Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaketråden med tvist

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-11, 01:48   #101
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaketråden med tvist

Jeg pleier aldri å spørre om hva eldste har spist når han er hos kompiser. På fredag hadde vi en fyr her, og når jeg kom hjem hadde de forsynt seg selv med cherioos eller hva det heter. Noe frokostblandingsgreier. Han dro hjem før middag.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 09:34   #102
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sist serverte jeg mexikansk gryte.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 09:48   #103
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Siste gang elsdte var på besøk fikk han ostesmørbrød, det var ikke middagen, men lunsj. Sist vi hadde besøk serverte vi taco/lefser med kylling eller karbonadedeig og 5 typer grønnsaker til.

Gammel 22-05-11, 09:54   #104
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå måtte jeg spørre seksåringen her, om han har fått pannekaker på besøk hos andre. Han forteller at det har han aldri fått, med sorgtung stemme.

Jeg pleier å spørre middagsgjesten hva som er matfavoritt, og lager noe ut fra det. I går ble det grateng med makaroni (fullkorn, åff kårs ), skinke og diverse grønnsaker. Ungene var happy de, med unntak av squashen, som de syntes var ekkel. Jeg har dog en tendens til å lande å pølse, siden ungene ofte ber om det. Jeg tror det får bli et høstforsett, å redusere pølseserveringen.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 10:10   #105
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sist gang storesøster spiste borte fikk hun hjemmelagete fiskepinner.

Siste barnegjesten her fikk lasagne og salat.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 10:50   #106
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Aner ikke hva han fikk borte - var hos en arabisk familie så kanskje noe eksotisk!
Serverte samme araberen speilegg og brød da han var her sist. Hastverksmatlaging før fotballtrening.

Ellers er jeg dritmøkklei av matlaging for tida. Det eneste jeg egentlig har lyst på selv er pannekaker med blåbær og masse baconfett.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 10:58   #107
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Storesøster på 7 var på besøk hos sin russiske venninne og fikk gryterett med kjøtt, sopp og poteter ved siden av.

Sist et barn spiste hos oss fikk det Spaghetti Bolognese etter eget ønske, med salat og hvitløksbaguetter til.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 11:28   #108
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Nå måtte jeg spørre seksåringen her, om han har fått pannekaker på besøk hos andre. Han forteller at det har han aldri fått, med sorgtung stemme.

Jeg måtte spørre niåringen og hun hadde fått pannekaker en gang hos andre. Og da hadde vertskapet spurt hva hun ville ha. Tenåringen har sjelden fått pannekaker på besøk, sier han.

Sist middagsbesøk laget sin egen taco. *åppdaterer*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 19:24   #109
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sist gang hun spiste borte fikk hun spaghetti, kjøttpølse, saus og grønnsaker. Hun elsker kjøttpølse så det er grunnen til at hun fortalte meg det. Og jeg serverer det aldri da jeg selv ikke liker det

Sist gang hun hadde besøk fikk de pita, kylling, ost og masse forskjellige grønnsaker. Og self fullkornpita

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 19:56   #110
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Eldsten fikk ostesmørbrød til lunsj hos kompisen i dag. Kompisen fikk marinert kylling, pølse (hadde ikke nok kylling når vi fikk uventet gjest) salat og blandingsris her. Is til dessert, siden minsten forlangte at fireogethalvtårsdagen måtte feires. Jeg varslet foliebakt laks i morgen, til mines fortvilelse og eldstekompisens glede. Han tigde og ba om å få spise hos oss i morgen også.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 20:06   #111
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Mine har ikke spist borte på en stund, men han som var på middagsbesøk hos oss denne uka fikk torsk stekt i panne med grønnsaker og poteter til. Han som var der uka før takket nei til pølser (grillet). Han liker virkelig ikke pølser, det hadde jeg glemt.

Jeg ønsker meg tips på ikke-pølsemat på grill som er barnevennlig.

