Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes dere om navnesminke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-11, 14:02   #461
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg husker Ågot! Skrev jeg noe dengang tro?
Jeg elsker det navnet!

Jeg husker også Ågot. Fint navn!

Og Fnatten: Takk.

Gammel 30-05-11, 14:03   #462
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Men hvordan uttaler man Renè?
Jeg vet hvordan man uttaler René, altså.

Renæ, tenker jeg.

Gammel 30-05-11, 14:04   #463
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Vår sønn har et navn som oftest staves med W, men han er oppkalt etter sin oldefar som skrev det med V, så da ville vi også skrive det sånn.
Nå har det blitt et veldig populært navn, så vi må alltid fortelle at det skrives med V når andre skal skrive navnet hans.

Dumt om han blir "*** med enkel-v", men jeg må ærlig talt si at jeg ikke tenkte på det da han ble oppkalt.

Jeg møtte en gutt en gang som ble presentert som "Xander med X" av sin mor...

Oj, visste ikke at Sylvelin var et menneskenavn, jeg har bare hørt det som kunavn!

Hvor fant du det du har sitert der Mina? På SSB?

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 14:06   #464
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker ikke hvem som svarte hva i Ågot-tråden.

Men mange mente at det navnet var så grusomt at det burde være en lov mot å kalle barnet sitt det. Jeg forsøkte meg på argumentasjonen om at "Det kan jo tenkes at noen mener det samme om navnet Vahnezzah?", men det falt ikke i så god jord.

Jeg fortalte aldri i den tråden hva snuppa heter. Det er akkurat i samme klasse som Ågot ... og det passer perfekt på snuppa mi.

Gammel 30-05-11, 14:16   #465
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Men hvordan uttaler man Renè?
Jeg vet hvordan man uttaler René, altså.

Det uttales Renæ, sånn ca.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 14:25   #466
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Hvor fant du det du har sitert der Mina? På SSB?

Harriet Vane sitt innlegg, nr.460 i denne tråden.

Gammel 30-05-11, 14:30   #467
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Harriet Vane sitt innlegg, nr.460 i denne tråden.

Ahh. Takk!

(Jeg kjenner den ene søskenflokken veldig godt, så det var bare litt underlig å se navnene deres her. )

Gammel 30-05-11, 14:31   #468
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

(Jeg kjenner den ene søskenflokken veldig godt, så det var bare litt underlig å se navnene deres her. )

See! My point exactly!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 14:33   #469
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Christian vs. Kristian er jo bare en preferanse, syns jeg, og ikke navnesminke. JEG liker K-versjonen best, men det skal jeg jo ikke tvinge på noen.

Men jeg kjenner noen som har ett barn der de har valgt en Ch-variant av navnet sitt, så da lillebror kom ble han "Fredrick" for at det skulle matche storesøskenet.

DET er sminke!

Gammel 30-05-11, 14:37   #470
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jo, jeg tror de har tenkt masse. Jeg tror de tenker at navnet er flott og spesielt, at de bidrar til at barnet skiller seg ut, blir lagt merke til og sånn.

Men det blir jo voldsomt, og det skal jaggu litt til å for å aksle (og stave, ikke minst) et sånt navn.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

See! My point exactly!

Gammel 30-05-11, 15:02   #471
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Innstillingen der til Mhelizzah var en ganske annen enn her på FP. Og noen holdt på å steile fullstendig da jeg fortalte at vi i fullt alvor vurderte å kalle datteren vår Ågot (som ble til knerten og derfor heter noe helt annet).

Det er like ille på SM, jeg fikk veldig mye pepper fordi jeg skrev der at jeg ville kalle datteren min Klara. Det er jo et ku-navn, så da kom hun til å bli mobbet. Mens hun som skulle kalle ungen sin Trixibelle fikk veldig mye "sååååååå fint navn assa"..

Jeg sa aldri navnet til sønnen der inne, fordi jeg trodde jo han var ei jente, men jeg nevnte at jeg liker guttenavnet Ragnar veldig godt, da fikk jeg høre at et så gammelt navn kunne jeg da ikke gi noe barn. Fra hun som kalte sin Snorre.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 16:47   #472
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Nå lurer jeg på hva Adrienne heter.

Og Snorre var jo virkelig et moderne navn. Knis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 16:49   #473
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Navnet til Adrienne ville vært navnet på vår nummer to om det ikke hadde rimet på mitt etternavn. Det ble en annen variant i stedet.

Ikke helt Whanezzah, nei.

Gammel 30-05-11, 16:51   #474
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Navnet til Adrienne kunne vi kalt et av våre barn også.

Gammel 30-05-11, 16:56   #475
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Navnet til Adrienne kunne vi kalt et av våre barn også.

Det sto høyt på vår liste også.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 17:50   #476
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Nå lurer jeg på hva Adrienne heter.

Jeg også. Og hva ungene til Tjorven heter. Burde ikke lese sånne tråder, blir så nysgjerrig..

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 18:18   #477
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Navnet til Adrienne ville vært navnet på vår nummer to om det ikke hadde rimet på mitt etternavn. Det ble en annen variant i stedet.

Ikke helt Whanezzah, nei.

Ikke helt det, nei.

Navnet til din nummer to kunne vært navnet på lillesøster hadde det ikke vært for at det var brukt i relativt nær familie allerede. Så da måtte vi finne et annet navn på samme bokstav, siden vi gjerne ville følge familietradisjonen med å ha jenter med navn som begynner på akkurat den bokstaven. Jeg har det, min mor har det, hennes mor og hennes mor igjen.

Gammel 30-05-11, 20:31   #478
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmmmm.

Jeg er sikker på at det er mange som har MeningerTM om navnene til mine unger, for de er ganske "blondete" i grunnen. Men det driter jeg i grunnen i, for det er grunner til at navnene ble slik (for minstemann skyldes det dels at det var det han het da i fikk ham. ). Og eldstemann kunne ikke hatt noe annet navn hun heller, og er fryktelig stolt over symbolikken i navnet sitt.

Ellers humrer jeg veldig over amerikansk navnetradisjon for tiden, for her for jo unger navn som aldri kommer til å bli brukt. Feks fikk et vennepar en datter nå nylig. Hun skal hete "Andrea Christina" (sånn ca), men navnet de skal bruke er "Christine". Why??? (Jeg lurer også på hvorfor noen døper ungen sin Richard når de vet at det forkortes Dick her).

Gammel 30-05-11, 20:38   #479
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg blir fremdeles litt satt ut av overdreven sminking som Mehlizzah og dets like. Men utenlandske navn som er skrevet riktig og ikke delvis fornorsket er helt kurant.

Gammel 30-05-11, 20:44   #480
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med vårt etternavn spiller det liten rolle hva ungene heter til fornavn. Vi blir unike uansett. Vi er bare 50 stykker som heter det vi heter til etternavn. Og jeg er ganske fornøyd med å være unik på navnefronten.

Men jeg kjenner veldig på det å alltid måtte stave navnet. Snuppa har et rett frem navn som alle skjønner. Knertens navn må alltid gjentas og deretter etterfølges med " det skrives med c og med bindestrek" hvis det er viktig at det blir riktig. Men begge ungene er oppkalt etter oldeforeldre, så de måtte nesten få samme stavemåte som den de var oppkalt etter.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.