Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Oppfordre jenter til å velge realfag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-11, 15:25   #11
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppfordre jenter til å velge realfag?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Er det mulig å ikke skjønne brøk eller prosentregning? :liker matlagning og shopping:

Jeg var på et lite seminar, om jeg kan kalle det det, i vinter en gang. Det handlet om matematikk og barn i småskolen og hvordan man kunne legge til rette for best mulig læring. Jeg fikk meg en tankevekker. For meg har matte alltid vært veldig enkelt. Denne oppgaven fikk vi: Denne rekken tilsvarer tallene fra 0 - 9. Pugg dette i et par minutter:

lol - lie -pop - lul - laa - bye - baa - byy - taa - buh

Uten å se på rekken: Hva blir dette:
lul + lie
byy - pop
laa + lul

Må du bruke fingrene for å finne det ut? For mange barn fortoner tallene og enkel regning seg akkurat slik som vi opplever dette, i verste fall i flere år på skolen. Ble det hevdet. Da kan man i så fall begynne å forstå at prosentregning og brøk ikke faller like lett for alle. Og slik er det bare, alle tar ikke alt like lett.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:36.