Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-11, 23:11   #561
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Etter lang lesetørke har jeg begynt på De velvillige av Jonathan Littell.

Olive Oyl er ikke aktiv  
Gammel 06-06-11, 23:52   #562
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hva er "galt" med Gymnaslærer Pedersen i dine øyne, da?

Ikke noe "galt" med den, egentlig, men jeg synes ikke den er blant hans morsomste. Prøv Ellevte roman, bok atten, for eksempel.

Gammel 07-06-11, 10:08   #563
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Etter lang lesetørke har jeg begynt på De velvillige av Jonathan Littell.

Hva synes du? Denne boka ligger klar, blant mange andre. Jeg får meg aldri til å begynne på den.

Gammel 07-06-11, 10:57   #564
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har halvveis i The Help av Kathryn Stockett og jeg liker den godt så langt. har også startet på City of Angels av Cassandra Clare.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 07-06-11, 15:20   #565
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser Anna Gavalda (novellesamling) og det har jeg gjort i en måneds tid nå. Den fenger meg visst ikke så veldig.

Kjøpe den nye til Nesbø snart, kanskje?

rine er ikke aktiv  
Gammel 07-06-11, 16:21   #566
Olive Oyl
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

Hva synes du? Denne boka ligger klar, blant mange andre. Jeg får meg aldri til å begynne på den.

Jeg har ikke kommet langt, så jeg skal komme tilbake til det litt lenger uti. Men jeg liker den hittil.

Olive Oyl er ikke aktiv  
Gammel 07-06-11, 16:34   #567
Olive Oyl
Sperret

Standard

Anna Gavalda skriver slike bøker som jeg kunne ønske jeg likte, men som jeg egentlig synes er ganske kjedelige.

Olive Oyl er ikke aktiv  
Gammel 07-06-11, 18:17   #568
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har heller ikke sansen for Anna Gevalda.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 07-06-11, 20:31   #569
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Imponert over de som leser flere bøker om gangen. Jeg blir så fokusert på den ene at da kan jeg bare lese 1 om gangen

Gammel 07-06-11, 21:33   #570
Manga

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Imponert over de som leser flere bøker om gangen. Jeg blir så fokusert på den ene at da kan jeg bare lese 1 om gangen

Jeg vil egentlig bare lese en om gangen, men om jeg begynner på ei bok som ikke fenger helt så klarer jeg ikke la være å begynne på en ny. Og kanskje ennå en ny. Jeg leser de ferdig etterhvert, som oftest. Har jeg derimot funnet en skikkelig bra bok så er det sjelden jeg leser andre samtidig.

Gammel 07-06-11, 21:35   #571
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

The Broken Shore av Peter Temple. Australsk krim, med utrolig fine karakterer.

Gammel 07-06-11, 22:11   #572
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

The No-Cry Sleep Solution for Toddlers and Preschoolers, av Elizabeth Pantley. Ikke at det hjelper.

Gammel 08-06-11, 11:44   #573
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kranes konditori av Cora Sandel. Liker heller ikke Anna Gavalda.

Gammel 08-06-11, 11:47   #574
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 182
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter en laaaaang tenkepause leser jeg nå Knausgårds Min kamp 3.

Den er langt bedre enn 2'ern. Og gjør at jeg faktisk får lyst til å lese nr 4 også.

Gammel 08-06-11, 12:01   #575
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg har akkurat lest Jørgen Brekke; Nådens omkrets, og nå venter jeg bare på at Harry Hole skal slippes løs i morgen :-D. Etter et langt skoleår er det bare krim som gjelder nå

Darth er ikke aktiv  
Gammel 08-06-11, 12:37   #576
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Flimmer av Anne Holt og Even Holt. Ok so far, men ikke kommet langt.
Søndag leste jeg Under bordet av Heidi Linde. Kjapt gjort, men fornøyelig synes jeg.

Gammel 08-06-11, 13:04   #577
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg er akkurat ferdig med Unni Lindells "Sukkerdøden". Den likte jeg godt.
Nå er jeg i gang med Anne Holts "Flimmer". Veldig spent på denne. Har begynt ok, bortsett fra vel mye faguttrykk som blir som gresk for meg å regne da jeg ikke er helseutdannet.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 10-06-11, 17:20   #578
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har for tredje gang begynt på Hotellet på hjørnet... Jeg vet ikke hva det er, men jeg synes den er dødskjedelig.

Den leser jeg nå, og den er litt treg ja.....

Har nettopp lest "Habanita" i (uredigert utgave) av Fabiola Santiago. Treg i starten, men helhetsinntrykket mitt var at det var en skjønn bok.

"Flimmer" av Anne Holt og "66 gr. nord" av Siri Lil Mannes var påskelektyren i år.
"Plottene" var gode i begge bøkene, men språket ble jeg ikke videre imponert over.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 10-06-11, 19:27   #579
Pippa
Aktiv

Pippa sin avatar

Medlem siden: May 2011
Pippa er litt kulPippa er litt kul
Standard

Jeg startet på Revolutionary Road av Richard Yates, men den er jo trist Orker ikke å lese trist bok nå, så da ble det heller Postcard Killers av James Patterson og Liza Marklund på lydbok. Den har ligget der lenge og nå fikk jeg endelig en Iphone å bruke til slikt

Storesøster 2007 * Lillesøster 2009
Pippa er ikke aktiv  
Gammel 10-06-11, 19:31   #580
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

I dag, eller det vil si senere i kveld, er det bare Jo Nesbø som teller. Jeg har såvidt begynt på boka, men det blir så mange avbrytelser så nå har jeg utsatt lesinga til minstemann er i seng. Jeg er litt sånn som liker å lese alt i et jafs

Darth er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.