|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?
Dette er jeg også vokst opp med. Her ble godteposen i år byttet ut med is. Det var ingen protester på det.
|
|
|
|
#122 |
|
kamerat
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Hvor kjøpte du ferdig piñata, Tally? :intrisert og på randen av bursdagsfrenzy:
|
|
|
#123 |
|
Glamorøs
|
De har megautvalg på Standard! Både dra i trå for å eksplodere-typen (som ikke virker), og de klassiske bang løs.
|
|
|
#124 |
|
kamerat
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Takk! Jeg tenkte nemlig piñata med godteposer kunne være en god idé.
|
|
|
#125 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Gutta mine spiser sjeldent mye av godterier og sånt, de er ikke så glad i det. I går ble det en is på minsten, begge spise et kakestykke hver, og så spiste de pannekaker med blåbær på utestedet vi var. Et par slurker med brus muligens. Men som vanlig ble det ikke mye, selv om vi i utgangspunktet ikke har restriksjoner på det på sånne dager. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Passiv
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Nå må jeg finne restene av ungenes lørdagsgodt tror jeg. |
|
|
|
#128 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#129 |
|
maler
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?17. mai er den dagen i året jeg sier ja nesten hver gang ungene ber om is. Det eneste kravet er at vanlig mat kommer først, de får ikke is istedenfor frokost eller middag. Kaker og annet godis er det heller lite av, men 17. mai er en av unntaksdagene i året jeg synes det er greit med nærmest fri flyt.
|
|
|
#130 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Vi startet dagen med en bedre frokost med grove rundstykker, egg, godt pålegg (2-åringen elsker røykelaks). Forresten, hun fikk jo brødskive med baconost et par timer tidligere, den frokosten var vel nærmest som brunch å regne. Deretter fikk hun en pølse til lunsj, lapskaus til sen middag. Helt på tampen husket vi at den stakkars ungen ikke hadde fått is, så da vanket det en pin-up til slutt, den spiste hun så snart noen hadde tatt vekk den ekle sjokoladen hun ikke liker. Jeg er ikke 100% sikker på at hun virkelig er min unge i slike stunder
|
|
|
|
#131 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Frokost: Rundstykker m/vanlig pålegg som ost, pølse og agurk.
|
|
|
#132 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Ungene spiste frokost i går som var nogenlunde sunn, og det var vel det eneste fornuftige de spiste i går. Jeg er ikke så opptatt av at de skal ha sunn mat på festdager i tillegg til annet.
|
|
|
#133 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Vi har ingen restriksjoner på det på festdager, men de må ha mat i magen før de skal spise is/godteri for vi vil ikke at det skal spise/drikke seg mett på brus og godteri. Ungene spiste noen pølser, kakestykke, 2 is og litt sjokolade i går. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Ekvilist
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Vi har i grunn ingen fri-flyt-dager i løpet av året, når jeg tenker meg om. Samtidig så har aldri barna bedt om mer enn en enkelt is på 17. mai eller andre høytidsdager, så det har ikke vært noen restriksjoner på inntaket heller.
|
|
|
#135 |
|
Introvert optimist
|
Det gjøres her også. Dessuten er det sekkeløp, potetløp, trehjulsykkelkjøring og mye annet som også gir godteri som gevinst.
|
|
|
#136 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Helt greit for min del at vi koser oss med det vi vil i høytider/festdager osv. Men jeg er likevel den moren som begrenser litt likevel. Vil jo ikke at de skal bli dårlige eller få vondt i magen.
|
|
|
#137 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?De får egentlig spise det de vil akkurat på 17.mai. I går ble det ingen pølser (jeg og Synnemormannen sto i kakekiosken på skolen og dermed var det ingen som så noe til pølseboden
|
|
|
#138 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Vi har fri flyt, men mat først. Mat bestod av vanlig frokst med litt eksta godt pålegg (eggerøre, laks, spekemat) og betasuppe på skolen til "middag". |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?De får spise alt de ønsker seg! |
|
|
|
|
|
#140 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Brødskiver til frokost. En saftis og litt softis i byen, kylling og rundstykker til lunch, vi andre spiste spekemat. Et stykke sjokoladekake og cola i parken, muligens en is til? Husker ikke. Ville ikke ha pavlova hjemme, så da ble det rundstykker med pålegg til kvelds. Hun var overlykkelig over å få "colabrus", som hun ikke får ellers. Hun fikk alt hun ville denne dagen, for det "er barnas dag og da bestemmer barn" som hun sa.
|
![]() |
|
|