|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Originala
|
![]() Mange bøker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Viser tenner
|
![]() Jeg er stort sett altetende, men "fakta om Finland" av Erlend Loe har jeg begynt på 5-6 ganger uten å fullføre...... Den treffer meg tydeligvis ikke i det hele tatt.
![]() |
#63 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sære lille meg - jeg elsket "Tenkningens Historie," jeg...
![]() |
#64 |
Introvert optimist
|
![]()
Jeg holder på med den nå og jeg sliter litt. Nå har jeg lest 750 sider og er fortsatt ikke grepet av historien. Jeg synes egentlig det er fantastisk å ha så mange gode idéer og så skrive så fordømrade kjedelig.
![]() |
#65 |
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() "The hounds of the morrigan" av Pat O'Shea. Søsteren min roste den opp i skyene, men jeg skjønte ikke helt greia...
![]() |
#66 |
Fru Jacobsen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Den Mao-biografien vurderte jeg, men skjønte at det ble for heftig for meg, selv om jeg er veldig glad i Kinesisk literatur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
padawan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Jeg tror jeg ville hatt større glede av de bøkene nå. Den gang var det jo bare noe jeg måtte gjøre før jeg kunne begynne med det jeg virkelig ville. Satt og drømte om maskinene på Ifi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Oslojente i eksil
![]() |
![]() Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Toni Morrisons "Elskede", synes den var så fæl og merkelig. Klarte ikke å bli ferdig fordi jeg avskydde det jeg leste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Oslojente i eksil
![]() |
![]() Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?En novelle jeg nylig har lest heter "Bundet til et tre..." av Kari Sveen. Den gjør deg sint den. Les den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
både her og der
|
![]() Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?"Ulysses" av James Joyce og Doris Lessings "Memoirs of a survivor" ble jeg aldri ferdig med da jeg var student.
![]() |
#71 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?
Den har jeg lest for mange år siden. Den er fæl.
![]() |
#73 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Det er to bøker jeg aldri har klart å fullføre.
![]() |
#75 |
flisespikker
|
Hvis det var Populærmusikk fra Vittula, så er det en oppvekstskildring av finske Mikael Niemi som jeg, i alle fall, syntes var riktig festlig.
![]() |
#76 |
er grønn og fin.
|
Du har faktisk helt rett. Det var den Populærmusikk boka jeg tenkte på.
![]() |
#77 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Jeg holder forresten akkurat på med en bok som jeg har begynt på og lagt fra meg i hvert fall tre ganger før, nemlig Kazuo Ishiguros The Remains of the Day. Alle gangene har jeg strandet på de aller første sidene, selv om jeg egentlig har visst at jeg ville like boka om jeg bare kom meg gjennom de første butlertekniske sidene (jeg likte filmen veldig godt). Og nå er jeg halvveis, og vet jeg vil bli ferdig denne gangen, den er jo fantastisk (på en temmelig ubehagelig måte).
![]() |
#78 |
flisespikker
|
Å, den er så trist!
![]() |
#79 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?En bok jeg ikke klarer å fullføre er "Broen over Drina" av Ivo Andric (ja det skal være en tøddel over c-en.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Bare sær
![]() Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Har jeg først begynt på en bok, nekter jeg som regel å gi opp.
![]() |
|
|