Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Oppfordre jenter til å velge realfag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-11, 20:12   #21
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppfordre jenter til å velge realfag?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Selvsagt mener jeg, og jeg kommer til å gjøre det sjøl, at å råde barna til å ta en utdannelse er en Lur Ting. Det er holdnignene til de som er lavtutdannet jeg vil til livs - den tendensen man rett og slett har til å se litt ned på de yrkene, og humre litt: "trøste og bære-yrker." Høy utdannelse ligger rett og slett ikke for alle mennesker, og da skylder vi dem å anerkjenne at de faktisk gjør en viktig og god jobb de med.

Og uansett om foreldreportalens brukere selvsagt ikke har unger som blir berørt av det jeg sier nå... - så er det jo et faktum at ikke alle KLARER å ta høyere utdanning heller, det er så vidt de klarer å hangle gjennom videregående rent karaktermessig. Og da tenker jeg ikke bare på de som mangler motivasjon, jeg tenker på de som rett og slett ikke er så flinke i teoretiske fag. Jeg har mange elever som aldri ville ha klart å ta høyere utdanning, det være seg innenfor realfag eller andre retninger, men de klarer å skaffe seg en fagutdanning, og de fleste av dem kommer til å gjøre en knakande god jobb. Jeg liker ikke nedlatende holdninger til det kjenner jeg.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:03.