|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Borte
|
Sv: Ser barna deres "superquiz" på NRK3?
Hun sier hun syns det skikkelig gøy. (Og lurer veldig på hvorfor jeg spurte om det.
|
|
|
#22 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Ser barna deres "superquiz" på NRK3?Men hva tycker du?
|
|
|
#23 |
|
Borte
|
Det er ikke min favoritt, og det er jo bare søppel, men jeg har ikke noe problemer med det heller. Hvordan snakker de til og om hverandre som får deg til å reagere?
|
|
|
#24 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Ser barna deres "superquiz" på NRK3?Storebror vil absolutt se på mens han venter på Supernytt, men etter hvert mister han konsetrasjonen. Lillestorebror vil se når han skjønner han skal stelle seg for kvelden. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ringskrømt
|
Jeg skal ikke snakke jeg, som startet tråden med noe jeg hørte feil.
|
|
|
#26 |
|
Slumrende Ullteppe
|
|
|
|
#27 |
|
Har glorien til vask.
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ser barna deres "superquiz" på NRK3?Jentene på 6 og 10 år ser gjerne på Superquiz.
|
|
|
#28 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her er det fortsatt litt populært hos fireåringen, men den store hiten for både fire- og seksåringen er Phineas og Ferb på Disney xd og andre kanaler. Og det synes jeg og er moro. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Borte
|
Ok, jeg ser at det ikke nødvendigvis er veldig moralsk og pedagogisk oppbyggelig. Men tror du ikke at barna dine også ser at det ikke er en fin måte å snakke på? Jeg tror eldstejenta mi er langt fra å identifisere seg med og ta etter rollene i den serien. Det er andre ting som påvirker hennes oppførsel. Meg for eksempel.
|
|
|
#31 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ser barna deres "superquiz" på NRK3?Jeg hater Superquiz og har nok påvirket snuppelure (3 år) litt, for med én gang det starter, sier hun: Åååå, kan vi ikke sette på noe aaaaannet, det er så kjeeeedelig. Med glede!, sier mor.
|
|
|
#32 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Ser barna deres "superquiz" på NRK3?Nei, barna mine ser egentlig ikke, eller svært sjelden på superkviss. Gutta er 3 og 6 år. I lang tid har det vært pling: kvelds og legging etter barne-tv, men nå er det så lyst og deilig ute. Storebror er ofte ute med nabogutten til halvåttetida, og lillebror er heller ikke trøtt så tidlig. Så vi er på en måte in-between-rutiner, jobber med å ikke la barne-tv gå over i supekviss uten at noen gjør noe med det.
|
|
|
#33 |
|
Borte
|
Du har fått med deg at det er laget en litt annen målgruppe enn deg?
|
|
|
#34 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ser barna deres "superquiz" på NRK3?Av og til, men jeg syns det er veldig masete. Nå tar vi ofte og steller de to minste mens det er superquiz, og så får 6- og 8-åringen se Supernytt, for det liker hun allerallerbest.
|
|
|
#35 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Ser barna deres "superquiz" på NRK3?7 åringen er veldig glad i superquiz og det er vel det eneste programmet jeg orker se sammen med henne. Ellers ser hun altfor mye på disse seriene på Disney som jeg hater (de er utrolig bråkete, dårlig oversatt og frekk ordbruk stort sett)
|
|
|
#36 |
|
Ringskrømt
|
Det trenger ikke være pedagogisk oppbyggende for at jeg skal like det, altså. Jeg bare misliker sånt språk, og jeg antar at denne serien er beregnet på eldre barn som har lettere for å luke ut sånt enn det en påvirkelig 7-åring kanskje har.
|
|
|
#37 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ser barna deres "superquiz" på NRK3?Jeg har vært dum nok til å fortelle Snuppa (6år) at målgruppen til Playhouse Disney er 2-5 år. Fra det sekundet var den kanalen bare såååååå kjedelig.
|
|
|
|
#38 |
|
Snikende tiger
|
Snuppa di er rå. Tigerungen her ser gjerne på superquiz. De har begge gått litt lei Playhouse egentlig. Når jeg tenker etter er det ikke så mye barnetv heller etter de sluttet å sende Dinosaurtoget (og vi kjøpte den på dvd :klikker: ). Her går det da (særlig hvis Tigergutten får bestemme) i opptak av Tøfferud eller "live"-tv når den går på enten Playhouse eller Super, opptak av Dora med toget og Dinosaurtoget på dvd. Noen som ser et tema her?
|
|
|
#39 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Ser barna deres "superquiz" på NRK3?No ser ikkje våre barn særleg mykje på TV. Ikkje så mykje som eg til tider skulle ønske anyway.
|
|
|
#40 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
|
|
![]() |
|
|