Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?
Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det stemmer i alle fall ikke for meg. Jeg er alltid ute i siste liten, og kommer for seint rett som det er, men jeg er alltid veldig lei meg og har virkelig lagt meg i selen for å rekke det. Likevel hender det altså at det glipper. Gir beskjed gjør jeg også, om det så bare er 10 minutter.
Når det gjelder middagsselskaper, er heldigvis de fleste jeg kjenner slik anlagt at de ikke står klar med maten på minuttet. Jeg gjør heller ikke det (men det er jo fordi jeg alltid har dårlig tid selv om intensjonene er aldri så gode. )
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Jeg er en notorisk 5-minutterforsentkommer (noen ganger mer), og det er ikke fordi jeg ikke bryr meg, altså, men fordi jeg er en evig tidsoptimist.
Og det er dette jeg ikke helt forstår. Når man gang på gang kommer for sent fordi man har beregnet for dårlig tid, hva er det som gjør at dere da ikke legger etterhvert inn bittelitt ekstra tid i forkant? Så kan man heller slappe av etter at man er ferdig? Og dere er jo høyst oppegående damer, så det er jo ikke intelligensen det står på - det er jeg temmelig sikker på. 
Når det er sagt, så tar ikke jeg det så tungt om noen kommer 5-10-15 minutter for sent til å treffes på kafé eller til et invitert besøk. Heller for sent enn for tidlig til sistnevnte, i alle fall! Men når det gjelder jobbmøter så irriterer jeg meg mer. Det er noen som alltid kommer for sent inn i fellesmøter og forstyrrer, og drar spørsmål som vi har gjennomgått før de kom inn. Det er gjerne de samme som roter vekk papirer og overlater arbeid til oss andre.