Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Klemmer deles herved ut

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-11, 12:28   #21
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Klemmer deles herved ut

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Åh! Jeg kjenner at jeg blir veldig glad av å lese det dere sier. Både klemmer og høyere lønn?

Kan jeg benytte anledningen? Jeg tar sjansen.

Jeg sier jo ofte at jeg ikke ser noen grunn til at lønnen til en sykepleier skal være den samme som for en ingeniør.

I dag er det en fin anledning til å si at den gjerne kan være langt over.

Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 13:26   #22
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, tjo, hva skal man si?

Gratulerer med dagen til alle sykepleiere.
I stedet for å dele ut klemmer, som jeg finner noe merkelig, håper jeg heller denne dagen bidrar til å verdsette jobben sykepleiere gjør, gi de den anerkjennelsen de fortjener, og til å sette fokus på at dette er en jobb som krever litt mer enn varme hender.
Denne klemmingen føler jeg bidrar litt til å holde sykepleierene i den båsen der de settes de som har Kallet, De Gode, Varme Hendene og gjør jobben sin av snillhet, og ikke får kred for utdannelsen og at det faktisk krever litt hjerne å gjøre denne jobben.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 13:30   #23
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes selvsagt at sykepleiere gjør en viktig jobb, at de burde få fulle stillinger som alle andre og at de hadde lønner som var sammenlignbare med yrker med like lang utdannelse.

Men, tja. Om jeg var sykepleier så hadde jeg syntes det på en måte undergravde hvor viktig jobben var når man sier det så tydelig.

Hadde jo vært helt rart om ingeniører hadde en ingeniørdag og klemte hverandre og fortalte hverandre at vi er jo viktige! Stå på!

Skjønner dere hva jeg mener? Jeg mener ikke at sykepleiere ikke er viktige altså, men jeg synes at sykepleiere ofte er ganske dårlige på å promotere seg riktig.

Gammel 12-05-11, 13:34   #24
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Skjønner dere hva jeg mener? Jeg mener ikke at sykepleiere ikke er viktige altså, men jeg synes at sykepleiere ofte er ganske dårlige på å promotere seg riktig.

Jeg skjønner veldig godt hva du mener, og er evig enig. Denne klem-en-sykepleier-dagen synes jeg bidrar veldig til å opprettholde (hjelp, jeg finner ikke ordet?) fordommene? holdningene? staten, samfunnet og kanskje sykepleiererene selv har mot yrkesgruppen.

Gammel 12-05-11, 13:35   #25
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

I stedet for å dele ut klemmer, som jeg finner noe merkelig, håper jeg heller denne dagen bidrar til å verdsette jobben sykepleiere gjør, gi de den anerkjennelsen de fortjener, og til å sette fokus på at dette er en jobb som krever litt mer enn varme hender.
Denne klemmingen føler jeg bidrar litt til å holde sykepleierene i den båsen der de settes de som har Kallet, De Gode, Varme Hendene og gjør jobben sin av snillhet, og ikke får kred for utdannelsen og at det faktisk krever litt hjerne å gjøre denne jobben.

Jeg skriver en kronikk om de varme hendene, jeg. Og jeg har litt på hjertet, faktisk.

Og dessuten tar jeg sjansen på å sende deg en klem, Nextlife.
Fordi du er tøff som toget og superflink og kunnskapsrik og har et varmt hjerte og er den kuleste rocke-søstra på den vestlige halvkule. (Det siste er selvsagt basert på empiriske data. Jeg burde ha sagt i hele verden, men mangler noen data fra Mongolia.)

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 13:41   #26
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg skriver en kronikk om de varme hendene, jeg. Og jeg har litt på hjertet, faktisk.

Og dessuten tar jeg sjansen på å sende deg en klem, Nextlife.
Fordi du er tøff som toget og superflink og kunnskapsrik og har et varmt hjerte og er den kuleste rocke-søstra på den vestlige halvkule. (Det siste er selvsagt basert på empiriske data. Jeg burde ha sagt i hele verden, men mangler noen data fra Mongolia.)

Takk

Jeg gleder meg både til viktig kronikk, og til at den klemme kan gjøres på et skikkelig vis
Klemmer er ok, men ikke i egn av sitt yrke, og fra vilt fremmede mennesker

Gammel 12-05-11, 16:08   #27
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Men nærhet er jo noe av det viktigste vi kan gi hverandre

:Soper sammen klemmene og legger de innerst i hjertet med de varme hendene mine mens glorien blender tilfeldige forbipasserende:

(Og ja, det glemte jeg nesten: til alle medsøstre og mannlige kollegaer! Tror ikke lønnsutligningene, m.a. kommer på en stund så jeg tar til takke med det jeg får av klemmer enn så lenge )

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 16:19   #28
Slettet bruker
Passiv

Standard

En klem-en-ingeniør-dag?

Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 16:24   #29
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Må man ha hjerne??!

Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 16:24   #30
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Vi har gi-en-ingeniør-kake-dag nesten annenhver fredag.
Ingeniøren dette går utover er veldig fornøyd.

Ellers er jeg selvsagt helt enig i at å fjerne Snill Søster og Føling i Fjæra-følelsen fra sykepleieryrket er en veldig god ide, og at de generelt fortjener både bedre lønn og mer respekt.

Gammel 12-05-11, 16:25   #31
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes selvsagt at sykepleiere gjør en viktig jobb, at de burde få fulle stillinger som alle andre og at de hadde lønner som var sammenlignbare med yrker med like lang utdannelse.

Men, tja. Om jeg var sykepleier så hadde jeg syntes det på en måte undergravde hvor viktig jobben var når man sier det så tydelig.

Hadde jo vært helt rart om ingeniører hadde en ingeniørdag og klemte hverandre og fortalte hverandre at vi er jo viktige! Stå på!

Jeg tror nok du er inne på noe.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43.