|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#182 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Mor i harnisk over barnehagenDette er vel din tredje fremstilling av hendelsen, Vibeke?
|
|
|
|
#183 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Mor i harnisk over barnehagenTror fremdeles det er veldig få barn som blir terrorister fordi de har sett en slange bli drept. Og ikke tror jeg de går bort å dreper andre dyr fordi de har sett dette.
|
|
|
#184 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mor i harnisk over barnehagen
Tja. Dette er vel en litt annen framstilling på enkelte punkter....
|
|
|
#185 |
|
Nybegynner
Medlem siden: May 2011
![]() |
Sv: Mor i harnisk over barnehagenMin tredje fremstilling av saken? Jeg har vel sagt akkurat det samme på en million måter.... |
|
|
|
|
|
#186 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg er ikke uenig i at man skal prøve å unngå å drepe dyr. Men det som jeg reagerer på er folk som når de er i en konflikt med noen (her du mot barnehagepersonalet) går ut til avisene.
|
|
|
#187 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mor i harnisk over barnehagenEsme er så god til å formulere seg. |
|
|
|
|
|
#188 |
|
Nybegynner
Medlem siden: May 2011
![]() |
|
|
|
|
|
|
#189 |
|
Glamorøs
|
Ja, det er nettopp det. Jeg forholder meg til den opprinnelige saksfremstilligen, slik hun har gjort det på Facebook, samt hvordan de som faktisk var der, har lagt fram saken.
Dette er det heller ingen som er uenig i. Uenigheten går på om det var en farlig situasjon, og om det var mulig å få barna inn og slangen vekk. Dette har de som var i barnehagen vurdert anderledes enn deg, som ikke var der.
Beklager, det var ikke sånn ment. Det gikk litt fort via iphone i trøtte morgentimer. Jeg syns det er kjempefint at du har sett denne diskusjonen, og vurderte faktisk underveis å sende deg en link.
Sist redigert av Tallulah : 16-05-11 kl 10:38. |
|
|
|
|
|
#190 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Tror du? Jeg er ganske sikker på at barnehagepersonalet også klarer å formidle at dette er ikke noe barn skal gjøre og at kun voksne bør nærme seg en orm. For eksempel. Jeg så min far drepe flere huggorm rundt hytta da jeg var liten, men jeg skjønte/og ble fortalt at orm holder man seg unna, ormen er ikke farlig dersom man ikke kommer overraskende og nærme den og at man skulle si fra til voksne om mulig og ihvertfall løpe så fort vekk man kunne.
|
|
|
#191 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg for min del tror at barn kan tygge og gå samtidig. Selv om de nå har fått demonstrert avliving av orm, så tror jeg de er fullt i stand til å forstå at det ikke trenger å være rette måten å gjøre ting på i alle situasjoner.
|
|
|
|
#192 |
|
Permakulturell
|
Sv: Mor i harnisk over barnehagenSå da dyrepasseren flyttet en krokodille fra gangstien da vi var i dyrepark sist, lærte han vår sønn at det er OK å dra krokodiller i halen? I think not.
|
|
|
#193 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg er enig i at barn er "monkey see - monkey do" til en viss grad, altså, men virkelig ikke bare det! Mine pleier i hvert fall ikke sette seg inn i bilen og kjøre den, de drikker ikke kaffe (vel de to største i hvert fall - den minste kan godt stjele koppen min...), de setter ikke i gang med husvask sånn uten videre, og skjønner faktisk ganske godt hva som er for voksne og hva som er for barn.
|
|
|
#194 |
|
Mother of Dragons
|
Vel, så lenge alle foreldre er informert om det som har blitt gjort så er det jo opp til foreldrene å sette dette i kontekst.
|
|
|
#195 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Mor i harnisk over barnehagenSå vidt jeg forstod det så ble jo dette en ganske panisk og skremt situasjon, med opphissede voksne og i det hele taget. Om noe, så har det nok bare økt sannsynligheten for at barna neste gang de ser en orm, legger beina på nakken, eventuelt blir stående og hyle.
|
|
|
#196 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Nå er jeg en av de som mener at å avlive denne ormen kanskje var en vel overdrevet reaksjon, men samtidig så forstår jeg den spontane handlingen. De ble redde, og de tenkte på barna. Så kan de i ettertid vurdere hvorvidt dette var en riktig handling, og om ting kunne vært gjort annerledes.
|
|
|
#197 |
|
|
Hadde ikke gjort noe om barn over en viss alder kopierte det der, altså!
|
|
|
#198 |
|
|
Haha! Det hadde i så fall kunnet gitt ganske livlige konsekvenser. |
|
|
|
|
|
#199 |
|
Protonterapeut
|
For å ikke snakke om når ungene lærer å lese ...
|
|
|
#200 |
|
Ekvilist
|
RB kan bidra med flere foreldre i harnisk.
|
![]() |
|
|