Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

80-tallet!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-11, 20:50   #101
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Nå drakk ikke jeg så veldig mye på 80-tallet, men vi videreførte en 80-tallsdrikk da vår karriere begynte. Dione, en søtsuppe uten like, blanda med sitronbrus. Kanskje like greit at vi drakk det, for vi ble høye og dårlige på sukker lenge før vi rakk å bli særlig fulle.

Du og jeg For min del var det på starten av 90-tallet disse forbrytelsene mot den gode smak fant sted. Jeg begynte forresten etterhvert å blande Dione med kaldt vann, for da smakte det ferskensaft.

En annen hit var Cinzano Bianco blandet med appelsinjuice.

Gammel 05-05-11, 21:13   #102
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er født i '80 så jeg fikk ikke med meg alle motene på åttitallet. Jeg husker imidlertid at alt av blyanter, viskelær, penner, tusjer osv skulle ha duft. Deilige syntetiske dufter. Jeg hadde også enorme mengder brevpost i alskens mønster og frager (og noen med duft) og et 30talls brevvenner.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 21:20   #103
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg hadde Commodore 64, men ikke så moderne som den det er bilde av. Jeg hadde med kassettspiller. Diskettstasjon var en fjern drøm for oss som satt og ventet på at spillene skulle loade. Vi hadde mengder med kopierte spill på kassett og måtte loade turbotaper først før spillene kunne lastes inn. Sånt tok tid og vi måtte sitte musestille på gulvet slik at det ikke ble forstyrrelser og syntax eller load error.

Dette hørtes kjent ut ja. Må ha hatt sånne før det ble floppydisker.
Og paperboy ja

Og selvfølgelig Nintendo nes, den spiller forresten storebror på nå

Peach Canei er nok et 90-talls fenomen også gitt *kvalm*

Gammel 05-05-11, 21:27   #104
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Og selvfølgelig Nintendo 64, den spiller forresten storebror på nå

N64 kom ikke ut før i -96, og forgjengeren, Super Nintendo, ble sluppet i 1990. Det som gjaldt på 80-tallet var NES'en, 8-bit maskinen til Nintendo som konkurerte Sega ut av markedet. :nerd:

Gammel 05-05-11, 21:29   #105
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 59
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde den avanserte maskina VIC20. Favorittspillet var Bomb Byene.

Gammel 05-05-11, 21:29   #106
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde Sega. Sonic og Alex Kidd eller noe.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 21:37   #107
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært innom både Super Nintendo og Nintendo 64, men begge disse var på 90-tallet. En kompis av meg hadde vanlig Nintendo og det var faktisk kulest.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 21:39   #108
star
bits and pieces

star sin avatar

star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

N64 kom ikke ut før i -96, og forgjengeren, Super Nintendo, ble sluppet i 1990. Det som gjaldt på 80-tallet var NES'en, 8-bit maskinen til Nintendo som konkurerte Sega ut av markedet. :nerd:

Skriveleif, har retta opp. Ble litt for mye 64

Gammel 06-05-11, 00:24   #109
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var djevelsk god på denne:

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 00:44   #110
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Det husker jeg storebroren min hadde også. Vi spilte masse "Paperboy" husker jeg. En syklende gutt som leverte aviser.

Paperboy! Det var en av favorittene! Sammen med Great Giana Sisters. Sistnevnte hadde feil grafikk på brett 33 slik at en ikke kunne se hvor jenta skulle gå for å unngå fellene. Etter tusen forsøk i blinde klarte jeg å lære hvordan brettet var uten å se det

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.

Sist redigert av Synnemor : 06-05-11 kl 00:50.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 01:20   #111
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

For min del var det på starten av 90-tallet disse forbrytelsene mot den gode smak fant sted.

Helt enig! Det var fremdeles høyt hår med permanent som gjaldt, men pasteller og glitter ble erstattet med blomsterkjoler som vanligvis bare bestemødre og sektmedlemmer ville ikledd seg, samt grusomme bluser med enorme blondekrager. Nei, takke meg til 80-tallet.

Gammel 06-05-11, 07:57   #112
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Denne

Og denne var jeg hvertfall rå på

Gammel 06-05-11, 16:37   #113
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Jeg husker vi drakk Kir, jeg.

Var visst veldig billig på Polet. Smakte py.

19 kroner for ei fyllekule.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 18:26   #114
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Og denne var jeg hvertfall rå på

Åh, den hadde jeg og! Ble ganske flink etterhvert. Jeg elsker denne tråden.

Gammel 06-05-11, 18:31   #115
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde denne snåle saken:

Gammel 06-05-11, 19:08   #116
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Har våres enda Nora H

Vi hadde en annen type TV-spill også uten at jeg husker hva det heter. Ser ut som videomaster, men jeg har i så fall ikke funnet den vi har (funker enda den også). Var to kontrollere og en pistol. Kontrollene var bare en knott man kunne skru på mener jeg. Kunne bla.a spille tennis, en strek på hver side av skjermen som vi kontrollerte og en ball som da spratt fram og tilbake.

Sist redigert av star : 06-05-11 kl 19:13.
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 19:26   #117
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Var det bare meg som hørte på Nattønsket på radio utover de sene nattetimer hver sommer?

Jeg hørte på det, jeg. Født i -72.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 20:21   #118
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg hørte på det, jeg. Født i -72.

Jeg også.....født i -71 .

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 20:28   #119
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Født i 1970, så 80-talet er viktig for meg Hugsar det aller meste her i tråden, seilersko med krøll-knutar på spesielt, mohair-genserar og høgt hår. Bladet Topp var heilt fantastisk!!

Diana-hår var jo også trendy. Og så sånne fløyelsbånd stramma rundt halsen - eller var det berre i mi bygd vi gjorde slikt?

Elles hugsar eg den kalde krigen veldig godt. Reagan, Brezhnev, for ikkje å snakke om Gorbachev.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 20:49   #120
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Født i 1970, så 80-talet er viktig for meg Hugsar det aller meste her i tråden, seilersko med krøll-knutar på spesielt, mohair-genserar og høgt hår. Bladet Topp var heilt fantastisk!!

Diana-hår var jo også trendy. Og så sånne fløyelsbånd stramma rundt halsen - eller var det berre i mi bygd vi gjorde slikt?

.

Knuten på seilerskoene kan jeg ikke huske. FLøyelsbånd hadde vi heller ikke, men husker at noen lagde sløyfer av sånne silkebånd. Sånne veldig små 'smokingsløyfer'

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:07.