Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-06, 20:49   #61
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange bøker.
Forføreren, blant annet. Jeg begynte å bli rimelig lei av herr Kjærstads behov for å putte inn alle tenkelige detaljer inn i historien, bare for å briljere med all sin kunnskap (min mening).

Forbrytelse og straff er en annen bok jeg (utrolig nok) ikke leste ferdig.
Jeg leste store deler av den da jeg satt ved sykesenga til mannen min sommeren 2001, boka fenget meg, men da han kom seg orket jeg aldri å fortsette med boka. Handler mest om en psykologisk greie, tror jeg.

Sofies verden fullførte jeg heller ikke. Det ble en for merkelig sak for meg. Da var det bedre å lese Tenkningens historie 1 og 2.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 21:02   #62
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg er stort sett altetende, men "fakta om Finland" av Erlend Loe har jeg begynt på 5-6 ganger uten å fullføre...... Den treffer meg tydeligvis ikke i det hele tatt.
Ellers brukte jeg de siste måneden av graviditeten til å lese Jan Kjærstads "Forføreren", "Erobreren" og "Oppdageren" og synes de var bra

Fra de to årene på Ingeniørhøgskolen har jeg endel bøker som jeg ikke kom så skrekkelig langt i........

Gammel 26-09-06, 21:02   #63
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sære lille meg - jeg elsket "Tenkningens Historie," jeg...
(Elsket i det heletatt hele ExPhil - så lita og rar er jeg... )

Anyway - bøker jeg offesielt har gitt opp:

"Ulysses" - ikke snakk om - prøvde og prøvde, men nei...

Og den derre biografien som kom ut om Mao -
nei - den var blytung, trist og kjedelig!

Merkelig hvordan forfatteren klarer å gjøre noe som er så interessant i utgangspunktet
til en nitrist bok det er skvett umulig å lese.

Gammel 26-09-06, 21:51   #64
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg klarte aldri å lese ferdig Jonathan Strange og Herr Norell...

Jeg holder på med den nå og jeg sliter litt. Nå har jeg lest 750 sider og er fortsatt ikke grepet av historien. Jeg synes egentlig det er fantastisk å ha så mange gode idéer og så skrive så fordømrade kjedelig.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 22:02   #65
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"The hounds of the morrigan" av Pat O'Shea. Søsteren min roste den opp i skyene, men jeg skjønte ikke helt greia...

Og apropos pensumbøker man ikke fikk til: Jeg brukte statistikkboka som sovemedisin, hehe. Heldigvis var forelesningene og de praktiske øvingene bra, så jeg klarte laud allikevel. Men jeg er glad de ikke spurte om så mye fra boka for å si det sånn!

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 22:54   #66
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Den Mao-biografien vurderte jeg, men skjønte at det ble for heftig for meg, selv om jeg er veldig glad i Kinesisk literatur Skjønner nå at jeg tenkte riktig...

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Og den derre biografien som kom ut om Mao -
nei - den var blytung, trist og kjedelig!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 23:08   #67
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Sære lille meg - jeg elsket "Tenkningens Historie," jeg...
(Elsket i det heletatt hele ExPhil - så lita og rar er jeg... )

Jeg tror jeg ville hatt større glede av de bøkene nå. Den gang var det jo bare noe jeg måtte gjøre før jeg kunne begynne med det jeg virkelig ville. Satt og drømte om maskinene på Ifi.

Jeg har i ettertid leste flere fagbøker for andre rettninger på fritiden som koselitteratur.

Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 21:51   #68
Nasse Nøff
Oslojente i eksil

Nasse Nøff sin avatar

Nasse Nøff er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Toni Morrisons "Elskede", synes den var så fæl og merkelig. Klarte ikke å bli ferdig fordi jeg avskydde det jeg leste.

Nasse Nøff er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 21:52   #69
Nasse Nøff
Oslojente i eksil

Nasse Nøff sin avatar

Nasse Nøff er litt kul
Standard

En novelle jeg nylig har lest heter "Bundet til et tre..." av Kari Sveen. Den gjør deg sint den. Les den.

Nasse Nøff er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 22:06   #70
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

"Ulysses" av James Joyce og Doris Lessings "Memoirs of a survivor" ble jeg aldri ferdig med da jeg var student.

Gammel 02-10-06, 00:40   #71
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nasse Nøff, her.

En novelle jeg nylig har lest heter "Bundet til et tre..." av Kari Sveen. Den gjør deg sint den. Les den.

Den har jeg lest for mange år siden. Den er fæl.

