Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-11, 15:21   #501
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg er nå igang med å gi Kathryn Stocketts "The Help" en ny sjanse. (Barnepiken, tror jeg den heter på norsk.) Sørstatsroman, og burde egentlig fenge meg.

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 22-05-11, 19:51   #502
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Etter en lang periode med bare jobbrelaterte bøker er jeg nå godt i gang med Torkil Damhaug: Døden ved vann. Gudene vet hvorfor jeg valgte meg denne blant de ca. 720 andre uleste bøkene jeg har stående her hjemme, men det viste seg i alle fall å være et godt valg, for boken er bra. Det beste er at den ser ut til å ha vekket leselysten i meg, for nå klør jeg etter å sette i gang med både den ene og den andre boken. Hadde jeg bare hatt mer tid ...

Gammel 22-05-11, 20:41   #503
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Holder nå på med "arven" av Kathrine Webb.
Liker den veldig godt.

Gammel 23-05-11, 09:34   #504
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Jeg er ferdig med "The Graveyard Book", og neste lydbok da er Val McDermids "Trick of the Dark". Ja, og så har jeg lagt til side Jan Guillou til fordel for "A Game of Thrones". Bare sånn siden Canal+ har startet å vise serien nå.

Jeg oppdaget at jeg hadde Fool Moon (andre boken i serien om Harry Dresden) fra Audible, så jeg har ventet litt med Val McDermid. Har også lest ferdig Dead Reckoning denne helgen, så nå skal jeg fortsette på A Game of Thrones igjen. Kjempebra bok - jeg blir engasjert og irritert og... bare MÅ finne ut av hva i helv... Tyrian Lannister egentlig holder på med, hva er det Bran kan og.... *utålmodig*

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 23-05-11, 10:18   #505
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er i gang med Krokodillens gule øyne av Katherine Pancol.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 23-05-11, 10:33   #506
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg er på Knausern. :so 2009:

Gammel 23-05-11, 10:35   #507
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Game of Thones og The Tiger's Wife.

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 23-05-11, 19:41   #508
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Holder på med Hjemkomsten av Victoria Hislop.

Har endelig kommet meg igjennom denne. Likte den absolutt ikke så godt som Øya.

Har nå begynt på Levende begravet av Peter James. Jeg har lånt den av en kollega som skryter veldig av den, så vi får se.

Sissel er ikke aktiv  
Gammel 23-05-11, 21:19   #509
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Vinter i Madrid av C. J. Sansom. Fin lesing så langt, halvveis ute i boken.

Gammel 23-05-11, 22:40   #510
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Har hivd meg på "Bumerang" avTatiana De rosenay.
Så får vi se om denne kan matche "saras nøkkel"

Gammel 23-05-11, 22:47   #511
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Etter å ha kommet meg igjennom Jo Nesbø sine bøker så gikk jeg over til Camilla Lackberg sine.
Begynte på Predikanten og skjønte at det er en serie så nå har jeg begynt på Isprinsessen.

Gammel 23-05-11, 23:31   #512
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøver meg på Nede i himmelen, Tove Nilsens ørtende bok fra Bøler. Den forrige boka jeg leste (ok, da, leser) var så kjedelig at jeg sovna på toget for første gang i historien. (Den lille luren varte riktig nok ikke lenge, for jeg våkna idet boka traff gulvet. )

Gammel 24-05-11, 08:21   #513
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

George R. R. Martin: A Clash of Kings (nummer to i serien som starter med A Game of Thrones)
Stephen Fry: The Fry Chronicles

Gammel 24-05-11, 08:24   #514
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

A Prayer for Owen Meany (John Irving), men jeg kjenner inni meg at det egentlig var A Clash of Kings jeg skulle lese.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 24-05-11, 08:26   #515
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du bør stikke innom Outland og plukke opp en paperback i rimelig størrelse, Toffen. Jeg mistenker at du ikke egentlig har lyst til å låne vår unødvendig store hardcoverutgave.

Gammel 24-05-11, 08:30   #516
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er planen. Og mer Sandman.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 24-05-11, 15:39   #517
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min kamp 3. Går litt treigt her, ikke mye tid til å lese for tida. Synes nr.1 var veldig bra, nr.2 ikke fullt så bra, nr.3 virker lovende så langt.

Gammel 24-05-11, 15:57   #518
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har nettopp lagt fra meg Fyrvokteren av Camilla Läckberg etter å ha strevd fælt med de første 150 sidene. Det har ikke skjedd en dritt av betydning, ingenting har kommet noe steds hen og språket er så elendig at det er til å gråte av. Kjempeskuffet siden denne dama har blitt skryt opp i skyene. Er den kun denne boka som er elendig, eller er deg jeg som har misset noe vesentlig som alle andre ser?

Sist redigert av Sonja Sockersöt : 24-05-11 kl 16:11.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 24-05-11, 17:29   #519
Anikka
Snøavhengig

Anikka sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Slukte akkurat Linda Olssons "Taushetens konsekvenser". Den traff meg godt og trengte til og med gjennom gravidetåka mi. Men nå har jeg en tendens til å like triste bøker da...

Autofil: Jeg liker forsåvidt bøkene til Camilla Läckberg, men fyrvokteren var en av de seigere. Er det den første du leser i serien hennes?

Anikka er ikke aktiv  
Gammel 24-05-11, 17:43   #520
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ho-hoi, jeg synes Fyrvokteren var hennes beste. Da er det kanskje like greit å la hele dama ligge, ja.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.