Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mor i harnisk over barnehagen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-11, 20:28   #101
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mor i harnisk over barnehagen

Hva er det den slangen har rundt seg?

Gammel 12-05-11, 20:29   #102
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Noen burde løfte det opp på en spade og slenge det over gjerdet.

Gammel 12-05-11, 20:30   #103
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Værtfall ikke drepe den!

Gammel 12-05-11, 20:35   #104
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Man skal ikke drepe ting som er farlig og skremmende.

Gammel 12-05-11, 20:35   #105
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Og der fikk jeg bildegooglet etter Britney Spears + boa. There's a first for everything. :knegg:

Yeah right, vi vet jo alle at det der er screensaveren din.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 20:38   #106
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Man skal ikke drepe ting som er farlig og skremmende.

... Er vi forøvrig sikre på at det er huggormsaken hun snakker om, kan det være Osama-greia hun egentlig mener?

Gammel 12-05-11, 20:38   #107
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Herlighet for et nek!

Av bilder på FB-siden hennes så er hun nok veldig glad i slanger. Men å ikke skjønne at hoggormer ikke kan krype rundt i fred i en barnehage blir for dumt. Tenk om et barn hadde fått en kraftig reaksjon på bitt og blir alvorlig syk?

Hva om det hadde vært en en rotte? Hadde det vært greit å drepe den?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 20:45   #108
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lever visst i den villfarelse at hoggormen som de fleste ville dyr vil gjøre mye for å komme seg unna folk. Selv tror jeg jeg ville funnet en pinne eller en spade og dyttet borti den til den forsvant. Jeg så nettopp en hoggorm på tur i skogen, et flott dyr med vakkert nesten blåsort mønster på ryggen. Den ligger jo ikke på lur og venter på å angripe folk som går forbi, den rømmer bare den får en sjanse.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 20:58   #109
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg visste ikke at huggormen var fredet. Men jeg hadde nok blitt mer hysterisk av en telefon om at ungen var blitt bitt enn at de har drept en hoggorm. Jeg aner ikke hvor farlig det er å bli bitt av hoggorm, og har vel egentlig ingen ønske om å finne det ut heller.

Selvsagt kan man være etterpåklok, men de gjorde sikkert det de mente var best der og da, og det synes jeg ikke de kan klandres for. Å sammenligne det med en hund eller katt blir litt søkt.

Enig. Jeg hadde helt klart drept en hoggorm i en sånn situasjon.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 20:58   #110
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg lever visst i den villfarelse at hoggormen som de fleste ville dyr vil gjøre mye for å komme seg unna folk. Selv tror jeg jeg ville funnet en pinne eller en spade og dyttet borti den til den forsvant. Jeg så nettopp en hoggorm på tur i skogen, et flott dyr med vakkert nesten blåsort mønster på ryggen. Den ligger jo ikke på lur og venter på å angripe folk som går forbi, den rømmer bare den får en sjanse.

Personalet hadde vel prøvd å dytte den bort med en pinne og det var vel da den ble aggresiv. Jeg har full forståelse for at personalet gjorde det de gjorde og jeg tviler vel egentlig på at jeg hadde gjort noe anderledes om jeg hadde vært i samme situasjon. Sikkerheten til barna må komme først.

Jeg skjønner at det kanskje hadde vært mulig å fjerne den på en fredelig måte, men å forvente at barnehagepersonalet har kunnskaper og ferdigheter til å gjøre dette på en trygg måte er for drøyt. Sikkerheten til personalet skal ivaretas den også altså. Jeg hadde i hvert fall ikke ofret meg!

Er det agruktider ellerno siden avisa trykker sånt vås?

Gammel 12-05-11, 21:09   #111
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes barnehagepersonalet handlet helt rett i denne situasjonen.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 21:13   #112
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes barnehagepersonalet var kjappe i avtrekker'n, og gjorde det rette. Morens brev skulle jeg gjerne ha lest, men jeg kommer ikke inn på FB.

Gammel 12-05-11, 21:22   #113
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg synes det var helt greit at de drepte ormen. Og jeg trorneppe barn på 4 og 6 år blir traumatisert av å se personalet drepe en orm heller.

I følge denne damen på Facebook er det FORDI barna ikke blir traumatisert av det dette at det er så grusomt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 21:24   #114
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Nå har jeg lest brevet til dama også.
Hun fremstår jo som et mehe av en annen verden. Og vennene hennes også. Skjønner de ikke at 90% av norges befolkning faktisk synes det er riktig så utrivelig med ormer snokendes rundt ungene våre?

Og jeg trodde det var litt tidlig for agurknyheter nå. Men neida. Det er visst tid for det alt nå.

Gammel 12-05-11, 21:25   #115
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

I følge denne damen på Facebook er det FORDI barna ikke blir traumatisert av det dette at det er så grusomt.

Også pirket de jo borti den. Bare for å plage den. Er jo ikke noe rart den ble aggressiv.

Gammel 12-05-11, 21:36   #116
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg for min del er bare glad for at jeg ikke kommer til å oppleve noen hoggorm i barnehagen.

Men jeg må jo si at denne dama ikke akkurat virker helt med altså.

Gammel 12-05-11, 21:40   #117
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes ikke dette er avismat. Men jeg synes heller ikke man dreper dyr i affekt foran barnehagebarn.

Gammel 12-05-11, 21:44   #118
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Noen burde løfte det opp på en spade og slenge det over gjerdet.

Jeg hørte denne moren på radioen i ettermiddag også. Jeg har ikke forandret mening om at hun overreagerer fryktelig.

Men altså, dette er en lokalavis. Det viser seg jo at dette virkelig er avismat, de blir jo sitert både her og der. At hun burde beskyttes mot seg selv er jo en annen sak.

Gammel 12-05-11, 21:52   #119
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den reaksjonen var vel litt i overkant?

Hadde det vært meg hadde resultatet blitt det samme. Død slange!

Å anmelde noen er vel å overreagere bare bitte litt?

Gammel 12-05-11, 22:00   #120
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjenner at denne kjerringene provoserer meg godt, for et nek!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:34.