|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor mange antrekk har hvert barn ( inneklær)? | |||
| Mindre enn 7 antrekk |
|
9 | 6,77% |
| 7-10 antrekk |
|
16 | 12,03% |
| 10-14 antrekk |
|
28 | 21,05% |
| 14+ antrekk |
|
80 | 60,15% |
| Deltakere: 133. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna mye klær?Mye, virkelig.
|
|
|
#62 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Har barna mye klær?Mellomsøster har enormt mye. Storesøster har mye, og lillebror litt mindre enn storesøster, bare. Men jeg holder på å fylle opp hos han også.
|
|
|
#63 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Har barna mye klær?Ikke inspirert av denne tråden, men av været ut fant jeg frem esken med sommerklær vi hadde gått gjennom for en mnd siden for å sortere ut hva som gikk an eller ikke, og hun frøkna her har intet mindre enn 34 kjoler og tunika-kjoler tilsammen. 10 skjørt fant jeg også. Og over 15 tights i ulike lengder og farger. Nå er det flere av disse hun har hatt i både ett og to år allerede og som også kan brukes i år og sikkert neste år også, men jeg må huske å nevne at hun har nok klær hvis noen spør.
|
|
|
#64 |
|
|
Sv: Har barna mye klær?Sikkert dumt spørsmål, men dere som arver langt mer enn dere trenger/bruker, hvorfor sorterer dere ikke ut noe og gir videre, evt. til krisesentre/asylmottak/Frelsesarmeen?
|
|
|
|
#65 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Har barna mye klær?Det er ikke et dumt spørsmål, Input, men hverken krisesenteret eller asylmottaket her i byen var interessert i babyklær eller klær til små barn. Jeg gir det ikke til frelsesarméen fordi jeg har lyst til å gi det bort, så jeg har gitt fravokste klær videre til internasjonale studenter som har fått barn og der studentkontakten har lagt ut forespørsel om å få arve klær. Men det var ikke bare lett å finne noen som ville ha klesoverskuddet her.
|
|
|
#66 |
|
|
Sv: Har barna mye klær?Skjønner det med Frelsesarmeen. Men det går jo an å spørre på forum som dette også, vi har f.eks. ingen å arve av fordi Sjefen er første barnet i venneflokken og den første i familien på mannen min sin side, søsteren min venter sin fjerde, så hun vil forståelig nok heller ikke gi bort det hun har. Da han ble født, fikk vi en svær haug med klær fra ei venninne av søsteren min. Jeg har aldri møtt henne engang, og synes det er utrolig rørende at noen vil gi bort til folk de ikke kjenner sånn. Så når vi er ferdig med dem, hvis ikke det er flere barn i venneflokken da, kommer jeg til å gjøre det på samme måte og da blir det sikkert via FP.
|
|
|
|
#67 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Har barna mye klær?Jeg har gitt vekk endel via FP også (og fått
|
|
|
#68 |
|
Fortynnet
|
Sv: Har barna mye klær?Minsten har mer enn nok klær til at jeg ikke trenger å vaske på sikkert to uker, men jeg vasker stort sett klær hver dag uansett. Vi har ingen å arve fra, men gir klærne videre til en liten fetter. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Har barna mye klær?Minstemann på 2.5 arver mye klær, så han har nok med unntak av bukser. Tror faktisk han trenger noen tynne sommerbukser. Tipper han har omtrent 15 t-skjorter og like mange tynne gensere. Normalt trenger jeg bare å supplere på med diverse til ham utenom vintersesongen da. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Har barna mye klær?Masse. Masse, masse klær. Skapene er fulle. As always.
|
|
|
|
#71 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna mye klær?Gikk igjennom t-shirts nå, det var en rimelig diger haug . men ellers kanskje 10-14. Veldig dumt å kjøpe så mye klær forsåvidt. Prøver å bli flinkere |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Har barna mye klær?De to i midten har masse klær, begge fordi de er så heldige å arve. Mellomste gutt etter eldstebror og fetter, mellomste jente etter venner og kusine. Minstemann og eldstemann har ikke mye klær.
|
|
|
#74 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Har barna mye klær?Guttungen har ikke så veldig mye, han går kun i sorte Umbrobukser og gensere. Har masse fotballtrøyer (fotballgal gutt!) og noen t-skjorter. Har en penbukse og et par dongeribukser som blir lite brukt.
|
|
|
#75 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Har barna mye klær?Jeg har akkurat konkludert ned hvordan det er mulig å føle at ungene har aaaaaltfor mye klær, og samtidig ikke finne en passelig pysj.
|
|
|
#76 |
|
ctrl+z
|
Sv: Har barna mye klær?
Vi arver veldig mye og jeg sorterer ut. Jeg beholder dog de klærne som passer nå (eventuelt er for store) og så gir jeg de bort etterpå. Jeg ser for meg at det er ganske gjengs, egentlig. Jeg gir gladelig til Fretex og forventer snart å få gullmerke eller lignende av dem.
|
|
|
#77 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna mye klær?Hvordan regner man antrekk, da? Jeg skulle jo klart å finne noe det gikk an å kle på dem, selv etter ei uke uten å vaske, men det er ikke dermed sagt at det er hensiktsmessige klær, vær og årstid tatt i betraktning, tilgjengelig. Lillemann har f.eks ikke bukser nok til ei uke uten å vaske, for han skitner stort sett ut ei bukse om dagen. Minsemor har ikke nok bodyer til ei ukes forbruk, men har mer enn nok kjoler. Størstesnuppa kan bruke de samme klærne et par dager og hennes garderobe holder sånn sett lengre, men hun har ikke overvettes mye klær egentlig. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Har barna mye klær?Guttungen har endel klær og jentungen har kvalmt mye klær. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
Sv: Har barna mye klær?Aner ikke, to skuffer er vel egentlig svaret. Vi har masse arveklær og finner frem etterhvert som vi blir fri, og det slites ut. |
|
|
|
![]() |
|
|