og man bruker noen mnd på å komme seg i stand også plutselig skal man begynne og forberede hjemturen.
Hus i Australia kan være vanskelig å få leid (vi slet lenge), da de ikke ønsker å leie ut til noen som ikke har sett huset på forhånd (altså på visning). Husene leies ut umøblert så man bruker gjerne litt tid på å komme seg i orden.
Slanger og edderkopper er mest skummelt den første måneden, så tenker man ikke så mye på det... 
|