Korte grillspyd med kylling er veldig populært her. Pensles med krydderolje. Maiskolber er også en vinner. Vi deler vanligvis en kolbe i tre deler, da blir de lettere (kjappere) å grille og enklere å spise for småttiser. Grønnsaksspyd er poppis, spesielt om barna får tre på grønnsaker selv. Og bakt potet med kryddersmør til.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 20:35   #112
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Mine barn spiser ikke middag hos kompiser enda, men de er fast hos besteforeldrene sine en dag i uka, og da får de pannekaker, fisk, pølser, kjøtt, i det hele tatt ganske normal mat.

Gammel 22-05-11, 20:37   #113
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Snuppa var borte hos venninner to dager denne uka da fikk hun tomatsuppe og makaroni hos den ene og pølser hos den andre. En venninne av oss server ofte vafler når barna har med venner på besøk, altså til middag..

Når snuppa hadde med 2 venninner her forrige uke serverte vi taco med fullkorn lefser og masse godt tilbehør.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 20:52   #114
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Mine har ikke spist borte på en stund, men han som var på middagsbesøk hos oss denne uka fikk torsk stekt i panne med grønnsaker og poteter til. Han som var der uka før takket nei til pølser (grillet). Han liker virkelig ikke pølser, det hadde jeg glemt.

Jeg ønsker meg tips på ikke-pølsemat på grill som er barnevennlig.

Foliepakker med masse gode grønnsaker som de plukker oppi selv, fiskefileter eller andre fileter oppå grønnsakene, en klatt smør, noe krydder og litt fløte.. NAM!
Eller sliders, lakseslidersene til rema er faktisk knallgode, og med grove burgerbrød og litt grønt så er de jo nesten ikke usunne.

Ellers så får jeg alltid så lyst på pannekaker når jeg leser disse trådene, og konkluderer med at nip har dårlig inflytelse på meg. Etter å ha lest pannekaketråden så har vi hatt pannekaker til mat 2 ganger, mot 0 ganger de siste 5 årene.

Sist jeg hadde småtasser på besøk ble det servert hjemmelaget fiskesuppe med nybakte grove rundstykker til.
Sist Lille var på besøk fikk hun komle, og endte opp med å spise kun pølse og gulrot.

Gammel 22-05-11, 21:12   #115
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hatt konstant lyst på pannekaker siden den forrige tråden, og er litt ulykkelig fordi barna mine ikke liker. Når skal jeg liksom lage pannekaker, da? Kanskje tiden er inne for storebrors første venn på middag-besøk?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 22:20   #116
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Hva ungene fikk sist de var på besøk vet jeg ikke. Men jeg vet at han fikk tomatsuppe en dag sist uke.

Sist uke hadde vi middagsbesøk 4 av skoledagene, sist fikk de fullkonspaghetti med hjemmelaget tomatsaus på karbonadedeig.

Vi endrer ikke middagsplaner om vi får middagsbesøk, men må alltid beregne litt ekstra mat enn til oss fire. Sjelden vi er bare oss fire til middag.

Gammel 22-05-11, 22:43   #117
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Aner ikke hva guttungen fikk servert borte sist, i grunnen. Han er 9 år, og informerer meg ikke om slikt. Men, han sitter fortsatt på bilstol med rygg, uansett!

Sist vi hadde middagsgjest, serverte jeg blomkålssuppe fra dagen før (som jeg hadde laget fra bunnen, men jeg lager også posesuppe ).

En kompis av guttungen som ofte er her på kvelden, er ikke så glad i brødmat og litt sær på pålegget, men jeg har funnet ut at han er glad i ostesmørbrød, så da lager vi faktisk det. Synes det er helt grei kost jeg da.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 23:05   #118
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

1. Jeg aner ikke.
2. Jeg husker ikke.

Who cares?

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 00:00   #119
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var faktisk på fredag, vi hadde en litenovernattingsgjest, og det var pannekaker.

Gammel 23-05-11, 00:01   #120
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva de andre barna, de som har vært borte, aner jeg ikke hva har spist.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.