|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ismaskin - lager man eggedosis og visper kremen først?Jeg bruker oppskriftsboka til Ben & Jerry. Der pisker man egg og sukker til eggedosis, så blander man inn kremfløte og H-melk. Enkelt og greit. Ingen oppvarming, og isen er veldig god. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ismaskin - lager man eggedosis og visper kremen først?
Flott! Jeg har en ubrukt ismaskin stående i boden.....burde forsøke den en dag. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Ismaskin - lager man eggedosis og visper kremen først?
Kan du være litt mer spesifik på mengdene? |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ismaskin - lager man eggedosis og visper kremen først?Jeg har blandet fruktpure med sukkerlake og så blandet med stivpisket eggehviter.
|
|
|
#26 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Ismaskin - lager man eggedosis og visper kremen først?Hvor mye av hver? |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Etylbarbital
Sv: Ismaskin - lager man eggedosis og visper kremen først?Det husker jeg ikke! Sorry. Hvis du googler eggehvit og sorbet så finner du sikkert passende mengdeforhold. Er ikke i nærheten av boken min på en stund.
|
|
|
#28 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Ismaskin - lager man eggedosis og visper kremen først?Den er grei. Det er mulig eggehvitene blir til Pavlova i stedet denne gangen. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Etylbarbital
Sv: Ismaskin - lager man eggedosis og visper kremen først?Det kommer an på hvor kald blandingen er før du har den i ismaskinen. Hvis den er kjøleskapskald kan den bli en del stivere enn softis. Jeg pleier å kjøre den til det ikke er mer frysekapasitet igjen, se på om den fremdeles fryser blandingen i en film nærmest fryseelementet.
|
|
|
#30 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Ismaskin - lager man eggedosis og visper kremen først?Jeg tok den i såfall ut for tidlig - da var den som soft is. Jeg har aldri sett ungene skrape skålene sine så iherdig. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Ismaskin - lager man eggedosis og visper kremen først?Jeg synes det blir best å ikke piske krem.
|
|
|
#32 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Ismaskin - lager man eggedosis og visper kremen først?Jan og Eyvinds isoppskrift
|
|
|
#33 |
|
Passiv
|
Sv: Ismaskin - lager man eggedosis og visper kremen først?Jeg så Nigella lage iskrem på tv en gang og prøvde selv etter hukommelsen. Jeg har ikke ismaskin og heller ikke tålmodighet til å røre så ofte, så konsistensen ble ikke helt perfekt. Men smaken var veldig god. Det var rett og slett bare kremfløte, pisket lett. Smakssatt med melis, saft og revet skall av appelsin og lime. |
|
|
|
#39 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Ismaskin - lager man eggedosis og visper kremen først?Nå fant jeg ut at ismaskin skal kjøpes inn som feriepengegave til familien.
|
![]() |
|
|