Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-11, 12:26   #121
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?

Jeg kan bidra med at poden fikk en halvliter cola med seg hjem fra bursdag her om dagen. Snakk om å "putting out fire with gasoline".

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 13:33   #122
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Snuppa her liker ikke brus enda så det er ikke et problem enda.

Hun har smakt kaffe men da ble jeg irritert på den som gav henne det. Spesielt fordi hun likte det.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 14:50   #123
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis de først får brus så får de drikke cola. Men vi har veldig sjelden brus hjemme, så det er ikke så ofte de får det. De får til og med drikke Tab X-tra eller Cola Light, hvis det er det skulle være tilgjengelig. :vill&gal:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 15:38   #124
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lillesøster drikker ikke brus og storesøster drikker Solo en sjelden gang. Bruker dog koffeinholdig kaffe i kakeglasuren på sjokoladekake.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 00:50   #125
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Datteren min får ikke servert cola hos meg, men hun har smakt hos andre. Det er såpass sjelden at jeg ikke bryr meg.

Gammel 31-05-11, 01:17   #126
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Jentene får velge selv hvilken brus, og de velger ofte cola. Lightbrus får de helst ikke.
Det er i grunn ikke ofte de får brus, men nå i mai har det vært veldig ofte. Har gått i ett med familiebesøk, begravelser, dåper og 17.mai.
Går heldigvis tilbake til hverdagen nå, det skal bli herlig.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 13:03   #127
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Mine får drikke av teen min og får smake på is-kaffen min (som de liker altfor godt).

Ingen av dem liker brus, altfor sterkt.

Min kjepphest går mer på lightprodukter enn koffein.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 14:38   #128
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minsten får kaffe.

Han elsker kaffe latte, men får jo ikke det, selv om han gjerne vil ha. Han får derimot steamet melk en gang i blant, med en dråpe espresso i, for å lage litt av bittersmaken - og fargen.

Hjemme hos foreldrene mine hadde han derfor forlangt kaffe en dag. Og fått det. Ett krus med traktekaffe, og en skvett melk. "Han ville ha det, så..! Og han likte det!"

:må gjemme spriten:

Gammel 31-05-11, 15:19   #129
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 15:20   #130
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 15:33   #131
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener å erindre at Inga-Berit (eller hva hun nå het) i boken "Hjemme på Vidda" drakk kaffe fra hun var pittelita. Det forklarer kanskje hvorfor samene er så lave. Ja, om det er noe i det at man slutter å vokse når man drikker kaffe altså. Jeg begynte å drikke kaffe som 14-åring og ble aldri mer en 160 cm.

Guttungen får drikke det han vil. Han liker strengt tatt bare vann, så det er veldig enkelt å være "snill" med ham.

Gammel 31-05-11, 15:52   #132
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde iallefall ikke irritert meg om faren hadde gitt snuppa og kompisene hvert sitt glass brus.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 16:28   #133
Sonar

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når jeg leste overskriften så tenkte jeg på disse energidrikkene. Har en 11-åring som så gjerne vil ha de, men der er mor streng og kjip ifølge ham.

Brus drikker vi i helgene til middag. De får cola, men drikker gjerne annen brus også. Prøver å styre dem inn på annen brus enn cola, men på ingen måte hysterisk på det. Vi foreldre drikker brus gjennom hele uken, men det har jeg nå satt foten ned på. Ungene har gjennomskuet oss for lengst, og jeg merket at de gjerne har smugdrukket i ukedagene. De gjør jo som oss, så istedenfor å kjefte på dem, så fant vi ut at vi må endre oss.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 19:32   #134
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemme hos foreldrene mine hadde han derfor forlangt kaffe en dag. Og fått det. Ett krus med traktekaffe, og en skvett melk. "Han ville ha det, så..! Og han likte det!"

Er det mulig?

Gammel 31-05-11, 22:04   #135
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minsten får kaffe.

Han elsker kaffe latte, men får jo ikke det, selv om han gjerne vil ha. Han får derimot steamet melk en gang i blant, med en dråpe espresso i, for å lage litt av bittersmaken - og fargen.

Du er tøffere til å innrømme enn meg. Mini er helt lik, men foreldrene og svigermor har heldigvis vett nok til å ikke servere henne skikkelig kaffe. Hun hadde nok likt det også. :datter av ei kaffekjerring:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 10:56   #136
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Jeg har sett hos bekjente hvordan relativt små barn er blitt "avhengige" av coladrikker. Dvs. at de får dette hver dag til måltid osv.

Jeg syns det er ille og vil ikke dette for mine barn.

Men jeg har i egen oppvekst sett hvordan total forbud for nære venner omtrent har ført til besettelse i voksen alder. Derfor får mine barn et glass om de blir tilbudt hos andre. Og de får velge selv på arrangement med brus.

Så lenge det ikke er endel av hverdagsrutinen er det greit for meg.

Sist redigert av silje : 01-06-11 kl 19:55.
silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 18:34   #137
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knotten får brus om det er det som serveres, om det er cola eller solo spiller ingen trille. Som Maximilia er jeg langt mer strikt på light-brus og den slags.

Knotten liker godt te (men har egen, uten koffein) og likte kaffe da han var mindre.
Knøttliten får bare morsmelk, MME og vann.

Gammel 01-06-11, 21:27   #138
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene får velge mellom gul og sort brus. Tung eller lett. Vi har som regel brus til pizza. Ellers liker yngstemann kaffe, så hun får av og til iskaffe (islatte, heter det vel - altså en skvett kaffe som toppes med melk).

Gammel 01-06-11, 23:07   #139
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror var forøvrig skikkelig sur fordi vi ikke hadde cola i lillesøsters ettårsdag her forleden . Jeg forklarte da at jeg kjøpte brus til bursdager der bursdagsbarnet selv hadde slike preferanser, og at det nok fikk holde. Da lurte han veldig på når lillesøster skulle få smake brus, men jeg sa at det ble nok dessverre en stund til.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 15:00   #140
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nettopp 15 4-åringer på besøk. De fikk saft.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.