Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har barna mye klær?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mange antrekk har hvert barn ( inneklær)?
Mindre enn 7 antrekk 9 6,77%
7-10 antrekk 16 12,03%
10-14 antrekk 28 21,05%
14+ antrekk 80 60,15%
Deltakere: 133. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-11, 14:39   #61
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har barna mye klær?

Mye, virkelig.
Og jeg kjøper nesten ingen ting.
vi arver "full garderobe", som virkelig er mer enn jeg hadde kommet til å kjøpe selv, fra min svoger og svigerinne (Ja, svigerinna mi er halvannet år eldre enn min datter, og svogeren et år eldre enn min sønn, veldig praktisk) også får de jo litt i gaver og sånn, så vi supplerer bare med det som bommer på sesong, og litt sko og spesielle klær. Vi er nok glatt på 14+ ja, bare at det er liksom ikke hele antrekk da, men Mikro har en haug med bodyer, og et lass med ulike bukser. Ikke at det betyr jeg ikke må vaske ukentlig likevel, for hun bruker i snitt mer enn en body pr dag ja, de blir jo våte... Knerten har et lass med tynne gensere og en del bodyer, og virkelig en skuff full av bukser. Det meste kan mikses og matches etter ønske, og de han kan nok fint gå et par uker før han går tom ja, sånn utenom akkurat i forbindelse med bleieslutten.

Gammel 09-05-11, 15:07   #62
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mellomsøster har enormt mye. Storesøster har mye, og lillebror litt mindre enn storesøster, bare. Men jeg holder på å fylle opp hos han også.

Storesøster trenger noen bukser, hun bruker mest skjørt og det har hun mye av, men kjekt å ha noen bukser også. Det tenkte jeg å fikse i Køben i sommer.

Gammel 09-05-11, 15:43   #63
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Ikke inspirert av denne tråden, men av været ut fant jeg frem esken med sommerklær vi hadde gått gjennom for en mnd siden for å sortere ut hva som gikk an eller ikke, og hun frøkna her har intet mindre enn 34 kjoler og tunika-kjoler tilsammen. 10 skjørt fant jeg også. Og over 15 tights i ulike lengder og farger. Nå er det flere av disse hun har hatt i både ett og to år allerede og som også kan brukes i år og sikkert neste år også, men jeg må huske å nevne at hun har nok klær hvis noen spør.
Bukser har hun også mer enn nok av, men det er mest fordi hun sjeldent bruker det.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 16:21   #64
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sikkert dumt spørsmål, men dere som arver langt mer enn dere trenger/bruker, hvorfor sorterer dere ikke ut noe og gir videre, evt. til krisesentre/asylmottak/Frelsesarmeen?

Jeg skjønner ikke vitsen med å ha skapene fulle av klær man aldri bruker, når det finnes folk som trenger det andre steder.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 16:37   #65
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er ikke et dumt spørsmål, Input, men hverken krisesenteret eller asylmottaket her i byen var interessert i babyklær eller klær til små barn. Jeg gir det ikke til frelsesarméen fordi jeg har lyst til å gi det bort, så jeg har gitt fravokste klær videre til internasjonale studenter som har fått barn og der studentkontakten har lagt ut forespørsel om å få arve klær. Men det var ikke bare lett å finne noen som ville ha klesoverskuddet her.

Gammel 09-05-11, 16:41   #66
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjønner det med Frelsesarmeen. Men det går jo an å spørre på forum som dette også, vi har f.eks. ingen å arve av fordi Sjefen er første barnet i venneflokken og den første i familien på mannen min sin side, søsteren min venter sin fjerde, så hun vil forståelig nok heller ikke gi bort det hun har. Da han ble født, fikk vi en svær haug med klær fra ei venninne av søsteren min. Jeg har aldri møtt henne engang, og synes det er utrolig rørende at noen vil gi bort til folk de ikke kjenner sånn. Så når vi er ferdig med dem, hvis ikke det er flere barn i venneflokken da, kommer jeg til å gjøre det på samme måte og da blir det sikkert via FP.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 16:51   #67
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har gitt vekk endel via FP også (og fått ), det er et godt alternativ. Nå sist var det både klær og større ting vi ville bli kvitt (babyleker, vippestol o.l.), og da ville jeg helst unngå å sende, det koster fort mer enn det smaker for sånne store ting.

Gammel 09-05-11, 19:28   #68
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minsten har mer enn nok klær til at jeg ikke trenger å vaske på sikkert to uker, men jeg vasker stort sett klær hver dag uansett. Vi har ingen å arve fra, men gir klærne videre til en liten fetter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 21:27   #69
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Minstemann på 2.5 arver mye klær, så han har nok med unntak av bukser. Tror faktisk han trenger noen tynne sommerbukser. Tipper han har omtrent 15 t-skjorter og like mange tynne gensere. Normalt trenger jeg bare å supplere på med diverse til ham utenom vintersesongen da.

