|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
kamerat
|
Sv: Bulgaria som ferielandHvor mange steder i Bulgaria har du egentlig vært, Elin?
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bulgaria som ferieland
På to av de fæleste antakelig. Albena og Sunny Beach. Er det noe å humre av? Ser den at andre kan ha en annen oppfatning, men sånn er det, og det er badeferie vi snakker om i denne tråden, ja? Sunny Beach, Golden Sands og Albena kan man få helt gratis av meg. Sunny Beach er dog litt bedre enn de to andre.
|
|
|
#23 |
|
kamerat
|
Sv: Bulgaria som ferielandJeg tviler absolutt ikke på at Albena og Sunny Beach er fæle, jeg tror man skal ligge langt unna de store turistmaskinene ved Svartehavskysten. Men kysten er lang og stedene mange, og Bulgaria generelt har veldig mye å by på. Flott natur og en rik historie og kultur som gjør at det er veldig mange interessante små og store byer å dra til. Jeg har Bulgaria ganske langt opp på lista som kombinert bade- og kulturreisemål.
|
|
|
#24 |
|
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bulgaria som ferielandVært i Golden Sands. Fint sted,men innpåslitne selgere og forferdelig mat.
|
|
|
#25 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bulgaria som ferielandCaptain har bestemt. Vi skal til Bulgaria.
|
|
|
#26 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bulgaria som ferielandOg jada, Palmen. Vi landet der for å plukke land. Det blir nok en natt i Romania også.
|
|
|
#27 |
|
Pauset
|
Sv: Bulgaria som ferielandJeg var i Nessebar i 2008. Der var det kjempekoselig. Om kvelden ruslet vi til Gamle Nessebar. Helt spesielt å være der. Kunne godt tenkt meg å reise tilbake dit. Jeg var også en dagstur til Varna. Stor og masete by, men også trivelige smågater. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Trøtt
|
|
|
|
#29 |
|
Hvor: Akershus
Feil. Jeg synes det er en dårlig destinasjon. Charter eller ikke, og om vi vil ha helt motsatte ferier vet du svært lite om.....
|
|
|
#30 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Bulgaria som ferielandBulgaria er ikke et sted jeg har som noen topp 10 destinasjon å dra tilbake til heller... Vi reiste litt rundt, men jeg synes generelt sett at det var lite å se på og få med seg, kjedelige byer og ekstremt dårlig mat. Fine strender og bra bading, men ellers relativt trist. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
ræv med ører
Sv: Bulgaria som ferielandJeg har vært i Bulgaria, dog ikke på "sydentur" og kjenner ikke sydendestinasjonene der. Jeg synes Bulgaria er et kjempeflott land. Nå er jeg antakelig godt over gjennomsnittet glad i Østeuropa, men Bulgaria kommer høyt opp på listen. I motsetning til Elin ville jeg virkelig ALDRI valgt Tyrkia fremfor Bulgaria, bortsett fra kanskje hvis valget sto mellom Sunny Beach og Kappadokia eller hvis jeg ble truet på livet.
|
|
|
#32 |
|
Passiv
|
Nåh - til og med jeg vet hva slags ferier du pleier å si at du liker, Elin. |
|
|
|
#33 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Bulgaria som ferielandOm man har tenkt seg på sol- og badeferie, så er ikke Albena et veldig dårlig valg. Stranden er kjempeflott.
|
|
|
|
#34 |
|
Passiv
|
Sv: Bulgaria som ferielandJepp. Stranden der var sånn at vi ble stående og måpe. Den var virkelig fin. Bassenget på parkeringsplassen var ikke like idyllisk, men med en sånn strand så spiller det ikke like stor rolle. |
|
|
|
#35 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Bulgaria som ferielandNei, man bader ikke i basseng rett ved en sånn strand! De var nøye på vedlikeholdet også. Stranden ble raket for søppel, sneiper etc hver kveld. Albenastranden er høyt oppe på listen over gode, europeiske badestrender for min del, og man får den til god pris.
|
|
|
|
#36 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi var også i Golden Sands. Kjempefint hotell, nydelig strand, elendig mat.
|
|
|
|
#37 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bulgaria som ferielandElin, jeg mener virkelig ikke å snipe, men det meste jeg har sett deg anbefale høres mer ut som en straff enn en ferie for meg. Men passer for mange andre, og det er jo fint?
|
|
|
#38 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Bulgaria som ferielandJeg tror Albania blir nytt Bulgaria. Var bare såvidt innom lengst nord ved kysten. Strendene er fantastiske, flere km lange med noen få serveringssteder, solsenger og parasoller i tre. Stille, vakkert og fredlig. Kunne forestille seg å være på et mer eksotisk sted. Maten var enkel, fersk og god. En fordel om en liker Squids i ulike varianter. Jeg har ikke vært i Bulgaria, med vilje. Men vil tilbake til Kroatia, Montenegro og Albania. Bosatt i Montenegro, og med leiebil fikk vi sett mye.
|
|
![]() |
|
|