Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sende en 9-åring alene over Atlanteren

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Les HI!
ja, det skulle jeg kunne gjøre. 62 36,47%
Nei, men helt greit at andre gjør det. 40 23,53%
Nei, det skjønner jeg virkelig ikke at noen kan gjøre! 68 40,00%
Rabarbra 0 0%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-11, 09:17   #101
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sende en 9-åring alene over Atlanteren

Ja, det kunne jeg gjort. Det kunne jeg forsvidt gjort med min snart 8-åring også, som er veldig reisevant. En forutsetning er at de snakker samme språk som personalet ombord, og det gjør jo barnet det er snakk om i HI, så dette synes jeg ikke hørtes uforsvarlig ut.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 09:34   #102
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis han selv vil og dere synes det er greit ser jeg ikke problemet. Her hadde det ikke gått. Jeg hadde nok slitt med katastrofetankene, og eldstemann på 11 hadde aldri villet reise alene uansett.

Gammel 29-05-11, 17:50   #103
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei.

Gammel 29-05-11, 22:29   #104
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, jeg tenker litt sånn "hvorfor", jeg...

Litt sånn uten sammenligning forøvrig, men - broren min fløy forøvrig aleine fra Houston via New York til Norge da han var 11, på SAS standby-billetter. Mamma og pappa bodde der og for å gjøre det billig sendte de han i forveien til meg i andre enden, og skulle ta sine fly etter på stand by de også. Det var i utgangspunktet en enkel tur og vi er alle i familien veldig reisevante. Så ble flyet videre kansellert, det var tåke, et fly han var på deretter måtte snu/ned og endte ikke tilbake i New York men i Nova Scotia elns, og enden på visa ble at mamma heiv seg på et fly, møtte han og fløy videre hjem med han Da var han blitt maskoten på det lokale SAS (eller hva det var)-kontoret. Han fortalte historier om hvordan han hadde sovet langsmed en vegg på flyplassen, og blitt venner med en tigger (!!). Stakkars mamma.
Dette var jo også før mobiltelefonens dager.

Broren min, ulykkesforfulgt som han er, var forøvrig i New York da 911 skjedde. Da ble jo alle fly satt på bakken og det var kaos. I mine tanker ville jeg vært redd for noe sånt, forsinkelser, detourer, askefasthet, grunner til at et fly som skal fra A til B ikke ender opp på hverken A eller B. Internt i Norge er det liksom greit nok, det er ikke så langt avgårde og man kjenner alltids noen som kan hjelpe til. Men selv de mest reisevante kan vippes av pinnen når ting ikke går etter planen, selv voksne, og det er liksom så mange variable ift en reise til USA.

Sist redigert av m^2 : 30-05-11 kl 11:45.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.