Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-11, 10:14   #41
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?

Kun ett minutts gange til SATS.

Ellers ingen ting.

Gammel 09-05-11, 10:16   #42
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Noen av vennene på det gamle stedet. Klassen og læreren til storebror.

Husmessig savner vi ingenting som vi ikke kan greie å skaffe oss sånn etterhvert. Type varmekabler i gangen.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 10:21   #43
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å kunne sole meg naken i hagen.... Og garasjen.

Ellers har me det tipp topp no.

Gammel 09-05-11, 10:28   #44
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Fra jeg bodde i oslo savner jeg i grunnen lite. Jeg savner å bo nær vennene der, men de har alle flyttet ut av byen, så det er ikke noe å komme tilbake til sånn sett. Fra sørvestlandet savner jeg klimaet. Å kunne planlegge strandtur etter jobb. Korte vintere. Ikkeeksisterende rushtrafikk. Jeg ble imidlertid halvgal av det gjennomsiktige samfunnet, at jeg ikke kunne stikke meg bort noe sted uten å bli iakttatt. Fra Levanger savner vi først og fremst huset vårt. Praktisk enebolig med et nydelig kjøkken. Men jeg savner ikke stedet. Det var alt for dødt. "slow city" høres sjarmerende ut, men for meg er det noe man nærmest blir gal av.

Nå bor vi trangere i rekkehus. Med utsikt, jeg blir gal uten. Og så blir jeg gal uten kveldssol, så det har vi også. Og har gangavstand til byen. Akkurat det elsker jeg, i tillegg til at man kan gå opp i marka om man vil. Sånn sett bor vi veldig fint til. Men jeg blir litt smågal av å ha såpass lite plass, jeg savner intenst ei kjellerstue, et større kjøkken og et soverom til. Så vi får se. Jeg tror ikke vi kommer til å flytte fra byen her i hvertfall, og forhåpentligvis ikke ut av skolekretsen heller.

Gammel 09-05-11, 10:31   #45
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg savner noen av vennene jeg hadde i området, det er vel det eneste. Jeg trivdes veldig godt der vi bodde, men jeg trives mye bedre her vi bor nå.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 10:44   #46
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg savner ingenting. Kanskje at det gikk flere busser, men det er fillesak så sjelden som jeg busser.

Gammel 09-05-11, 10:47   #47
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Et magnoliatre. Og en ostebutikk.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 12:35   #48
Sinobell
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jan 2010
Sinobell er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

At det var lettere å sykkle over alt, bodø er ganske flatt. Savner sol hele døgnet om sommeren, og det å være nær familien. Men vi prøver å importere slekta sånn litt etter litt. Snikforvenner dem til kino med flere saler, is med lakrissaus (som stivner) foreninger og organisasjoner som gjør interessange ting.

Sinobell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 13:13   #49
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Vi flyttet bare 500 meter unna, og det eneste jeg savner er hjørnekaminen, de store bodene, samt badet . Det ble nemlig nyoppusset mindre enn ett år før vi flyttet...

Gammel 11-05-11, 13:23   #50
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg savner Oslo. Oslo er en ekte by.

Gammel 11-05-11, 15:09   #51
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg savner noe fra absolutt alle stedene jeg har bodd jeg . Selv fra min første studenthybel savner jeg noe, nemlig utsikten utover Byåsen. Det var i 1994. Jeg er en nostalgi-junkie. Heldigvis er jeg også superflink til å finne noe fint alle stedene jeg bor, så det går nå helst greit uansett.

Vi har flyttet fra rekkehus til enebolig nå for snart 2 måneder siden, og vi flyttet bare 150 meter. Jeg savner naboene og at det var så lett med en uformell prat. Samtidig synes jeg også det er deilig at man kan komme hjem uten å måtte jabbe utenfor med alle hele tiden. Jeg savner også at storebror kunne gå rett ut og treffe bestekompisen i samme hus, på en annen side har han nå blitt flinkere til å leke med flere, og det trengte han.

Ellers savner jeg det nyoppussede badet vårt, men ikke noe mer ved selve huset. Jo, utsikten. Men den nye utsikten er fin på sitt vis den også, før så vi over til en annen bydel, nå ser vi Marka.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 15:42   #52
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Stort vaskerom og at huset var veldig greit og ferdig oppusset.

Gammel 11-05-11, 16:23   #53
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg savner lekeplassen på boligfeltet og alle ungene i gata der som var lik mine i alder. Det savner ungene også. Ikke det andre.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 17:17   #54
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg savner det fine kjøkkenet og det nyoppussede badet i Oslo. T-banen og busstilbudet, gangavstanden til alt mulig, Frysja, Åpent Bakeri, Løkka, Majorstua, Marka...

Fra det forrige stedet jeg bodde i Bergen savner jeg egen brygge, det koselige klassiske bergensstrøket, sentrumsnærheten, ungdomstiden, ja, i det hele tatt.

Gammel 11-05-11, 21:13   #55
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg savner naboene, å bo sentralt, ellers ingenting. Dvs, jeg savner å ha datteren hos meg hver dag, men skjønner selvsagt at hun må være hos faren sin halve tiden.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 21:16   #56
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg savner faktisk ingen verdens ting fra vårt forrige bosted. Det var bare en eneste stor befrielse å komme vekk fra firemannsboligen vi bodde i før.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 21:17   #57
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jo! Nå kom jeg på en ting. Badekaret! Det savner jeg.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 21:21   #58
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg savner egentlig mest venner og naboer i Oslo. Køene er det jeg ikke savner.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 21:56   #59
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Venner. Gode venner. Sosial omgang. Det å kunne gå en tur i grenda, og bli bedt inn på en kopp te. Eller bli bedt på middag til naboen, ettersom vi begge er alene med ungene akkurat den dagen. Mer avlastning. En trygg skole.

Jeg flyttet fra ei lita grend for et år siden, tilbake til hjembygda. Begge stedene er små for mange, men miljøene kan ikke sammenlignes. Lett å være etterpåklok, tydeligvis

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 22:41   #60
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Tv nr.2. *misliker fotball*

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:55.