Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fikk Bin Laden som fortjent?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-11, 10:13   #26
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fikk Bin Laden som fortjent?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er imot all bruk av dødsstraff.

Jeg synes ikke det er trist at Bin Laden ikke er i live lenger, men jeg liker ikke måten det skjedde på. Jeg tror heller ikke at det gjør gode ting for verdensfreden at han ble tatt av dage.

Hva tror du reelt sett hadde skjedd hvis han hadde blitt satt i et fengsel og man skulle ha rettssaker rundt det?

Slik jeg ser det, hadde man noen få opsjoner:
- Gi f... i å finne han
- Finne han og ta han av dage, og legge opp en historie..
- Finne han og ta han av dage, og hysje hele greia ned...
- Finne han og ta han av dage, og fortelle hva som skjedde...

Å ta han til fange har, som både jeg og flere andre her i tråden sier, kunne ført til langt flere situasjoner der terror blir brukt for å forsøke å få han satt fri. Han ville blitt en martyr i fangenskap, og det hadde vært et mer langsiktig fokus på det enn hvis han ble drept.

Og husk at det er mer enn 11. september han har tatt på seg ansvaret for å stå bak.

Skulle man hatt et "spill for galleriet" bare for å få gjennomført en rettsak?

Etisk sett er det en vanskelig situasjon. Politisk sett kunne det blitt "damn ig you do, damn if you don't" - men her ser det ut som verdenssamfunnet ellers ikke har gjort noen direkte store protester mot det som skjedde.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:52.