Gammel 02-10-06, 13:15   #72
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har prøvd meg på Silmarillion 3 ganger, men aldri kommet meg gjennom.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 13:30   #73
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Det er to bøker jeg aldri har klart å fullføre.
En av Linn Ullmann, husker ikke engang hva den heter, men tror kanskje det hadde noe med en linedanser eller noe. Drepende kjedlig i allefall.
Den andre er Hvita Brevis og er vel av Jostein Gaarder om jeg ikke er helt på bærtur (noe som forøvrig ikke er umulig)

Kom forresten på en til, husker ikke forfatteren og tittelen er noe med en eller annen muskk fra Finland...................... Bare tittelen er jo nok til å sovne av. (eller var det fakta om Finland???)

DaVinchi koden leste jeg på en kveld.
Boka jeg har brukt en evighet på og lest bare på trass er Halvbroren av Saaby Christensen. Den begynte bra for så å bli kjeeeeedelig.
Den boka sleit jeg skikkelig med.

Gammel 02-10-06, 13:31   #74
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sataniske vers også. Helt håpløs.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 13:35   #75
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Kom forresten på en til, husker ikke forfatteren og tittelen er noe med en eller annen muskk fra Finland...................... Bare tittelen er jo nok til å sovne av. (eller var det fakta om Finland???)

Hvis det var Populærmusikk fra Vittula, så er det en oppvekstskildring av finske Mikael Niemi som jeg, i alle fall, syntes var riktig festlig. Fakta om Finland er derimot skrevet av Erlend Loe, og den har jeg ikke lest; han gjør seg best i bitte små doser, synes jeg.

Gammel 02-10-06, 13:38   #76
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvis det var Populærmusikk fra Vittula, så er det en oppvekstskildring av finske Mikael Niemi som jeg, i alle fall, syntes var riktig festlig. Fakta om Finland er derimot skrevet av Erlend Loe, og den har jeg ikke lest; han gjør seg best i bitte små doser, synes jeg.

Du har faktisk helt rett. Det var den Populærmusikk boka jeg tenkte på.
Men kan legge til en til på lista mi, for den Fakta om Finalnd har jeg her hjemme og har ikke kommet meg gjennom den heller.
Her må det en skjerpings til ser jeg, så nå får jeg grave frem de bøkene og prøve meg på nytt.

De andre bøkene mine har jeg jo allerede lest 2 eller 3 ganger.
(krimbøker blir ikke like spennende 2. gangen)

Gammel 02-10-06, 13:40   #77
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg holder forresten akkurat på med en bok som jeg har begynt på og lagt fra meg i hvert fall tre ganger før, nemlig Kazuo Ishiguros The Remains of the Day. Alle gangene har jeg strandet på de aller første sidene, selv om jeg egentlig har visst at jeg ville like boka om jeg bare kom meg gjennom de første butlertekniske sidene (jeg likte filmen veldig godt). Og nå er jeg halvveis, og vet jeg vil bli ferdig denne gangen, den er jo fantastisk (på en temmelig ubehagelig måte).

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 13:42   #78
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg holder forresten akkurat på med en bok som jeg har begynt på og lagt fra meg i hvert fall tre ganger før, nemlig Kazuo Ishiguros The Remains of the Day. Alle gangene har jeg strandet på de aller første sidene, selv om jeg egentlig har visst at jeg ville like boka om jeg bare kom meg gjennom de første butlertekniske sidene (jeg likte filmen veldig godt). Og nå er jeg halvveis, og vet jeg vil bli ferdig denne gangen, den er jo fantastisk (på en temmelig ubehagelig måte).

Å, den er så trist! Både boken og filmen. Og veldig, veldig bra, både boken og filmen. Jeg tror kanskje det er den mest vellykkede romanfilmatiseringen jeg vet om.

Gammel 02-10-06, 14:17   #79
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

En bok jeg ikke klarer å fullføre er "Broen over Drina" av Ivo Andric (ja det skal være en tøddel over c-en.)
Fikk den til jul et år, leste en god del første natta, da jeg våkna for å fortsette var boka borte. Mamma (giveren) hadde lånt den, og jeg fikk den ikke tilbake før hun var ferdig med den.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 14:22   #80
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har jeg først begynt på en bok, nekter jeg som regel å gi opp.

Men i forrige uke gav jeg opp Adelheid Seyfarths "Fars hus". Det gikk så trått så trått, og så skulle nestemann i lesesirkelen ha den.

"Foucaults pendel" er en favorittbok. Når det gjelder Jonas Wergeland-bøkene, så har jeg forståelse for dem som gav seg, jeg leste den første og gadd ikke begynne på de neste. "Det store eventyret", av samme forfatter, er derimot også en favoritt.

Og så har jeg ikke offisielt gitt opp "Gødel, Escher, Bach" enda. Men det er lenge siden sist jeg leste i den.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.