Sv: Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Jeg kan ta det annerledes også. :grei: 
Hvis man overdriver for å få frem et poeng, og noen sier at det der høres overdrevet ut - så kan man enten si seg enig i at joda - det er overdrevet såklart, eller så kan man si "det er faderuttan ikke overdrevet! Jeg mener hver bokstav!"
Velger man den siste der så blir det innmari rart å komme etterpå og si at man overdriver for å få frem et poeng.
I bursdagstråden har jeg ikke spissformulert - der har jeg sagt hva jeg mener uten å ta i eller overdrive.
I andre debatter har jeg heller ikke som ledesnor å overdrive (jfr. det jeg litt over her skrev om at jeg synes en diplomatisk og nyansert holdning er den grunnholdningen jeg foretrekker fra hander og tilstreber selv).
Ved behov spisser jeg en problemstilling - men da er jeg alltid klar over at jeg gjør det og ved direklte spørsmål sier jeg pgså at det er sånn der forholder seg. Det har jeg gjort flere ganger i debatter her inne. Jeg har også beklaget eller tatt forbehold om jeg får tilbakemelding på at jeg spisser for mye/opplever selv at jeg spisser for mye. Jeg diskuterer for å komme noen vei og det er like mye et mål for meg at jeg selv skal endre syn på saker pga andres innspill som at andre skal endre syn på saker etter mine innspill.
I bursdagstråden har jeg frontet mine meninger, gjort rede for de nyansene jeg ser og jeg konstaterer at etter å ha lest alles innspill og gått egne innlegg etter i sømmene, mener jeg nøyaktig det samme som jeg gjorde da dabatten startet. Min agenda ved å delta aktivt i akkurat den debatten er å skape bevissthet rundt dette med bursdagsinkludering. At det finnes gode grunner for å ønske små bursdager både visste jeg, annerkjente jeg og respekterte jeg i utgangspunktet og har aldri vært noen kime til uenighet eller splid for min del.