Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

80-tallet!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-11, 13:33   #61
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 80-tallet!

Tok opp sangene fra Ti i skuddet på opptakskassett, men fikk enten (1) med litt av applausen i bakgrunnen eller (2) fikk kuttet litt av introen.

Gammel 05-05-11, 13:36   #62
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fame var på tv hver fredag ettermiddag og kolliderte med sprangtreningen.

Gammel 05-05-11, 13:44   #63
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husker storesøster hadde rulleskøyter med hjulene plassert slik.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 13:44   #64
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Fame

Jeg fikk en slik en seint på 80-tallet, etter å ha vært misunnelig på min brors commodore i åresvis:

Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 13:46   #65
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Bestemorstøvletter :

Åh, akkurat sånne hadde jeg - de var kjempefine!

Gammel 05-05-11, 13:51   #66
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg husker en leppestift som het Young n´Yellow, med marihøner på.
Noen andre som husker denne?
(eller var det kanskje på 70-tallet??)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 13:53   #67
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg hadde Commodore 64, men ikke så moderne som den det er bilde av. Jeg hadde med kassettspiller. Diskettstasjon var en fjern drøm for oss som satt og ventet på at spillene skulle loade. Vi hadde mengder med kopierte spill på kassett og måtte loade turbotaper først før spillene kunne lastes inn. Sånt tok tid og vi måtte sitte musestille på gulvet slik at det ikke ble forstyrrelser og syntax eller load error.

Det husker jeg storebroren min hadde også. Vi spilte masse "Paperboy" husker jeg. En syklende gutt som leverte aviser.

Gammel 05-05-11, 13:54   #68
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Ja, den husker jeg. De hadde ulike smaker, og min variant smakte banan og var rosa. Mulig det var slutten av 70-tallet.

Gammel 05-05-11, 13:54   #69
konsulenten
Passiv

Standard

Ja, jeg husker! (Men om det var 70 eller 80 husker jeg ikke ).

Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 13:59   #70
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Jeg husker veninnene mine hadde den - tror det var sent 70-tall/tidlig 80-tall.

Gammel 05-05-11, 14:02   #71
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Vi samlet på Sad Sam-klistremerker som lå pakket rundt en veldig søt og smakfull tyggis som ble betonghard etter ti tygg.

Neonfarga bukseseler var supert.

Vi ville gjerne være som Punky Brewster, så vi knytte skjerf rundt beina:

Mye mulig det var Punky-moten som gjorde at vi på skobutikken hjemme kunne kjøpe basketsko i "løsvekt", slik vi kunne ta feks en gul venstresko og grønn høgresko. Fole stas!

Gammel 05-05-11, 14:05   #72
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Ja, den husker jeg. De hadde ulike smaker, og min variant smakte banan og var rosa. Mulig det var slutten av 70-tallet.

Jeg husker disse - var nok litt før tenårene, sånn 11-12 år kanskje. Det burde bli 82-83 for min del.

Så gikk vi over til Charlie nr. 20 som senere ble nr 1. En slags rosa på en måte med et oljeskimrende spill i.

Gammel 05-05-11, 14:11   #73
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Husker storesøster hadde rulleskøyter med hjulene plassert slik.

Sånne hadde kusinene mine og jeg var veeeldig misunnelig, men jeg fikk iallefall prøve dem .

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Vi hørte på Ti i skuddet mens vi drakk te som vi kjøpte i løsvekt og den skulle lukte godt og drikkes fra enorme kopper med noen spiseskjeer brunt sukker.

Ti i skuddet, ja....noen har fabelaktig hukommelse her

Og jeg husker jeg hadde en megadiger tekopp, like stor som en suppetallerken.....blå utenpå og rosa inni - og ja det stemmer det også....te i løsvekt .

Jadda.....brukte støvlene sånn også. Etter å ha gått igjennom denne tråden, så var jeg med på det meste her og var veldig lettpåvirkelig ser jeg.......eneste jeg husker jeg ikke hang meg på, var bestemorsstøvletter, de likte jeg ikke. Jeg var nok en litt mer sporty type....

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 14:13   #74
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Ti i skuddet, torsdager kl 1702. Stemmer ikke det?
Husker vi var publikum på NRK lokal her i byen. Veldig stas, mamma måtte ta opp sendingen.

Gammel 05-05-11, 14:15   #75
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor gamle var dere på 80 tallet ? Jeg selv var 9 år i 1980 og fikk altså med meg hele 80 tallet i tenårene

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 14:17   #76
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Hvor gamle var dere på 80 tallet ? Jeg selv var 9 år i 1980 og fikk altså med meg hele 80 tallet i tenårene

Født i 1975, så fikk egentlig med meg bare innspurten av 80-tallet. Men jeg vil tørre påstå at 80-tallet egentlig varte til like over Lillehammer-OL, så sånn sett fikk jeg med meg endel.

Gammel 05-05-11, 14:24   #77
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Født i -75 eg og, men var nok noko påverka av storesøster og hennes venninner. Ang. hår og sminke, såg eg vel stadig ut som eg hadde tryna i sminkeskrinet, og deretter stått i motvind i ein time.

Gammel 05-05-11, 14:24   #78
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg og søsteren min hadde en slik en:

Jeg har den fremdeles, og den funker som bare det

Gammel 05-05-11, 14:28   #79
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

jepp, det var der min variant med hubba bubba kom fra - og det var definitivt langt utpå 80-tallet (jeg er født i 73). Den kan jo ha holdt seg i flere tiår, naturligvis.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 14:30   #80
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Var det bare meg som hørte på Nattønsket på radio utover de sene nattetimer hver sommer?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.