|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Med eget navnJeg signerer vel torsken, jeg også. Og ca tusen andre fillegrunner. Men jeg er overhodet ikke spesielt anonym - til det har jeg brukt samme nick i for mange år på for mange forum.
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Med eget navn
Der er jeg også (bortsett fra at jeg ikke har mange venner her inne da). Jeg viser bilder av ungen sånn innimellom og skriver såpass åpent at om en som kjente meg leste alle innleggene, ville de lett gjettet at det var meg. Det er helt greit, jeg har andre forum der jeg er mer anonym.
![]() |
![]() |
#23 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Med eget navnNei, ikke spesielt, men jeg vil som torsk nevner ikke være google-bar. Mannen er på et forum hvor det er vanlig å ha navn og telefonnummer i signaturen, så graden av anonymitet, hvor viktig det er for den enkelte, avhenger litt av hvilken type forum man er på, tror jeg.
![]() |
#25 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Med eget navnJeg er forøvrig veldig forsiktig med å skrive "dritt" om folk jeg kjenner her inne. Jeg kan jo ikke vite om noen av de er her og kjenner seg igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Nettopp. Jeg googler meg selv ganske ofte, som en sjekk (påminner!). |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Epikur
|
![]() Sv: Med eget navnDet torsken sa.
![]() |
#28 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Med eget navntorsk sa det i grunnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Med eget navnDet alle de andre sa. Jeg er nok ganske lett å kjenne igjen om man følger med i forumet og har kjennskap til meg fra før, jeg har hengt på diverse forum såpass lenge at jeg veit hvor lite info som skal til for å identifisere noen. Jeg blei raskt gjenkjent av noen jeg kjenner fra tidligere, og har selv kjent igjen noen (men det var ut fra navn). Allikevel vil jeg ikke at det jeg skriver skal kunne kobles til navnet mitt utfra et par kjappe søk på internett. Jeg legger aldri ut bilder jeg ikke selv kan bestemme hvem som får se, jeg skriver ikke hvor jeg bor eller jobber, selv om jeg kan nevne det for enkeltpersoner, jeg prøver å unngå eller jeg skriver om situasjoner som gjør folk nær meg lett gjenkjennelige. Jeg holdt på å kaldkvele mannen min en gang han avslørte nicket mitt til noen, selv om det var folk som står meg nær og som jeg deler det meste med ellers. Jeg prøver jo å la være å skrive ting jeg ikke kan stå for om folk skulle gjenkjenne meg, men i utgangspunktet gjør jeg jo en avveining hver gang på om det jeg skriver passer i åpent forum, lukket forum eller i bloggen min, der det er fullt mulig å finne ut hvem jeg er.
![]() |
![]() |
#30 |
Søt og rar
|
Jeg vil snu litt på det og si at hvorfor i all verden skulle verden ha ønske om å vite navnet mitt?
![]() |
#31 |
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Søt og rar
|
Men det jeg skrev gjaldt jo meg - ikke deg. Jeg forstår godt at noen som er opptatt av å promotere seg selv eller har spesielle hjertesaker synes det er greit å bruke navnet sitt.
![]() |
#34 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Med eget navnJeg vil ikke ha navnet mitt her for jeg føler det da vil være alt for lett å finne ut hvem jeg er. Har vel vært like restriktiv på andre forum jeg har vært på.
![]() |
![]() |
#35 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Med eget navnJeg er ikke superanomym, men jeg synes det er befrinede å ikke være helt åpen og at folk faktisk må anstrenge seg litt for å finne ut hvem jeg er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Epikur
|
![]() Sv: Med eget navnMen eh...Nip: Fint å få et navn som fotograf, sier du. OK. Men du driver og mener masse her inne på siden av fotografering. Du mener jo masse merkelige greier om kosthold og sånn. Jeg vet ikke om jeg vil vite hva fotografen min eller postmannen eller naboen mener om kosthold. Eller at fotografen snakket nedsettende om byen sin på nett og sånn.
![]() |
#37 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Med eget navnJeg har en nettside der jeg selger "noe", men jeg bruker ikke navnet mitt i den sammenhengen. Folk får kontakt med meg gjennom varemerket mitt og ikke meg som person. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Med eget navnEnig med HV. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
I tillegg til at sønnen din begynner å bli så gammel at han og vennene hans er på Internett. Hva tror du egentlig vennene hans ville følt om de fant ut at du rakker ned på kostholdet til foreldrene offentlig? Evt. om jeg som mor fant ut at min sønn og jeg ble hengt ut på den måten, hadde jeg følt et behov for å skjerme min sønn og oss som familie, og det hadde dessverre skjedd ved at kontakten med din sønn ble begrenset. Jeg kjenner at det å tenke på at man ikke er alene i verden, som noen skrev lenger opp her, var en god måte å si det på.
![]() |
![]() |
|
|