|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Fri på egen nasjonaldag?Vi har noen pakistanske naboer, og de feirer i aller høyeste grad nasjonaldagen sin. Men jeg vet ikke om de tar seg fri fra jobben den dagen.
![]() |
![]() |
#22 |
Passiv
|
![]() Sv: Fri på egen nasjonaldag?Jeg har en amerikansk venn, og der feires virkelig 4. juli. Men de er jo på jobb likevel da. |
![]() |
![]() |
#24 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fri på egen nasjonaldag?
På min jobb har vi full mulighet til å søke om fri de dagene som er helligdager i forbindelse med egen religion og nasjonalitet, men da må vi "bytte" de med de vanlige norske.
![]() |
#25 |
maler
|
![]() Sv: Fri på egen nasjonaldag?Hm. Samene er i en særstilling sånn sett. Men skal man pålegge alle arbeidsgivere å betale en dag fri fordi det er samenes nasjonaldag? De har jo 17. mai også som deres nasjonaldag i og med at de er norske. Hvor vanlig er det at de har en storstilt feiring på dagtid? Jeg tror jeg lander på at dette er noe de bør bruke avspasering/ferie til, men at arbeidsgivere ikke bør være vrange når de ber om å få ta ut avspasering den dagen.
![]() |
#26 |
can-jur
|
![]() Sv: Fri på egen nasjonaldag?Jeg mener det samiske nationaldagen bør være en fridag på linje med 17.mai.
![]() |
![]() |
|
|