Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Medlemssalong II

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-07, 14:08   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Medlemssalong II

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg skjønner at noen føler et behov for å kunne drøfte ting i et mer privat forum. Likevel må jeg innrømme at jeg ikke er så glad i en slik "siling" av brukerne og oppdeling i ulike klasser. Det kan lett ende opp med første-, andre- og tredjerangs brukere, men det gjør kanskje ikke noe? Er det litt jantelov over tankene mine nå? Det ser i alle fall ut til at jeg er ganske alene om å tenke slik, så jeg skal slutte å mase.

Jeg skjønner godt tankene dine, og du må for all del bare komme med motforestillingene, det er nyttig å tenke gjennom slikt. Jeg har absolutt lignende prinsipielle motforestillinger selv, men praktisk erfaring, både herfra og fra andre fora, tilsier at det går an å gjennomføre det uten at det får slike negative utslag. For eksempel går det an å passe på at de lukkede områdene ikke blir preget av sladring om andre brukere, og at de heller ikke blir brukt til skravling og andre "ikke-private" ting som like gjerne kunne tas i det åpne forumet.

Mange ønsker å vite hvem det er som leser det de skriver, hvis de skal skrive noe personlig. Og da vil man at det skal være tallmessig begrenset tilgang, og man ønsker å kjenne de som er der, for å føle at man vet hvem de er og kan stole på dem. Antall meldinger og antall ryktepoeng er de eneste målene vi har som kan antyde hvor godt brukerne kjenner og liker hverandre. (Ett alternativ er naturligvis en ren avstemning, men det synes jeg høres mye mer problematisk ut.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51.