Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mor i harnisk over barnehagen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-11, 18:08   #81
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mor i harnisk over barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

I verdens rikeste land?!

Why does bad things happen to good people?

Gammel 12-05-11, 18:13   #82
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Ta ut barna av barnehagen? Jøss!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 18:14   #83
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Ta ut barna av barnehagen? Jøss!

Neida, jeg skal ikke det!

Gammel 12-05-11, 18:17   #84
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Hun skal anmelde barnehagen ser jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 18:17   #85
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Nå ble jeg lettet, Skremmern!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 18:22   #86
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg tenker at barnahagen er delskyldig i den ubehagelige episoden min, for jeg måtte levere et av barna mine der, og det stjal av påføre-mascara-på-sammenklistrede-øyevipper-tiden min.

Gammel 12-05-11, 18:30   #87
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha lest det innlegget på FB så virker hun jo enda teitere. Men hun er tydligvis spesielt opptatt av slanger og ormer.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 18:31   #88
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg synes alle ormer burde utryddes jeg. :fobiker:

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 18:33   #89
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Hva slags dyr er helt irrelevant så lenge det ikke er snakk om en maur.

Så maur er onde vesener som ikke har livets rett, altså? Har hun ikke sett Antz?

La mauren leve, la mauren leve! :i harnisk:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 18:37   #90
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

De tok da ikke livet av ormen for å hevne seg. Om den var hissig fordi den var redd eller ikke tenker jeg er helt irrelevant. Poenget var at den kunne skade barn. Antakeligvis hadde det vært mye mer traumatisk for barna dersom ett av barna hadde blitt bitt og som kunne oppstått dramatikken rundt det. Vet alle hvordan man fjerner en hoggorm? Jeg har virkelig ingen erfaring med det, og forventer heller ikke at de som jobber i barnehagen skal kunne det. Om jeg hadde vært mentalt forberedt på det, så hadde jeg kanskje kunnet tenke gjennom det og ha en løsning klar, men i en akutt situasjon hadde fokuset mitt vært å sørge for at ormen ikke kunne skade noen. Og akkurat det forventer jeg av barnehageansatte også.

Veldig veldig enig .

Også blir det bare teit i å gå til lokalavisa, kan ikke tenke meg moren og de barnehageansatte får et spesielt godt forhold heretter altså

Gammel 12-05-11, 18:52   #91
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Etter å ha lest det innlegget på FB så virker hun jo enda teitere. Men hun er tydligvis spesielt opptatt av slanger og ormer.

I følge tråden jeg referer til under, har hun mange meningsfeller (finnes ved googling - jeg mener å huske at vi ikke skal lenke til andre diskusjonsfora herfra?).

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Tilfeldigvis leste jeg om denne saken i går da jeg googlet på hoggorm og høner (vi har hoggorm i hønsegården) i et forum om kjæledyr. Tråden het "Barna lærer å drepe hoggorm i barnehagen".

Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 19:03   #92
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har jeg lest brevet hennes på Facebook og hun slår meg vel ikke som spesielt løsningsorientert. Virker også som hun og vennene er slangeentusiaster.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 19:34   #93
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hang meg mest opp i dette:

Sitat:

Jeg blir kvalm og svimmel av sinne....er dette mine barn? Hva er det dere har utsatt dem for?!?
Ikke nok med at dette ble gjort, men de satte seg ned med barna etterpå og snakket om det. Forklarte at dette måtte bare gjøres, slangen var farlig. At det var??? Har vi her pedagoger som rettferdiggjør egen dumhet med å forklare barn at man kan drepe det som er farlig eller det som er skummelt? At det er greit å drepe? Hva i all verden er det som foregår her?

Ikke bare har personalet altså tatt livet av et potensielt farlig vesen, men attpåtil har de pratet med barna om det etterpå?!

Jeg dævver.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 19:41   #94
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes moren overreagerer noe voldsomt.

Gammel 12-05-11, 20:00   #95
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å arme menneske...

Jeg og sitter igjen med følelsen av "damed if you do - damed if you don't."

Nå valgte de ansatte å ta livet av ormen. Og tenk - de snakket med barna om det i etterkant. Denne moren er i harnisk. Noe sier meg at dersom de ikke hadde tatt livet av ormen, hadde lille Per og Lise kommet hjem til sin fobiske far og fortalt at "vi hadde huggorm i barnehagen i dag, og Kjell Pedaog tok den på en spade og slapp den ut i skogen igjen!" Og så hadde fobiske far tatt på seg sin harnisk, av type som Skilpadda viste, og gått til avisa og skrevet på FB om hoggormfaren og uansvarlige barnehageansatte.

Jepp - uansett hva man gjør som barnehageansatt, er det alltid minst en forelder som vil finne noe galt og lage oppstyr, det er nå en gang slik, og stort sett lærer vi å svare høflig der og da, og flire godt bak ryggen deres etterpå, om det oppleves som urimelig nok.

... Som den faren som ga meg huden full av kjeft, da jeg hadde sendt hans barn ut i regnværet. "Jeg måtte da forstå at barnet hans ikke kunne gå ut når det regnet slik - barnet kunne jo bli dårlig, måtte jeg vite!"

At brannalarmen gikk, da jeg sendte ungen ut, nei se det var en uvesentlig greie, du.

Jeg videresendte ham og klagen hans til sjefen jeg, og brant inne med svaret om at "neste gang brannalarmen går, skal jeg sjekke været før jeg sender ungen din ut."

Gammel 12-05-11, 20:03   #96
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjenner at denne tråden får meg til å ikke ville ha bena på gulvet. :grøss:

Greit nok, dama er så teit at hun lager et digert nummer ut av dette og skriver til avisa. Det jeg synes er verre er avisa som faktisk trykker dette.

Gammel 12-05-11, 20:09   #97
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Å arme menneske...

Jepp - uansett hva man gjør som barnehageansatt, er det alltid minst en forelder som vil finne noe galt og lage oppstyr, det er nå en gang slik, og stort sett lærer vi å svare høflig der og da, og flire godt bak ryggen deres etterpå, om det oppleves som urimelig nok.

... Som den faren som ga meg huden full av kjeft, da jeg hadde sendt hans barn ut i regnværet. "Jeg måtte da forstå at barnet hans ikke kunne gå ut når det regnet slik - barnet kunne jo bli dårlig, måtte jeg vite!"

At brannalarmen gikk, da jeg sendte ungen ut, nei se det var en uvesentlig greie, du.

Jeg videresendte ham og klagen hans til sjefen jeg, og brant inne med svaret om at "neste gang brannalarmen går, skal jeg sjekke været før jeg sender ungen din ut."

Gammel 12-05-11, 20:20   #98
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Her er morens egen fremstilling.

Oh. My. God!

Ja, også:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 20:20   #99
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg hang meg mest opp i dette:

Ikke bare har personalet altså tatt livet av et potensielt farlig vesen, men attpåtil har de pratet med barna om det etterpå?!

Jeg dævver.

Kanskje hun helst ønsket at de gjorde noe tilsvarende med hoggormen:

Og der fikk jeg bildegooglet etter Britney Spears + boa. There's a first for everything. :knegg:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 20:24   #100
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

I verdens rikeste land?!

Artikkelen: Her har vi en mor som ikke helt har hodet på rett plass, spør du meg. Makan.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.