|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
etterpåklokest
|
Sv: - Mødre holder jentene unna teknologi
Nei. Men det finnes sikkert på eBay. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Leser
|
Ja? Mine har feks barbi med vinger med glittervann. Glittervannet er drevet rundt av en liten motor. De har også Barbier som synger, og da er det selvfølgelig noe stuff inne i dem også.
|
|
|
#63 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
OMG
|
|
|
#64 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: - Mødre holder jentene unna teknologiKan godt tenke meg det stemmer at jenter ikke i like stor grad spiller dataspill. Men å gi bare mødrene skylden, bør ha gått ut på dato. Hvorfor ikke vinkle det som at far burde ta litt ansvar?
|
|
|
|
#65 |
|
Passiv
|
Sv: - Mødre holder jentene unna teknologiLages det dataspill i noen særlig grad som jenter vil like da? Jeg synes dataspill er lite estetiske og trolig actionfokuserte med stygge figurer i altfor stor grad og de tiltaler meg overhodet ikke. Dataspill med alver og relasjonsbygging på litt avansert nivå hadde vært fint. Et slags fp-spill eller noe. |
|
|
|
#66 |
|
Leser
|
Hallo! Du kan komme å spille WoW med meg. De er da fine? (Nesten så jeg må poste bilder av meg i min Wow outfit der jeg flyr på en ørn.
|
|
|
#67 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sv: - Mødre holder jentene unna teknologiMine jenter var tidligere en del på et nettsted som heter GoSuperModel. Og det hørtes ikke noe særlig ut i mine ører. Men dette nettstedet er ikke så ille som det kan høres ut. Det har forum, noen få enkle spill, men det har f.eks. også en journalistavdeling. Brukerne kan lage egne magasiner, som de så publiserer på nettstedet, og andre brukere kan "kjøpe". Dette lærer dem å søke på nettet etter informasjon, legge inn bilder, lage et helhetlig dokument, osv. Ikke så voldsomt avansert, men det er bedre enn ingen ting. Det motiverte i alle fall min 5-6 åring til å fatte mer interesse for pc-bruk. Hun lærte bl.a. kjapt å google når hun først var i gang. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Glamorøs
|
Sv: - Mødre holder jentene unna teknologiDet finnes jenteleker med motor, men så vidt jeg vet, ingen som man må bygge motoren selv. I lego finnes det programbare roboter man kan bygge, og mye av den tekniske legoen har mekanikk som man må bygge sammen, og dermed får godt innblikk i ulike former for mekanikk, vektstangprinsippet osv.
|
|
|
#69 |
|
Bedreviter
|
Tuller du? |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Bedreviter
|
Jeg har spilt alle disse (og føyer meg dermed pent inn i statistikken), og av dem var Phantasmagoria det eneste jeg ikke likte. (Det var definitivt ikke laget av en kvinne for en kvinne.) |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Leser
|
Lara Croft er vel den mest kjente kvinnelige spillkarakteren. (Ingen annen grunn til å fortelle denn enn å poste bilde.
Nei, men hysj, da. (Jeg er jo enig, men jeg har bare ikke lyst til å høre det.
|
|
|
#74 |
|
Glamorøs
|
Jeg elsket Phantasmagoria! Jeg hadde mange guttevenner som spilte det også. Det skremte vannet av meg riktignok.
Jeg vet! Det er veldig kult.
|
|
|
#75 |
|
På vei
Sv: - Mødre holder jentene unna teknologiJeg har for øvrig aldri hatt det fnugg interesse av dataspill, (untatt helt enkle spill av typen tetris og liknende). Jeg er nå ingeniør okke som, pg bakgrunnen for det er min interesse for matte/fysikk og en generell nyssgjerrighet. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Borte
|
Tja, det stemmer kanskje for de som vokser opp nå, men jeg tror ikke jeg hadde fattet interesse for IT og blitt programmerer om jeg ikke hadde hatt fri tilgang til datamaskinen hjemme fra jeg var 10 år.
|
|
|
#77 |
|
Glamorøs
|
Sv: - Mødre holder jentene unna teknologiHiawata vil bli spilldesigner fordi han liker å spille. Som barn ville jeg bli klesdesigner på grunn av Prinsesse Dianas brudekjole. Nå ble jeg riktignok ikke klesdesigner, men det var egentlig ganske tilfeldig. Jeg har fremdeles enorm interesse for design.
|
|
|
#78 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Oj, dette var virkelig oppløftende å lese da det er det nettstedet min 7 åring velger når hun får bruke PC. Slik jeg har fortsatt det handler det kun om å se "kul" og pen ut og dermed få poeng av andre spillere. Jeg gråter stille inne i meg når jeg ser et spill som "lærer" jenter hvordan de skal se ut, hvordan de skal kombinere rette plagg og hele tiden "se bra ut". (De får jo kommentarer hvis de ikke setter sammen plagg "riktig", hvis en topp er for casual for et skjørt de har valgt eller liknende). Er det noe rart jenter alle ser og ønsker å se helt like ut tenker jeg når jeg ser et spill som lærer de nettopp det.
|
|
|
#79 |
|
På vei
Jeg tenkte helt likedan jeg også, til jeg satte meg ned for å se litt nærmere på hva dette var for noe. Klær- og sminkefokuset er der jo så klart, og det kan jeg styre meg for, men samtidig kan dette være med og lokke jenter til litt andre ting også selv om interessen deres i utgangspunktet var den "modellgreia". |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Bedreviter
|
Stor forskjell på nå og da. Du vokste opp i en tid der man måtte skjønne hvordan en datamaskin fungerer for å klare å bruke den. Det kan absolutt trigge en nysgjerrighet for videre arbeid med teknologi. |
|
|
|
![]() |
|
|