Eldste på 6 har lite klær, rett og slett fordi jeg synes det er vanskelig å finne både bukser og skjørt som passer henne, så dermed vasker jeg heller oftere. Er på 2. maskin nå i kveld. Hun blir skolejente nå, så da tror jeg nok at hun trenger endel mer som ser litt OK ut.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 21:57   #70
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Masse. Masse, masse klær. Skapene er fulle. As always.
Jeg tør ikke engang telle antall gensere og bukser.

Gammel 09-05-11, 23:16   #71
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gikk igjennom t-shirts nå, det var en rimelig diger haug . men ellers kanskje 10-14. Veldig dumt å kjøpe så mye klær forsåvidt. Prøver å bli flinkere

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 23:18   #72
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

De to i midten har masse klær, begge fordi de er så heldige å arve. Mellomste gutt etter eldstebror og fetter, mellomste jente etter venner og kusine. Minstemann og eldstemann har ikke mye klær.

Gammel 09-05-11, 23:23   #73
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnet har 4 bukser som passer til sesongen nå, kanskje 10 t-skjorter og 7 langermede gensere. Nå om sommeren må alt vaskes hver dag, det er så støvete.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 23:39   #74
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Guttungen har ikke så veldig mye, han går kun i sorte Umbrobukser og gensere. Har masse fotballtrøyer (fotballgal gutt!) og noen t-skjorter. Har en penbukse og et par dongeribukser som blir lite brukt.

Jenta på snart 12 har ganske mye klær, men mye blir lite brukt. Yngstedamen har veldig mye klær, tildels fordi hun får mye men også pga arv fra søsteren. Nå som de er blitt litt større varer klærne også ganske lenge, alle har plagg de har brukt i flere år.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 08:41   #75
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har akkurat konkludert ned hvordan det er mulig å føle at ungene har aaaaaltfor mye klær, og samtidig ikke finne en passelig pysj.

Mikro har 95% arveklær. Kommet sånn i puljer, ettersom de finner det på loftet. Jenta hun arver fra er 20 mnd gammel, og ikke liten for alderen, siste runde inneholdt bl.a klær i størrelse 86. Min sønn bruker fortsatt 86, men han er lite trolig til å bruke denne kjolen, den er til søstra, som fortsatt passer i en del i 56 og så smått har begynt å bruke str 62. Hun har altså haugevis av klær, virkelig så godt som full garderobe antar jeg, uten at jeg har oversikt, i størrelsene 68, 74 og 80 liggende på vent. Men har faktsik ikke sett en eneste pysj i str 62, jeg hadde i går kveld to i 50, en i 56 og et par i 74.

Og når mor er et lite rotehode, så er det meget mulig her ER lysner i rett str, det vet jeg at her faktisk er etter broren om ikke annet, men med sååååå store mengder klær (siste runde er fortsatt på vei gjennom vask og tørk, så det er veldig aktivt tilste i hverdagen) så har jeg rett og slett mistet oversikten. Men det er jo dumt å gi det til fretex eller den UFF kontaineren nede i gata, all den tid hun er ventet å vokse inn i det i løpet av det neste året eller to...

Gammel 10-05-11, 10:00   #76
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Sikkert dumt spørsmål, men dere som arver langt mer enn dere trenger/bruker, hvorfor sorterer dere ikke ut noe og gir videre, evt. til krisesentre/asylmottak/Frelsesarmeen?

Jeg skjønner ikke vitsen med å ha skapene fulle av klær man aldri bruker, når det finnes folk som trenger det andre steder.

Vi arver veldig mye og jeg sorterer ut. Jeg beholder dog de klærne som passer nå (eventuelt er for store) og så gir jeg de bort etterpå. Jeg ser for meg at det er ganske gjengs, egentlig. Jeg gir gladelig til Fretex og forventer snart å få gullmerke eller lignende av dem.

Gammel 10-05-11, 10:33   #77
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan regner man antrekk, da? Jeg skulle jo klart å finne noe det gikk an å kle på dem, selv etter ei uke uten å vaske, men det er ikke dermed sagt at det er hensiktsmessige klær, vær og årstid tatt i betraktning, tilgjengelig. Lillemann har f.eks ikke bukser nok til ei uke uten å vaske, for han skitner stort sett ut ei bukse om dagen. Minsemor har ikke nok bodyer til ei ukes forbruk, men har mer enn nok kjoler. Størstesnuppa kan bruke de samme klærne et par dager og hennes garderobe holder sånn sett lengre, men hun har ikke overvettes mye klær egentlig.

Mine arver også en del klær, særlig de to minste. Det er kjekt!

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 10:42   #78
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Guttungen har endel klær og jentungen har kvalmt mye klær.
HUn har arvet masse, dessuten kjøper hun litt selv. Topper f.eks Jeg fatter ikke at det i det hele tatt går an å se behovet for ennå flere topper når skapet renner over av det fra før.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 12:36   #79
Sinobell
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jan 2010
Sinobell er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Aner ikke, to skuffer er vel egentlig svaret. Vi har masse arveklær og finner frem etterhvert som vi blir fri, og det slites ut.

Sinobell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.