Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mor i harnisk over barnehagen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-11, 14:31   #161
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mor i harnisk over barnehagen

For øvrig er dette en ikke-sak. Come on.

Gammel 13-05-11, 14:33   #162
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg leste dette i går kveld, og fniser fortsatt.

Ler enda jeg også.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 19:03   #163
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Og jeg. Selv nå som jeg har vært i harnisk.

Ja ja ja. Så var det kanskje et teit ord å bruke da.

Gammel 13-05-11, 19:08   #164
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det var kjempekult! Hun var jo harnisk. Virkelig.

Sist redigert av Tallulah : 13-05-11 kl 19:25.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 19:15   #165
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Ja ja ja. Så var det kanskje et teit ord å bruke da.

Enig med Tally, det var perfekt valg av ord.

Gammel 13-05-11, 20:40   #166
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, nå er JEG i harnisk. Jeg er i harnisk over harnisken, så det blir vel en slags meta-harnisk?

Opprinnelig lagt inn av facebook-hormonella

Så kom barnehagetantene...

Altså?!
Jeg kom i skade for å bruke dette ordet her inne en gang - pre-barnehagestorforbruker. Og jeg fikk så ørene flagret. Og ikke EN av dere har kommentert det!

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 20:42   #167
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Det er fordi vi forventer bedre fra deg.

Gammel 13-05-11, 20:45   #168
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh! Da er jeg de-harnifisert. :purr purr:

Gammel 13-05-11, 21:19   #169
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Men hvem er Agent Scully da? :forvirret:

Gammel 13-05-11, 21:28   #170
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Men hvem er Agent Scully da? :forvirret:

Trodde det var 007, men nå så jeg "Akershus."

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 21:32   #171
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Stakkars barnehageansatte. Alt hva folk gidder å hisse seg opp over!

Ellers: Det går visst for seg på Romerrike!

Ja, her i Romerrike(t) er det veldig mye utøylet begjær mellom butikkhyllene.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 21:34   #172
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det avklart med Agent Scully at hennes tidligere nick blir outet? Jeg synes det er mer passende at folk får svare hvis de ønsker selv. (Mulig hun har sagt dette på vidåpent forum selv altså, jeg henger ikke helt med i alt som skjer her om dagen.)

Gammel 13-05-11, 21:38   #173
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Ellers tenker jeg at denne artikkelen sorterer under "all reklame er god reklame" for avisen. Lite de visste det, da! Sett et nek på forsiden, så vil de fleste som leser saken snakke om at de enten er enig eller uenig med neket, eller at de synes det er helt merkelig å sette saken på trykk overhodet. Det blir jeg i harnisk over! Føler meg lurt! Blir snurt!

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 21:45   #174
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Er det avklart med Agent Scully at hennes tidligere nick blir outet? Jeg synes det er mer passende at folk får svare hvis de ønsker selv. (Mulig hun har sagt dette på vidåpent forum selv altså, jeg henger ikke helt med i alt som skjer her om dagen.)

Det tenkte jeg ikke på engang jeg. :ubetenksom:

Setter pris på en prikk om det ikke skal outes.

Sist redigert av Bloppy : 13-05-11 kl 21:45. Årsak: leif
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 22:01   #175
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synes hele saken er helt på trynet. Jeg kan forsåvidt være enig i at de burde fanget ormen og fått den ut i skogen igjen. Det vet jeg er blitt gjort ved flere tilfeller på skolen som ligger vegg i vegg.

Men, om jeg ser for meg et område med unger på alle kanter og en fresende orm i midten, så kan jeg forstå hvorfor de valgte som de gjorde. En orm kommer seg kjapt som lynet avgårde og det var sikkert ikke langt til nærmeste unger. Kanskje det heller ikke var så lett å få sendt inn ungene, for om den var like utenfor inngangen så er det ikke store plassen rundt der.....heller en smal "tarm"...og da å geleide nyskjerrige og evt redde unger forbi ormen, kan jeg se for meg som en utfordring.

Og her hadde de vel heller ikke all verdens tid til å tenke så mye.

På FB står det at de drev med dyreplageri også når de pirket på ormen. Hva om de kanskje prøvde å få snudd den ? Eller få den opp på pinnen for å få den ut av området ? Det vet vi ingenting om og det vet heller ikke den skrudde dama .

Ting ble tydeligvis gjort litt feil til feil tid, men å blåse det opp som hun har gjort, avisoppslag, hel side om saken på FB og så skal hun jammen meg anmelde barnehagen . Ja, unnskyld meg.....men jeg må faktisk flire av hele greia.

Og jeg skulle gjerne likt å vite hva moren hadde fått telefon fra barnehagen om at sønnen var blitt bitt av hoggorm ??

Jeg har sett hoggorm bli drept da jeg var unge og jeg har ikke hatt noen traumer av det.....men all hoggormen jeg har møtt på i skogen derimot ......jeg har vel mer eller mindre fått ormefobi - og hoggormen er den aller aller verste. Fysj....

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 22:14   #176
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Standard

Dr. Dana Scully er da ikke så dum at hun har en avatar = gammel-nick dersom hun virkelig er jaget av aliens from the pazt.

Men når det er sagt:
Who I am is not important.

