Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Konfirmanten som ga bort alt hun fikk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-11, 23:23   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikk

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og jeg skjønner ikke holdningene dine i denne saken i det hele tatt, Pelle.

Ikke jeg heller.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hva er en verdig nok greie å bruke konfpengene på, da? BSU? Utdanningsfond? Noe til seg selv?
.

Nei si det. Jeg hadde aldri noe særlig penger og fikk vel 3000 til min egen konfirmasjon. Jeg kjøpte meg en sovepose til speiderbruk, den har jeg enda. Resten ble spart. Jeg har vel litt i ryggmargen at så store summer skal brukes på noe "skikkelig" (hva nå enn det er), for store summer kommer sjelden rakende på en fjøl.

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Hallo? Hva med de som svir bort konfepenger på klær, dill og fylla? Er det bedre?

...

Man gir bort en gave, men man kan faktisk ikke bestemme om gaven skal brukes eller hva den skal brukes til.

Nei, det er ikke bedre å tule dem bort, det har jeg skrevet i et annet innlegg.

Og jeg har ikke skrevet noe sted at jeg vil bestemme hva andre skal bruke gavene sine på. Men jeg hadde nok ikke spart sammen penger og gitt vekk neste gang hun ønsket seg penger til feks. 18-årsdagen, hvis jeg hadde hatt dårlig råd.

Leger uten grenser er jo et fantastisk bra formål, det skal hun ha. Ikke like kult om hun hadde gitt summen til det lokale Vigrid-laget.

Gammel 19-05-11, 23:25   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Og jeg har ikke skrevet noe sted at jeg vil bestemme hva andre skal bruke gavene sine på. Men jeg hadde nok ikke spart sammen penger og gitt vekk neste gang hun ønsket seg penger til feks. 18-årsdagen, hvis jeg hadde hatt dårlig råd.

Pussig så ulikt vi reagerer. Jeg hadde sikkert doblet beløpet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 23:29   #3
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Pussig så ulikt vi reagerer. Jeg hadde sikkert doblet beløpet.

But why? Vil jeg gi til veldedig formål, så gir jeg jo selv. Og folk som benytter bryllup og bursdager til å ønske seg noe til et veldedig formål synes jeg er helt topp, altså. Jeg synes bare det er "redelig" å informere om det på forhånd. Så ikke tante Olga trenger å gi vekk alt hun har spart opp til denne personen gjennom mange mange år, hvis hun ikke ønsker det.

Men jeg innser jo at jeg er snerpete og i absolutt mindretall. Det er dog ikke særlig sannsynlig at så mange a oss vil møte problemstillingen irl, tror jeg.

Gammel 19-05-11, 23:40   #4
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

But why? Vil jeg gi til veldedig formål, så gir jeg jo selv. Og folk som benytter bryllup og bursdager til å ønske seg noe til et veldedig formål synes jeg er helt topp, altså. Jeg synes bare det er "redelig" å informere om det på forhånd. Så ikke tante Olga trenger å gi vekk alt hun har spart opp til denne personen gjennom mange mange år, hvis hun ikke ønsker det.

Men jeg innser jo at jeg er snerpete og i absolutt mindretall. Det er dog ikke særlig sannsynlig at så mange a oss vil møte problemstillingen irl, tror jeg.

Det er jo ikke du som gir til veldedige formål, selv om pengene du ga går til det...

Om foreldre, besteforeldre, tanter eller whatever gir penger som er øremerket noe til mottaker, feks førerkort, bolig eller slike ting, så ser jeg annerledes på saken. Da ville det blitt feil å gitt det videre. Men ikke penger uten øremerking.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.