|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke tradisjoner har dere på 17. mai?Her er det tog fra nærbutikken kl 11. Det går vi i sammen med ungene sin barnehage. Etter toget er det lek og aktivitet på skolen, kaker brus og is. Kl 15-16 spiser vi rømmegrøt. Og på kvelden skal vi ut til en elv og grille pølser i pinnebrød og marshmallows med noen venner!
|
|
|
#22 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvilke tradisjoner har dere på 17. mai?Alltid sånn: |
|
|
|
|
|
#23 |
|
maler
|
Sv: Hvilke tradisjoner har dere på 17. mai?
Jupp. I år har vi heldigvis ikke nedpakkingsvakta. Klokka var over 20 før vi var hjemme i fjor.
|
|
|
#24 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvilke tradisjoner har dere på 17. mai?Barnetog om formiddagen (minsten går i toget og vi ser på), rusling i byen og ofte en tur innom moren min for å spise litt, henge på skolen en stund og ta lodd og spise is og være med på leker. Etterpå er vi invitert på grilling med mange venner, men det er ikke noen tradisjon - det varierer fra år til år. Noen ganger har vi middag her med storfamilien. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
I mål
|
Sv: Hvilke tradisjoner har dere på 17. mai?Neste år begynner hardkjøret for oss også, jeg ser program fra 8 om morgenen til 18 på skolen storebror skal starte på. Da blir det flaggheising, tog i byen, såvidt hjemom, borgertog, leker på skolen. Og da kommer nok besteforeldrene også tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Off the map.
|
Sv: Hvilke tradisjoner har dere på 17. mai?Dette er første året for oss med barnetog. Etter det er det et par timer på skolen her med kaker og leker.
|
|
|
#27 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hvilke tradisjoner har dere på 17. mai?Frokosten er viktig. Det har hendt at vi har ete aleine, men stort sett er vi hos venner, eller har venner på besøk. Startar gjerne i ni-tida. Alle har med bidrag til bordet. Typisk er det laks og eggerøre, godt brød, spekemat og salatar. Etter frokosten skal vi opp til skulen ca. halv tolv trur eg? Der blir det leiker, og prat med kjente, og tog som går ned til eldreheimen. Der stiller alle ungane opp og vinkar til dei gamle, og syng sangar. Det var faktisk ganske rørande i fjor |
|
|
|
|
|
#28 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
|
|
|
#29 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Enig, hvorfor i all verdens rike kan man ikke få spise fredelig frokost og få på bunader i ro og mak først???
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvilke tradisjoner har dere på 17. mai?I år blir det dog litt amputert da eldste brakk leggbeinet sitt i går. Han er gipset fra "tå til ballene" som mannen uttrykte det. Det blir ikke akkurat tog mrd mindre vi fikser en rullestol. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Javel
|
Sv: Hvilke tradisjoner har dere på 17. mai?I år er mellomste speider så da blir det flaggheising kl 0800. Så er det barnetog kl 10. Hjem en liten tur for så å dra opp på skolen. Der er det kafé, leker, stafett, korpsmusikk osv. Hjem en liten svipptur igjen og så videre for å se folketoget. Eldste skal gå med håndballen og mellomste med fotballen. Etterpå er det koldtbord hos en venninne med familie som bor like ved folketogruta.
|
|
|
|
#32 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hvilke tradisjoner har dere på 17. mai?Her begynner det med å avlevere eldste på bussen kl 6.45 til tog nummer en. Hvis vi orker drar vi for å se på toget, ellers blir vi hjemme og spiser lang frokost. Tog nr 2 er kl 12, denne gangen med mini og foreldre. Etter det er det moro for liten og stor på skolen. Foreldrene mine er også med på skolen, også drar vi hjem til oss og griller når det er ferdig. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvilke tradisjoner har dere på 17. mai?Vi begynner dagen med en litt god frokost her hjemme før vi pynter oss. Jeg (som regel) kjører de store guttene ned til skolen hvor de tar bussen ned til sentrum for å gå i toget. Vi andre tar buss/t-bane til sentrum for å se på toget. I år skal skolen gå som skole nummer 75. Når skolen har passert oss og er på vei opp forbi slottet beveger vi oss sakte mot Rådhusplassen hvor vi plukker opp guttene og tar t-banen opp til skolen hvor det er 17. maiarrangement. Etterpå går vi hjem til oss selv og spiser en bedre middag - som regel griller vi. I år kommer også mamma og pappa og skal være sammen med oss. Det er hyggelig. De har bodd i utlandet de siste 9 årene og har endelig flyttet hjem igjen.
|
|
|
#34 |
|
Ferdig!
Sv: Hvilke tradisjoner har dere på 17. mai?Frokost hjemme, flaggheising på skolen, se på barnetoget i byen, kanskje rekke en øl eller to, brunch på jobben til svoger på Aker Brygge, hjem i folkekaoset, slappe av litt, ettermiddagen på skolen, grilling med naboen. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke tradisjoner har dere på 17. mai?- 9.30 reiser ungene og jeg til en bauta for å minnes de som falt under krigen.
|
|
|
#36 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Hvilke tradisjoner har dere på 17. mai?Sånn er det i år (ca. det samme hvert år):
|
|
|
#37 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvilke tradisjoner har dere på 17. mai?Vi har litt forskjellig avhengig av hvor vi er, men i år er vi hjemme og hvis det blir fint vær reiser vi til sentrum for å se på barnetoget som er i 10-11-tiden og så blir det vel is og lunsj. Kl. 17 skal vi til moren min og grille sammen med flere andre.
|
|
|
#38 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke tradisjoner har dere på 17. mai?Her hos oss går toget kl.. 10 i år. Da er det opp tidlig, en kjapp frokost ved kjøkkenbenken før vi pynter oss og går.
|
|
|
#39 |
|
Passiv
|
Sv: Hvilke tradisjoner har dere på 17. mai?HB - jeg ser du fikk essensen - hold ungene unna korps så går resten ganske greit. |
|
|
|
#40 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
|
![]() |
|
|