Gammel 13-05-11, 22:23   #177
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 16-05-11, 01:17   #178
Faras
Nybegynner

Medlem siden: May 2011
Faras har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har ikke lest alle innleggene,men..

Jeg vil på ingen måte lære ungene mine at det er greit å drepe en giftig orm/slange. Hva tror dere ungene vil gjøre om de ser en da?? De vil drepe den.

Jeg vil at ungene mine skal lære at om de ser noe farlig må de gå vekk, og si ifra til en voksen.

Selv har jeg jobbet i barnehage i flere år og har hatt besøk av orm, den ble fjernet da den hadde bol i bhg, men alle barna ble tatt inn mens en voksen "passet" på ormen.

Faras er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 01:26   #179
vibeke
Nybegynner

Medlem siden: May 2011
vibeke har et hav av muligheter foran seg
Standard

Heisann
Tenkte at siden dere engasjerer dere sånn i meg, så skulle jeg engasjere meg i dere også....

En avis er en avis, og det er vi vel alle inneforstått med...hvis noen lurer på hva jeg egentlig hadde å melde til avisen og hvorfor så var det som følger:

Jeg henter barn, og ansatt+barn forteller meg at de måtte avlive en hoggorm i dag, siden den er farlig og ikke kan være i barnehagen. Barna fikk se på, men ble satt på bordet, så de var trygge og fikk se. Jeg sier til ansatt at dette syns jeg er hårreisende, og at det strengt tatt også er ulovlig. Ansatte sier at hun ikke visste det, og at de har snakket med barna om at ”hoggorm er farlig og derfor må vi drepe den når den er i nærheten av mennesker”.

Tar kontakt med styrer, og blir da møtt med svaret: vi anser dette som nødverge. Jeg spør hvorfor barna ikke ble tatt inn om det var farlig, og om de kan være så snill å si til barna at ”dette ble litt feil, vi går vekk fra hoggormen fordi den kan være farlig”, for å unngå å lære barn at det er greit å drepe+unngår farlige situasjoner i framtiden. ”Nei, vi mener vi har håndtert dette riktig og fortalt barna det de trenger å vite.”

Tar kontakt med enhentsleder i kommunen for å høre om hun ser problemet. Jeg er bekymret for at barna ikke ble tatt inn og for at de lærer at hoggorm skal drepes. Kan dette løses på en annen måte i fremtiden? ”Beklager at vi ikke løste situasjonen i tråd med dine forventninger. Vi anser saken som avsluttet”.

HER blir jeg sint og sender en kort mail til avisa. Dette er viktig for meg...både holdningsmessig OG sikkerhetsmessig.

Vi får et skriv med informasjon fra barnehagen, om en orm som glefser, flekker tenner og i full fart sperrer alle inn-og utganger mens den spruter gift. Det høres jo livsfarlig ut? Ikke at det finnes en slik orm, men jeg kan skjønne at det kan oppleves sånn. På dette tidspunktet er min eneste tanke; mitt barn er allergisk! Hvorfor ble ikke barna tatt inn?! I neste avsnitt står det at barna fikk se på/fortsette lek og at to rolige ansatte holdt ormen fast(?!?) mens de presset en grillspade ned i hodet på ormen til den døde. Barna har ingen negative opplevelser på dette, bare lurer på hvor ormen er og hvorfor den sprellet slik. Vi har forklart barna at giftige slanger ikke får være i barnehagen.

Så kommer avisa ut...og notisen i et hjørne var slett ikke det....At dette kan være spennende nok til at det er 2sider+forside og at aviser/radioer ringer i et kjør, kan ikke jeg fatte. At folk blir så sinte at de tar kontakt med meg privat, på tlf,mail og truer med å møte på døra og drepe katten foran barna eller sørge for at barna mine blir bitt osv...er for meg det glade vanvidd....JA dette er storm i vannglass, men jeg føler egentlig ikke at det er jeg som stormer verst da jeg hverken har drept noe eller truet med å gjøre det.

I mine øyne sa jeg bare det ”alle” mødre har sagt bestandig; ”vi går vekk fra fare, og vi dreper ingenting”....Ikke direkte originalt, men himmel for et ståhei...

Beklager skrivekløe, men det er klart det er vanskelig å overse at folk engasjerer seg så veldig i min person og mener jeg ikke bryr meg om barna mine blir bitt eller bare vil i avisen....

mvh
Vibeke Martinsen

vibeke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 05:31   #180
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Faras, her.

Har ikke lest alle innleggene,men..

Jeg vil på ingen måte lære ungene mine at det er greit å drepe en giftig orm/slange. Hva tror dere ungene vil gjøre om de ser en da?? De vil drepe den.

Jeg vil at ungene mine skal lære at om de ser noe farlig må de gå vekk, og si ifra til en voksen.

Selv har jeg jobbet i barnehage i flere år og har hatt besøk av orm, den ble fjernet da den hadde bol i bhg, men alle barna ble tatt inn mens en voksen "passet" på ormen.

Omtrent som når pus plutselig må flytte til en fin bondegård på landet like før sydenturen? Det er jo helt hull i hodet å lyve for unger om at en voksen "passer" på dyr - det tar ikke lange stunden ved middagsbordet sammen med mamma og pappa før ungen har blitt forklart at slangene måtte dø. Man burde vel lære ungene at det er trygt å bli passet på i barnehagen, ikke at man risikerer avliving?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36.