Sv: Mor i harnisk over barnehagen
Å arme menneske... 
Jeg og sitter igjen med følelsen av "damed if you do - damed if you don't."
Nå valgte de ansatte å ta livet av ormen. Og tenk - de snakket med barna om det i etterkant. Denne moren er i harnisk. Noe sier meg at dersom de ikke hadde tatt livet av ormen, hadde lille Per og Lise kommet hjem til sin fobiske far og fortalt at "vi hadde huggorm i barnehagen i dag, og Kjell Pedaog tok den på en spade og slapp den ut i skogen igjen!" Og så hadde fobiske far tatt på seg sin harnisk, av type som Skilpadda viste, og gått til avisa og skrevet på FB om hoggormfaren og uansvarlige barnehageansatte.
Jepp - uansett hva man gjør som barnehageansatt, er det alltid minst en forelder som vil finne noe galt og lage oppstyr, det er nå en gang slik, og stort sett lærer vi å svare høflig der og da, og flire godt bak ryggen deres etterpå, om det oppleves som urimelig nok.
... Som den faren som ga meg huden full av kjeft, da jeg hadde sendt hans barn ut i regnværet. "Jeg måtte da forstå at barnet hans ikke kunne gå ut når det regnet slik - barnet kunne jo bli dårlig, måtte jeg vite!"
At brannalarmen gikk, da jeg sendte ungen ut, nei se det var en uvesentlig greie, du.
Jeg videresendte ham og klagen hans til sjefen jeg, og brant inne med svaret om at "neste gang brannalarmen går, skal jeg sjekke været før jeg sender ungen din ut."